Wsteczny i I-ka

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Wsteczny i I-ka

Postprzez puczek » 10 sie 2008, o 18:41

Mam golfa po swap'ie na 1.8 (90KM) z 1.6 (75) skrzynia jest ta sama wszystko było oki dopóki przestały mi wchodzić I bieg i wsteczny
I-ka wchodzi prawie jak wsteczny a wsteczny to już walka z drążkiem jest coraz gorzej mój kumpel tez miał te same problemy i rozwiązał je sprzedając auto :-) może ktoś mi pomoże?
usterka na pewno nie tkwi w tych plastykowych złączkach przy maglownicy ani braku oleju w skrzyni
czy możliwe jest że oś skrzyni się przestawiła??? :!:
Avatar użytkownika
puczek
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8 sie 2008, o 02:53
Lokalizacja: Świdnica

Wsteczny i I-ka

 

Postprzez marcinkoz2910 » 10 sie 2008, o 19:38

pod mieszkiem jest taki plastikowy ogranicznik żeby nie wchodził wsteczny zamiast 1 sprawdzałeś to?? pozdro
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pawelek03576 » 10 sie 2008, o 22:36

marcinkoz2910 napisał(a):pod mieszkiem jest taki plastikowy ogranicznik żeby nie wchodził wsteczny zamiast 1 sprawdzałeś to?? pozdro


kolega może mnieć racje u mojego brata w mk 2 też był taki problem i dorobiłem tą pierdółke z metalu i wszystko śmigało :]
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez marcinkoz2910 » 11 sie 2008, o 15:44

a i jeszcze jedno sprawdź najpierw to co jest przed skrzynią a potem się ewentualnie baw samą skrzynią bo sobie możesz napytać biedy, pozdro

[ Dodano: 2008-08-11, 15:45 ]
najlepiej zdejmij mieszek i zobaczysz jak to tam pracuje, albo jest jeszcze jedna rzecz jest tam też taka sprężyna która po wyluzowaniu trzyma drążek w pozycji N może ta sprężynka odpadła albo zjechała... pozdro
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 11 sie 2008, o 21:11

masz źle ustawione połączenie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów przy skrzyni z wałkiem wychodzącym od lewarka w przód. Jest tam obejma którą się to ustawia. Najprostsza metoda: ustaw skrzynię w pozycji luzu, poluzuj tą obejmę tak aby się tam dało obracać na niej mechanizm, ustaw lewarek mniej więcej na środku, odrobinkę w prawo (kilka mm). Dokręć obejmę i powinno działać.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 11 sie 2008, o 22:17

ale po co zaraz z tym krecic niech najpierw sprawdzi to w kabinie a potem wychodzi pod auto ;-)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez czepi » 12 sie 2008, o 13:23

ja miałem do niedawna tak samo... żeby wbić jedynkę trzeba było wbić drążek tak jakby chciało się wbić wsteczny, a wsteczny to raz na kilka razy udawało się wbić.
Okazało się że potrzebna była regulacja przy samej skrzyni biegów - cięgna
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez pablomed » 12 sie 2008, o 19:41

[quote="marcinkoz2910"] Koło lewarka w tym stopniu mogł sie skichać zaczep do wstecznego. Ale wtedy byłyby pomyłki z włączaniem I i wsteczny, a nie I w pozycji wstecznego jak napisał
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sosen » 19 sie 2008, o 12:40

ja mam ten sam problem, zaraz sprawdze czy samemu uda mi sie to naprawic czy jednak bedzie potrzebna pomoc mechanika...
był: VW Golf III 95' (1Z)
jest: Audi A4 B5 99' na koxie (AFN++) zglebiony dupowóz
VW Jetta II Coupe 91' in progress... in progress...
Avatar użytkownika
Sosen
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 11 mar 2008, o 16:17
Lokalizacja: WGS


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości