tylne koło

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez PaNdA » 13 wrz 2008, o 14:49

Sprawdź kolego nakrętke która Trzyma łożysko i jej zabespieczenie być moze tu problem.
Dźwignij kółko tylnie żeby koło było w powietrzu i poruszaj nim do przodu i do tyłu powinien być lekki luz to jest dobrze bo łożysko musi mieć trochę luzu bo sie zagrzeje i ulegnie zniszczeniu. Poprostu sie rozleci i odpadnie ci kółko. Jeżeli bydzie mieć za duży luz to właśnie przy skrętach i więkrzych obciążeniach bydzie stukać. Wtedy trzeba odręcić tą nakrętke która jest jednorazowa i prawidłowo przykręcić nową...pozdro for you :super:
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

 

Postprzez mani51 » 15 wrz 2008, o 06:43

PaNdA napisał(a):powinien być lekki luz


no nie wiem, mnie inaczej uczyli...nie dopuszczalny jest luz który da się wyczuć w ten sposób ponieważ łożyska stożkowe mają być wstępnie napięte podczas montażu co opisałem w postach powyżej... tak mnie uczyli w technikum, tak kazali robić na praktyce w warsztacie i to samo usłyszałem na studiach...a nakrętkę zmienia się razem z łożyskami a nie za każdym razem gdy dokręcasz
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez uli » 15 wrz 2008, o 23:22

mani51 napisał(a):
PaNdA napisał(a):powinien być lekki luz


no nie wiem, mnie inaczej uczyli...nie dopuszczalny jest luz który da się wyczuć w ten sposób ponieważ łożyska stożkowe mają być wstępnie napięte podczas montażu co opisałem w postach powyżej... tak mnie uczyli w technikum, tak kazali robić na praktyce w warsztacie i to samo usłyszałem na studiach...a nakrętkę zmienia się razem z łożyskami a nie za każdym razem gdy dokręcasz


i MASZ w zupelnosci racje
Avatar użytkownika
uli
Badacz tematu
 
Posty: 267
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SotoM » 15 wrz 2008, o 23:59

ja równiez sie z tym zgadzam. lecz w szkole o tym nie mówili albo opusciłem te lekcje :lol: lecz praktycznie nie ma prawa byc luzu ani na boki ani góra dół.koniec kropka... najlepiej łozysko reguluje sie z założonym kołem wtedy sie reguluje łożycho minimalnymi dociagnieciami. po jakims czasie warto jest je raz jeszcze sprawdzić czy nie zrobiuł sie luz,jęsli wyczówalny jest to trzeba doregulować. i bedzie fafało długi czas
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcinkoz2910 » 16 wrz 2008, o 16:14

panowie dociągłem śrubę i już nie słychać tego dzwięku ;-)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości