Wydluzenie 5 piegu

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Wydluzenie 5 piegu

Postprzez pezet506 » 27 sie 2014, o 14:12

Witam!
Mam silnik 1.6 benzyna 75km. Chodzi mi o wydluzenie 5 biegu, moze jakas przekladka kola zebatego od diesla..? Obecnie mam skrzynie CHL i przy 3000obr/min mam 105km/h. Zadawalalo by mnie 125-130km/h. Jest jakas inna skrzynia od ktorej ewentulanie mogla by pasowac dluzsza piątka?
pezet506
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 15:08
Lokalizacja: dębica

Wydluzenie 5 piegu

 

Postprzez Thorsten » 27 sie 2014, o 14:25

za pewne masz silnik aee. Też borykam się z problemem takim jak Ty.


ozaczenie Typ Ilość biegów Lata produkcji 1 2 3 4 5
4T 020 5 11/91-07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 3,667
AMC 020 5 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,805
APW 020 5 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,370 1,032 0,850
ATH 020 5 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745
CHB 020 5 08/92 - 04/96 3,455 1,944 1,286 1,032 0,850
CHC 020 5 08/92 - 05/96 3,455 1,944 1,286 0,745 3,667
CHD 020 5 08/92 - 04/96 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745

CHE 020 5 08/92 - 04/96 3,455 1,944 1,286 0,969 0,805
CHV 020 5 08/92 - 04/94 3,455 1,944 1,207 0,882 0,712
CQB 020 5 07/95 - 05/96 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745
CRY 020 5 01/95 - 05/96 3,455 1,944 1,286 1,032 0,850
CYW 020 5 10/95 - 05/96 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745
CYZ 020 5 08/95 - 05/96 3,455 1,750 1,286 0,939 3,941

oto zestawienie skrzyń biegów do 1.6 75km z sprzęgłem na lince. Ja mam skrzynie CYZ zwiększenie prędkości będzie jedynie poprzez montarz skrzyni CHC. Musisz kupić inną skrzynię która da ci wyższą prędkość na 5 biegu jednak pamiętaj że stracisz na przyśpieszeniu.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pezet506 » 27 sie 2014, o 14:29

Silnik mam ALM

[ Dodano: 2014-08-27, 13:31 ]
Takze nic z tego bo skrzynia jest z dolnym wybierakiem
pezet506
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 15:08
Lokalizacja: dębica

Postprzez Thorsten » 27 sie 2014, o 14:42

pezet506,

sprawdź jaki kod ma twoja obecna skrzynia.


tutaj masz link do skrzyń mk3 i ich oznaczeń z podanymi przełożeniami ( link )


a potem dopasujesz coś pasującego. jeśli masz sprzęgło na lince patrz typ 020.
Ostatnio edytowano 27 sie 2014, o 15:27 przez Thorsten, łącznie edytowano 1 raz
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pezet506 » 27 sie 2014, o 15:10

Oznaczenie mam 085 ale z tego co widze to dluzszej nie ma w tym spisie
pezet506
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 15:08
Lokalizacja: dębica

Postprzez Thorsten » 27 sie 2014, o 15:27

A jaką skrzynię masz teraz? CWR?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pezet506 » 27 sie 2014, o 15:28

Napisalem juz na poczatku CHL
pezet506
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 15:08
Lokalizacja: dębica

Postprzez gello1 » 27 sie 2014, o 19:38

Ja mam silnik 1,6 AEA i skrzynie CHV
100km/h 2500obr/min
110km/h 2700obr/min
120km/h 3000obr/min
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez adziok09 » 28 sie 2014, o 00:27

Trochę dziwne bo ja zamontowałem od 1,6 skrzynie CHL do 1.4 i przy 120km/h mam 2800rpm a na jedynce taka ciekawostka mam równe 50km/h przy odcieńciu
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez klaudek669 » 28 sie 2014, o 08:40

Ja znowu u wujasa w 1.4 zmieniałem tryby 5 biegu na takie z 1.6 to znowu 5 bieg zrobił się krótszy i różnica pomiędzy 4 biegiem a 5 była tylko 200 obrotów po zmianie biegu na 5 :lol:

Tzn. jak miałem na 4 3000 obrotów to po zmianie na 5 przy zachowaniu takiej samej prędkości spadały jedynie o 200 i miałem 2800 :mrgreen:
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez gello1 » 28 sie 2014, o 09:18

Po pierwsze taka zmiana (wydłużenie 5 biegu) psuje dynamikę auta.
Wszystko zależy od charakterystyki momentu obrotowego silnika.
A mniemam iż w 1,4 max moment obrotowy to koło 3000 obr/min. W 1,6 jest od 2800 obr/min.
Na chłopski rozum to od tej prędkości obrotowej silnik jest najbardziej efektywny(dynamiczny). Poniżej tej prędkości silnik będzie miał problemy z dynamiką i obrotowy będą się ciężko podnosić.

Dodając skrzynię z dłuższą piątką silnik dostaje po tyłku. Traci się na dynamice, wzrasta spalanie.
Zanim silnik osiągnie prędkość obr MAX momentu obrotowego przy tej dłuższej skrzyni powiedzmy niech będzie 130km/h przy 3000 obr/min.
A wątpię aby to było szybko.
Jednym słowem małą moc silnika(zwłaszcza moment obrotowy) jest nadrabiana krótszą skrzynią.

Szkoda zachodu, wtedy praktycznie piątkę rzadko kiedy będziecie wrzucać bo po przełączeniu z 4 przy 3000obr/min silnik na piątce się nie podniesie z niskich obrotów.

A chłopski rozum będzie podobny efekt jak przy zmianie z 3 biegu ominiecie czwórkę i wrzucicie 5 bieg.
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez trollu » 28 sie 2014, o 15:26

gello1 napisał(a):Dodając skrzynię z dłuższą piątką silnik dostaje po tyłku. Traci się na dynamice, wzrasta spalanie.

no no, jednak Ci inżynierowie to niedouczeni są, po co oni te nadbiegi dają skoro na nich ani dynamiki ani oszczędności.
dłuższa piątka albo 6 bieg to bardzo przydatna rzecz. jaką chcesz mieć dynamikę na ostatnim biegu i po co? no chyba że ktoś jest jednym z typowych polskich kierowców, który do wyprzedzania np tira przy 80km/h używa właśnie 5 biegu. teraz w nowych autach biorą poprawkę na niepełnosprytnych kierowników i coraz częściej łądują automaty, które mając np 8 biegów 2 ostatnie to typowe nadbiegi - tyle że komp nie ma problemu żeby zrzucić np 3 biegi w dół jak jest potrzeba. do wszystkiego trzeba mieć pojęcie i tak samo tutaj - rozpędzasz się na 3 i 4, wbijasz 5 i lecisz, i na jakiej podstawie ma wzrosnąć spalanie skoro przy tej samej prędkości przejazdowej masz mniejsze obroty na silniku? dla przykładu Ci powiem, że pomijając stare automaty sprzed np 20 lat to wszystkie tiptroniki itd mając 5 biegów mają tak naprawdę 4 i jeden nadbieg. jak w katalogu widzisz Vmax 220km/h to jest to prędkość osiągana na 4 biegu a na 5 nie pojedzie nic więcej, w trybie S skrzynia nie wrzuci ostatniego biegu a jak będzie miesce to katalogowy vmax osiągniesz. nadbiegi potrafią zamulić nawet amerykańskie v8 ale nie o to chodzi żeby na ostatnim biegu bić rekordy w przyspieszeniu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości