szum(skrzypienie) przy dzwigni zmiany biegów??

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

szum(skrzypienie) przy dzwigni zmiany biegów??

Postprzez grzala99 » 22 lut 2009, o 02:37

Czesc Wam!!

Wczoraj zauważyłem dziwny szum przy gałce zmiany biegów - a wyglada to tak że wciskam pedał sprzęgła, ruszam dzwgnią a ona taki dziwny dzwięk cos ala skrzypienie, szum - tak jakby smarowania nie było. Nie wiem co to może być - macie jakies sugestie??


moze juz konczy sie olej w skrzyni i tak skrzypi - i moze czas go wymienic/ dolac - jak i gdzie mam sie dostac do wpustu oleju skrzyni??
Ocean Blue Golf MKIII!!!
Avatar użytkownika
grzala99
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6 paź 2007, o 12:19
Lokalizacja: Alex LDZ

szum(skrzypienie) przy dzwigni zmiany biegów??

 

Postprzez prezesik » 22 lut 2009, o 15:30

korek odkręca się kluczem imbusowym nr 17, możesz też użyć zwykłej śruby od koła i odkręcić korek płaskim 17 łapiąc za śrubę.

tu masz pokazane gdzie odkręcać

Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez grzala99 » 22 lut 2009, o 16:12

no spoko - dzieki :)
tylko mnie zastanawia jak za to sie wziac??
jakie sa poszczegolne etapy zeby sie do niej dobrac...:)
co pierwsze sciagnac zeby sie nie zniechecic...:)
jakas instrukcja by sie przydala...
dzieki za odpowiedzi....



BTW ( u mnie z kontaktami z kobietami wszystko oki....jakby ktos zle zapytanie zrozumial... he he)
Ocean Blue Golf MKIII!!!
Avatar użytkownika
grzala99
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6 paź 2007, o 12:19
Lokalizacja: Alex LDZ

Postprzez prezesik » 24 lut 2009, o 23:38

aby wlać olej to trzeba:

- sprawdzić, czy "domowym sposobem" odkręcą się korki, należy pierw jeden i drugi lekko poluzować, tak, aby się ruszyły, wtedy masz pewność, że oba odkręcisz

- podkładasz jakąś uciętą butelkę pod spust, odkręcasz korek

- jeżeli olej już zleci korek zakręcasz

- potem odkręcasz górny

- szykujesz sobie (jak masz) szprycę, taką dużą litrową strzykawkę do wlewania oleju, wlewasz do niej olej, na końcu strzykawki powinien być kawałek węża, abyś mógł go włożyć w otwór wlewowy

- i pompujesz, wciskasz olej do skrzyni

- do skrzyni powinno wchodzić 3,1 litra oleju

- jeżeli olej zacznie się przelewać przez wlew to znaczy, że poziom oleju jest już OK

- zakręcasz korek wlewowy (górny) i finito

Pamiętaj, aby zawsze lać do przekładni olej dedykowany do VW, czyli syntetyk 75W90, koszt ok. 25 zł za litr. Nie wolno pod żadnym pozorem lać Hipoli itp innych polskich wynalazków, bo rozwalisz synchronizatory i skrzynia na złom
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez SotoM » 25 lut 2009, o 00:02

sory ze sie wtrącę w dyskusje ale chodzi mi prezesso, o instrukcje dotycczącą twojej skrzyni, u grzala99, jest inna skrzynia bo on ma 1.8.
u niego wlew oleju znajduje sie na koncu skrzyni obok okrągłego dekielka z logiem VW....pozdro
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości