marcinkazimierz , troche zaciągnąłem tematu u znajomych co latają syncro , 4motion i quattrówami..Masz oczywiscie racje ...strasznie dziwiło mnie jak można sciągać olej az z Francji
Do Syncro :
-do przodu wchodzi olej zgodny z
normą VAG 501.50 np Castrol TAF-X 75W-90 ( CASTROL PRZEKŁADNIOWY Syntrans Transaxle75W90 0.5 L Zalecany do skrzyń biegów zespolonych z przekładnią główną, zarówno do układów przednio- jak i tylnonapędowych. Przeznaczony do skrzyń biegów, w których konieczne jest stosowanie oleju API GL-4 lub API GL-5. na opakowaniu oleju jest napisane , że spienia norme VW 501.50 )
-do tylnego mechanizmu roznicowego idzie 0,7L oleju takiego jak do skrzyni 75w90 syntetyczny
natomiast
Olej musi spełniać normę GL-4 jeżeli spełnia tylko nowsza norme GL-5 nie nadaje sie .
W sprzęgłach Haldex i Torsen stosuje sie oleje G052 175 A1
W tylnym mechanizmie różnicowym stosuje się oleje G051 75W-90