To co wszyscy - szum skrzyni

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

To co wszyscy - szum skrzyni

Postprzez gmelc » 1 lut 2011, o 18:34

Początkowo wbijając 5 bieg czesto wskakiwał 3, teraz jest niby ok ale za to 1 i wsteczny prawie zawsze ze zgrzytem wchodzą.
Szumienie oczywiście ustaje po wciśnięciu sprzegła.
Słychać też to szumienie gdy jade na 1 i 2 biegu bez gazu, na wyzszych biegach nie wiem czy szumi bo za duża prędkość i szumi tylko wiatr :hyhy:

Muszę to trochę dokładniej opisać bo nie dzwoni mi cały czas w tej skrzyni, a sprawa wygląda tak:
Rano jak pierwszy raz zapalam słychać jak delikatnie szumi, a po rozgrzaniu cisza.
Szumi naprawde głośno jak np źle wybije bieg ale wtedy wciskam sprzegło, puszczam je i szumienie ustaje.
Auto szumi gdy próbuje wrzucić bieg bez sprzegła ale nie tak że wbijam bieg na chama tylko delikatnie ruszam lewarkiem od biegów. W linku słychać przez pierwsze 6 sekund normalną pracę silnika, a przez nastepne 7 szumienie.

http://w241.wrzuta.pl/audio/0Jkuqdogn7L ... _-_problem
gmelc
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 17:49
Lokalizacja: Roma

To co wszyscy - szum skrzyni

 

Postprzez paliwo » 1 lut 2011, o 22:18

zobaczy czy jest dobrze ustawiony lewarek lub chwytak dobrze jest ustawiony
lub moze być że sprzęgło nie dochodzi dobrze
paliwo
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:48
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez gmelc » 2 lut 2011, o 18:12

no lewarek jest ok, a ten chwytak to konkretnie co i gdzie bo nie wiem
Jestem dysortografem - więc nie wytykaj mi błędów ortograficznych :]
gmelc
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 17:49
Lokalizacja: Roma

Postprzez SotoM » 2 lut 2011, o 19:17

szum to łozysko oporowe sprzegła lub rozpadajace sie słoneszko docisku sprzegła.
co do biegów - przepompuj uklad hydr.sprzegła swierzym plynem
sprawdź olej w skrzyni a najlepiej go wymień.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez gmelc » 6 lut 2011, o 22:43

Teraz w skrzyni to dopiero mi coś dzwoni i na 100% musze wymienić to łożysko i teraz pytanie: co przydało by się jeszcze przy tej okazji wymienić? Bo przy tej wymianie to chyba troche roboty jest, a ktos mi tam powiedział że np przy okazji warto by wymienić tarcze sprzęgłową. I czy opłaca się płacić za wymiane łożyska i tej tarczy 200 zł (koszt robicizny) :?:

Dodam że Golf to 1.9 TDI - 1Z - 1995r.
gmelc
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 17:49
Lokalizacja: Roma

Postprzez SotoM » 7 lut 2011, o 11:14

w przypadku osoby zlecajacej to warsztatowi to sie nie opłaca sie wymieniac elementów sprzęgła taniej wychodzi kupic całe sprzegło. w komplecie masz tarcze z dociskiem i nowe łozysko oporowe.
za sama tarcze musisz dac co najmniej z 200zł do tego łozysko. wymienisz sama tarcze a za tydzien strzeli docisk - znowu rwanie skrzyni i wymiana. nie oplaca sie. lepiej te 200zł dopłacic i miec zrobione wszystko . nowe sprzęgło , łozysko ja dodatkowo zmieniam uszczelniacz tylny wału korbowego- moze nie ciec ale kiedys zacznie i znowu D i M skrzyni, D i M sprzęgła- aby wymienic uszczelniacz... nie ma sensu. wszystko zrobic za jednym zamachem i masz zaoszczedzone kupę siana...
w moim przypadku ze ja auto ronie sobie sam bo jestem mechanikiem to ja moge sobie pozwolic na takie raty. bo mnie robota nie kosztuje ale jedynie strata czasu.dlatego zawsze robie wszystko odrazu i mam zaoszczedzone.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości