synchronizacja pierwszego biegu

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

synchronizacja pierwszego biegu

Postprzez climax » 22 lis 2008, o 15:52

Witam serdecznie,

szukałem podobnych wątków ale nie do końca wyjaśniają moją sytuację

mianowicie czy typowe jest dla Golfa III 1.6 75KM (1997) żeby przy prędkości powyżej 5km/h redukując na jedynkę słychać było zgrzyt (dodam że nie ma żadnych problemów z innymi biegami jak i nie ma problemu z wrzucanie jedynki stojąc, tocząc sie bardzo wolno)

jak mniemam modele te poiwnny mieć synchronizację biegu pierwszego? a może się mylę?

mam właśnie kupić taki egzemplarz i nie wiem czy to typowe czy nie? ewentualnie co może być problemem i z jakim kosztem to się może wiązać?

z góry dziekuje za pomoc

pozdrawiam
climax
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 15:23
Lokalizacja: Warszawa

synchronizacja pierwszego biegu

 

Postprzez MTuner » 22 lis 2008, o 20:45

czesc sluchaj z mojego doswiadczenia jedynke sie dopiero wrzuca jak samochod stoi, bo jesli

on jedzie te 5km/h to ja zapinam dwojke lub zatrzymuje sie na chwilke i zapinam jedynke bo

co to za gigantyczna predkosc aby sie nie zatrzymac. I sodze ze przez takie eksperymenty

moga poleciec synchronizatory. Tak juz jest to skonstruowane- co innego jest jak samochod

jedzie do tylu to wtedy mozna kapcia przysmarzyc nawet bo kieronek jazdy jest przeciwny z zamierzanym,

ale jesli samochod sie toczy minimalnie do przodu to przeciez jest to naturalne ze bedzie

zgrzytac.Pierwszy bieg jest tak zwanym biegiem do ruszania. I tyle na ten temat

Pozdro i powodzenia z zakupem nowego gofra
Jeśli zobaczysz mnie we wstecznym lusterku to nie próbuj wciskać gazu... ja już to zrobiłem!!!

moj-golf/mtuner-reaktywacja-vr6-t5834.html
MTuner
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 00:21
Lokalizacja: Monachium

Postprzez mani51 » 22 lis 2008, o 21:20

czasem gdy dojeżdżam do skrzyrzowania gdzie będę się musiał zatrzymać i żeby był szybciej to wbijam 1 zanim się zatrzymam i jest z tym problem tzn bardzo ciężko wchodzi, tym ciężej im szybciej jadę ale nigdy nie zgrzyta...jedno jest pewne, nie powinno się tak wbijać tego biegu
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 23 lis 2008, o 01:02

mani51 napisał(a):czasem gdy dojeżdżam do skrzyrzowania gdzie będę się musiał zatrzymać i żeby był szybciej to wbijam 1 zanim się zatrzymam i jest z tym problem tzn bardzo ciężko wchodzi, tym ciężej im szybciej jadę ale nigdy nie zgrzyta...jedno jest pewne, nie powinno się tak wbijać tego biegu

zgadzam sie z toba...identycznie u mnie
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez climax » 23 lis 2008, o 11:20

Dzieki wielkie za pomoc:)

ten typ tak ma (tak samo miałem w maluszku kilka lat temu ale później się z tym nie spotkałem w innych autach)

jeszcze raz dzieki

pozdrawiam
climax
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 15:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SotoM » 23 lis 2008, o 12:29

w maluszku kolego w ogole nie było synchronizatora na 1szym biegu... jak sie jechało do tyłu i chciałeś wrzucić 1 ke w czasie jazdy to 2ka była synchronizatorem dla 1ki. - jedziesz do tyłu wybijasz R wbijasz 2 i szybko wrzucasz wracasz na 1ke....taki patent...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MTuner » 24 lis 2008, o 19:11

mani51 napisał(a):czasem gdy dojeżdżam do skrzyrzowania gdzie będę się musiał zatrzymać i żeby był szybciej to wbijam 1 zanim się zatrzymam i jest z tym problem tzn bardzo ciężko wchodzi, tym ciężej im szybciej jadę ale nigdy nie zgrzyta...jedno jest pewne, nie powinno się tak wbijać tego biegu


dlatego ciezko wchodzi bo synchronizator trzyma i mozna go wtedy popsuc.
Jeśli zobaczysz mnie we wstecznym lusterku to nie próbuj wciskać gazu... ja już to zrobiłem!!!

moj-golf/mtuner-reaktywacja-vr6-t5834.html
MTuner
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 00:21
Lokalizacja: Monachium

Postprzez K@mil » 24 lis 2008, o 19:40

Ja u siebie tez tak mam tylko ze u mnie jest takie cos do 10km/h....
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez miras » 26 lis 2008, o 10:47

Drodzy koledzy pierwszy bieg jest do ruszania z miejsca gdy samochód jest na postoju i dlatego nie posiada synchronizacji jak i wsteczny bieg. Nigdy nie wolno wrzucać pierwszego biegu gdy samochód jest w ruchu jak i wstecznego oczywiście. BARDZO WAŻNE. !!!!!!
Avatar użytkownika
miras
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 30 wrz 2007, o 07:53
Lokalizacja: Krośniewice

Postprzez e2 » 26 lis 2008, o 13:21

a ja się podczepię i zapytam o problem z wrzucaniem jedynki stojąc w miejscu. Co tam może być nie tak? bardzo ciężko, lub w ogóle nie da się jej wcisnąć...
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mani51 » 26 lis 2008, o 17:58

MTuner napisał(a):dlatego ciezko wchodzi bo synchronizator trzyma i mozna go wtedy popsuc.


wiem :]

miras napisał(a):Drodzy koledzy pierwszy bieg jest do ruszania z miejsca gdy samochód jest na postoju i dlatego nie posiada synchronizacji jak i wsteczny bieg.


w golfach jest synchronizacja pierwszego biegu :!: a co do wstecznego to się zgodzę bo wsteczny jest bez synchronizacji

e2 napisał(a):a ja się podczepię i zapytam o problem z wrzucaniem jedynki stojąc w miejscu.


albo sprzęgło dobrze nie wysprzęgla albo masz luzy w mechanizmie zmiany biegów
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dziabi3 » 29 lis 2008, o 13:54

w golfie jest synchro 1 biegu

ale tak jak pisali koledzy ale pozwala wbijac 1 przy wolnej jezdzie]

ale wy zapominace o straym patecie jakiem sie robiło w jelczach starch krazach

jak przechodzisz z 2 na 1 to wysprzeglaj dwukrotnie aby tarcza sprzegłowa nabrała predkosci z kuł i synchronizator niema co do roboty i pieknie wskakuje bieg

tak samo z wstecznym a jak kto niewie o co biega niech sie zapyta kogos kto był w wojsku i jezdził bez synchronizowanej skrzyni
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef


- - - https://www.goscinna.com/



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości