Wydluzenie 5 piegu

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez gello1 » 28 sie 2014, o 16:10

Co wy kurna chcecie 160km/h latać taki 1,4 czy 1,6.
Polecam się trochę podszkolić po co jest ten moment obrotowy i moc i przy jakich obrotach.
Przy mocnych silnikach to można nawet sobie dieselową skrzynię wsadzić.

Ale ludzie opanujcie się. Przy momencie obrotowych np 135Nm przy 2800obr to co tu można zaszaleć.

5 nadbiegiem w golfie 3?? O czy my tu rozmawiamy. Wyjdzie na to że 5 w ogóle nie wrzucimy no chyba że ze z górki ew na prostej bo pod górkę trzeba będzie mocno rozkołysać silnik do 3000 obr np do 130km/h aby pod górkę się wytaszczyć.

A chcąc jechać ekonomicznie to nie będzie szans bo przy zmianie z 4 na 5 przy 2300obr na piątce spadnie do 1900 obr i co pojedziecie???? chyba na prostej.

Inżynierowie dobrze przeliczyli pod dany silnik aby go nie zarżnąć i aby jakoś się jechało.

trollu, kolego jeździłeś golfem 1,4 czy 1,6???

https://www.youtube.com/watch?v=FVusEJ_3r6M
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

 

Postprzez Grzesiek2507 » 28 sie 2014, o 17:10

Kurde a moje 1.6 dosc zgrabnie przyspiesza na 5, kurde szukac 6? bo gdzie ten nadbieg :hyhy:
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez k-m-r1 » 28 sie 2014, o 17:38

gello1, dynamika .. ale mi określenie silnika ....

Grzesiek2507, trzeba po 5 dac R taka rakieta w skrzyni i trybiki nawet nie wyrabiają


Bieg to przekładnia
dynamika to depratnie po pedale gazu chodź tu sie nie zgodzę

dodając gazu sterujemy momentem obrotowym silnika i albo przyspieszamy albo zwalniamy... ale tego nawet chłopaki na hamowniach nie wiedzą ...


Dynamikę będziesz miał odpowiednia odpowiednich obrotach bo oczywiste jest żę inaczej auto przyspiesza z 70 na 5 bieg a inaczej z 110 na 5 biegu

wdając sie w szczegóły 1.4 1.6 to nawet ciśnienie w oponach oddziałuje na dynamikę paliwo 95 czy 98 szału nie robi ... idąc dalej zaraz sprawdzimy kompresje i wyskoczy pare silników do naprawy...

Dynamika to pojęcie względne tak jak z dziurą na drodze.Była by dziura to byś Australię widział.Faktem jest że przez odejmowanie materiału powiększamy dziurę :)

[ Dodano: 2014-08-28, 16:40 ]
Sam śmigam i czesto myśle nad wymianątrybików 5 biegu tak by na A4 czy A8 lub s11 pomykać w spokojnym tępię.Nie chodzi o hałas czy wycie silnika 3000 obrotów i jest OK ale o kulture jazdy i oszczedność nawet paliwa i czasu
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez trollu » 28 sie 2014, o 19:17

gello1 napisał(a):trollu, kolego jeździłeś golfem 1,4 czy 1,6???

nie, pisałęm do Twojego ogólnikowego stwierdzenia o wzroście spalania i stracie dynamiki co jest bzdurą i jak napisałeś ogólnie to teraz nie wyskakuj z golfem 1.4. nie wiem jak Ty jeździsz że podjazd pod górkę jest takim problemem ale znam górki gdzie i mocarny gulf 2.0 ma problem na 5, trzeba będzie kupić chyba ferrari. nigdzie nie pisałm o 5 jako nadbieg w golfie bo np w gti 5 jest śmiesznie krótka i nie rozumiem dywagacji nt bujania silnika do niebotycznych 3000obr, wyznawca niuta wielkiego w benzynie to też coś dziwnego, niutony to nie wszystko. benzynę trzeba kręcić, jak nie ma możliwości jechac na 5 bo zaczyna mulić to się redukuje a pisanie że silnik najlepiej jedzie jak mu sie max moment zaczyna pominę, powiedz tym co się ścigają żeby nie kręcili do odcięcia bo przecież krzywe momentu i mocy spadają i traca na dynamice.
masz rację ze z 1.6 nie da się zrobić lokomotywy ale rzucasz ogólnikami i jakimiś dziwnymi hasłami.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez gello1 » 28 sie 2014, o 20:32

trollu napisał(a):silnik najlepiej jedzie jak mu sie max moment zaczyna pominę

Chodziło o to, że zaczyna dopiero pracować, wiadomo że zaczyna rosnąć moc i jest coraz lepiej do odcięcia :-o
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez trollu » 28 sie 2014, o 22:02

no właśnie do odcięcia nie ale to inna historia
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez gello1 » 28 sie 2014, o 22:18

no do około 5200obr/min przynajmniej u mnie. Tak wnika z wykresu :mrgreen:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez deusiwo » 29 sie 2014, o 15:58

Panowie, ale w moim golfie to jest jakaś ultra krótka skrzynia która powinna być w 1.4 chyba :-P nie dotykając pedała gazu jestem w stanie dojść do piątego biegu operując samym sprzęgłem, bez żadnych szarpnięć, na 5 bez gazu jedzie jakieś 50km/h. Normalnie jadąc na piątce bez żadnych szaleństw rzadko kiedy muszę redukować. Z jednej strony jest to fajne, ale z drugiej zaś przy 110-120km/h juz zaczyna sie robić głośno w aucie
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adziok09 » 29 sie 2014, o 23:41

Ja powiem tak:
Miałem oryginalnie 4 biegowa i do miasta była super ale w trasę porażka bo przy 90km/h miałem 3000rpm
Później skrzynia typowa 5 biegowa do 1.4 i trochę czułem nie dosyt bo skrócił się 1,2,3,4 bieg no ale doszła ta 5, przy 90km/h miałem 2800rpm czyli różnica żadna
No i ostatnia skrzynia od 1.6 no i mimo tego że dłuższa (przełożenia) jak dla mnie najlepsza, mogę to porównać że do pierwszej skrzyni czyli 4 biegowej jest tak jakbym dołożył 5 bieg. Przy 120 km/h mam ok. 2800rpm

I nikt mi nie wmówi że przy prędkości 90km\h gdy auto ma 2400rpm więcej pali niż jak by miało 2800rpm. Wiadomo jak chce wyprzedzić to redukcja ale to przy każdej skrzyni musiałem redukować
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez pezet506 » 30 sie 2014, o 09:05

Wracajac do pytanie z tematu, czy ktos mi w koncu powie z jakiej skrzyni piaty bieg bylby dluzszy, no i zeby pasowal do skrzyni CHL
pezet506
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 15:08
Lokalizacja: dębica

Postprzez trollu » 30 sie 2014, o 14:25

deusiwo napisał(a):Panowie, ale w moim golfie to jest jakaś ultra krótka skrzynia która powinna być w 1.4 chyba nie dotykając pedała gazu jestem w stanie dojść do piątego biegu operując samym sprzęgłem, bez żadnych szarpnięć, na 5 bez gazu jedzie jakieś 50km/h. Normalnie jadąc na piątce bez żadnych szaleństw rzadko kiedy muszę redukować. Z jednej strony jest to fajne, ale z drugiej zaś przy 110-120km/h juz zaczyna sie robić głośno w aucie

ja mam to samo :-P ale to chyba w każdej benzynie tak będzie w której poprawnie działa nastawnik/regulator przepustnicy który nie pozwoli zdechnąć silnikowi ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron