Urwany ciezarek mechanizmu zmiany biegow z linka.

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Urwany ciezarek mechanizmu zmiany biegow z linka.

Postprzez Bradley » 29 kwi 2010, o 19:22

Wracajac z Katowic najpierw nie moglem wrzucic 5go biegu. Pozniej chcac zredukowac z 4 na 3, trojka tez nie wchodzila. Zostaly mi biegi 2 i 4. Myslac, ze tak dojade do domu jechalem dalej az do momentu kiedy zlapalo mnie skrzyzowanie i z luzu nie moglem juz wrzucic zadnego biegu.
Zepchnalem szrota na pas zieleni, a pod maska znalazlem oto takie cos:


ObrazekObrazekObrazek
Obrazek




Co sie urwalo? Co dokladnie kupic? Ile to kosztuje? Jak to wymienic?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Urwany ciezarek mechanizmu zmiany biegow z linka.

 

Postprzez SotoM » 29 kwi 2010, o 20:42

bardzo przedziwna usterka... ale to urwało tez mocowanie linki biegów...??
szukaj wybieraka na allegro lub na szrocie. może ci oddadzą bez reszty skrzyni(w co wątpię)... zapewne musisz odkręcić tą kopułkę od góry. ciezarek masz cały jedynie ramie złamane bo widze ze guma wylazła z oczka linki. włozysz ja i spróbuj ta metalowa ramkę okna zgnieśc...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 29 kwi 2010, o 21:05

Ten ciezarek byl razem z linka, ale wyszarpalem tak zeby wlasnie ta guma wylazla z oczka linki i dalo sie wyjac ten ciezarek spod maski.
Na 1 zdjeciu widac, ze sie zlamal ten uchwyt, widac frez wewnatrz.

SotoM napisał(a):ale to urwało tez mocowanie linki biegów...??

SotoM napisał(a):jedynie ramie złamane bo widze ze guma wylazła z oczka linki. w


Mowa ciagle o tym samym?

[ Dodano: 2010-04-29, 21:11 ]
Czy wybierak z golfa 4 jest taki sam jak do 3jki?

http://allegro.pl/item1014473783_skrzyn ... 9_tdi.html

[ Dodano: 2010-04-29, 21:23 ]
Wydaje mi sie, ze wybieraka nowego nie potrzebuje tylko samo ramie, ktore jest zamocowane razem z ciezarkiem. i jest mocowane pod ta czarna "czape" wybieraka.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 29 kwi 2010, o 21:28

Bradley napisał(a):Czy wybierak z golfa 4 jest taki sam jak do 3jki?
zapomnij inne rozwiązanie... zobaczę czy mam jeszcze taki wybierak jak coś to dam ci znać i się ugadamy... jutro bede w garazu.golfa juz nie mam ale niektóre graty trzymam w razie czego dla klienta,,,
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 29 kwi 2010, o 21:36

Obrazek

Ok, znalazlem rysunek.

Trzymam w rekach ciezarek i z rysunku wynika, ze zlamal mi sie elemnt 44 w miejscu przykrecenia nakretki 36. Czyli blacha zmalamala sie w polowie.
46 razem ze sruba 45 jest zamontowane co widac na moim 1 zdjeciu.

[ Dodano: 2010-04-29, 21:55 ]
Ruszylo sie cos w sprawie ;)

Numer tej blachy to: 1h0711051b
Wyglada to to tak:
Obrazek
Kosztuje w ASO 48zl, wiec nie majatek. Jutro jade i zamawiam.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 29 kwi 2010, o 22:03

no dokładnie... zadzwoń do ASO i sie zapytaj ile cos takiego cie bedzie kosztowało...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 29 kwi 2010, o 22:13

Teraz sobie przypomnialem, ze to wlasnie ta blaszke trzebaby bylo zmodyfikowac, przeniesc os obrotu (otwor frezowany) zeby zrobic sobie shortshiftera :-P
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Mariusz164 » 30 kwi 2010, o 19:42

o aso to lepej nie pytaj ja przerabiałem dopiero co ten temat. za tą ośke co w wybieraku jest chcieli 1100 zł. podejrzrwam że musiałeś przez siłe te bigi wrzucac;) na szrocie ciężko to dostać przynajmniej u mnie w ct to jest bardzo chodliwy towar;)
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez Bradley » 30 kwi 2010, o 20:36

Bylem dzis w ASO i ta blacha kosztuje 43zl costamcostam. Czas oczekiwania - niestety do srody.
Az tyle sily to ja w rekach chyba nie mam :P

Nie rozumiem po co w ogole kolo osi obrotu sa 2 otwory. Czyzby jakies karby odciazajace? Watpie. Moim zdaniem cala blacha z metalu bylaby pewniejsza
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 1 maja 2010, o 08:48

nie wiem po co te otwory - moze dawna proekologiczna technologia budowy czesci...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 7 maja 2010, o 20:43

Zalozylem nowa dzwignie, a ciezarka juz nie. Jak auto jest na luzie to widac, ze ciezarek styka sie z przewodami w ktorych jest plyn chlodniczy (mam webasto). I pewnie dlatego w koncu szlag trafil dzwignie.
Wsteczny raz wchodzi lekko a raz z oporem i chrzestem, ale to chyba "ten typ tak ma" bo mial wczesniej.
Jak wcisne sprzeglo, wrzuce jeden, dam na luz i wrzuce wsteczny to nie ma mowy o zgrzycie.

Chyba sobie to jutro wyreguluje na srubie tak jak w poradzie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

///edit

Co do tej porady z linku to im bardziej przesuniemy srube do podszybia tym bardziej lewarek idzie w strone 5. Czyli tym gorzej wrzucic wsteczny.
Srube akurat mialem wyciagnieta najbardziej jak sie da w strone przodu. Wystarczylo przesmarowac wczoraj caly mechanizm linki i wsteczny wchodzi jak zloto.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron