Wyją przednie łożyska

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Wyją przednie łożyska

Postprzez marcinmayday » 13 lut 2010, o 17:13

Witam mam taki nietypowy problem wyją mi łozyska w przednik kołach wyminiałem je już 3 razy i problem znów się pojawiał po przejechaniu ok 5 - 10 tysięcy i za karzdym razem jest to samo! Dadam iż pierwszym razem założyłem chinszczyzne więc pomyślałem że ok dziadostwo i zaraz padło póżniej kupiłem niby "niemieckie" to samo za trzecim razem kupiłem porządne polskie łożyska na nich może troche dłużej pojeździłem ale nie więcej niż 10tyś dodam że łożyska były wciskane na prasie hydraulicznej więc wymiana była przeprowadzona porządnie!!!
Nie wiem gdzie tkwi problem i nie chce znów bezsensownie wymieniąc 4 raz łożysk wiedząc zę da to efekt na niedługi okres czasu!
marcinmayday
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 lip 2007, o 17:39
Lokalizacja: Skaryszew/Radom

Wyją przednie łożyska

 

Postprzez SotoM » 13 lut 2010, o 17:48

1.jak wprasowywałes piastę w łożysko?? podpierałes pod bierznie wewnetrzną w trakcie wparasowania??czy jak....??

2.z jaka siła przykrecasz nakretke półosi( centralna)...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez BORYSKA » 13 lut 2010, o 18:53

Miałem podobny problem z łożyskami z tyłu

:arrow: http://www.golf3.pl/topics14/lozyska-w- ... t21025.htm

Chłopaki z forum oczywiście pomogli :-D
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez pawelek03576 » 13 lut 2010, o 21:01

BORYSKA napisał(a):Miałem podobny problem z łożyskami z tyłu

ale przednie łożyska to zupełnie inna historia
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez prezesik » 18 lut 2010, o 00:55

jak często lecą łożyska to należałoby sprawdzić geometrię kół, a szczególnie kąt nachylenia koła. Może to być też wina zdartych opon. Jak koło jest nachylone pod złym kątem w stosunku do nawierzchni to łożyska będą leciały bez względu na to jakiej jakości będą.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez SotoM » 18 lut 2010, o 19:23

ja sadze ze to jest wina nie odpowiedniego dokręcenia piast. albo kolega dociągnął za słabo nakrętkę i łożysko się rozjechało, albo za mocno je dopieprzył rurą i łożysko się zatarło...
chyba ze piasta jest wyślizgana :cwaniak: bo to tez moze byc przyczyna... a miałem taki przypadek nie raz
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcinmayday » 21 lut 2010, o 12:07

-A więc tak zbierznośc kuł była ustawiąna więc to nie jest tego wina!
-Jak wciskałem łożystko w makpresona (chyba tak to się nazywa) to przez zewnętrzną bierznię łożyska a jak wciskałem piaste to podpierałem wewnętrzną bierznie łożyska
-Co do kręcaenia śrób to oczywiście z wyczuciem klucza dynamoetrycznego nie miałem ale nie były ona na pewno lużne i dociągnięte na chama rurą
-A piasty wyły wymienione
-Dodam że łożyska nie zacierają się ani rozlatują tylko strasznie chuczą!!!
marcinmayday
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 lip 2007, o 17:39
Lokalizacja: Skaryszew/Radom

Postprzez piotrus23 » 21 lut 2010, o 12:27

SotoM napisał(a):ja sadze ze to jest wina nie odpowiedniego dokręcenia piast. albo kolega dociągnął za słabo nakrętkę i łożysko się rozjechało, albo za mocno je dopieprzył rurą i łożysko się zatarło...
chyba ze piasta jest wyślizgana :cwaniak: bo to tez moze byc przyczyna... a miałem taki przypadek nie raz
co masz na mysli nie odpowiedniego przeciesz to nie stozek o dokrecasz do oporu
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez Gość » 21 lut 2010, o 15:23

Łożesko ma być dociągnięte moment chyba ze 200 Nm ale nie pamiętam, nie powinno się nawet przetaczać auta zanim się tego nie zrobi
Gość
 

Postprzez prezesik » 21 lut 2010, o 23:58

A przed lub po wymianie zmieniałeś opony lub koła, np na zimowe? U mnie było tak, że łożyska były ok, a po zrzuceniu kół z przodu na tył a z tylu na przód to wtedy od razu odezwały się przenie łożyska. Powodem były tylne koła, które starły się pod innym kątem, potem poszły na przód i już bieżnik koła nie stał jak powinien na nawierzchni. Ja łożyska przednie dokręcałem zawsze na max przez rurę i zawsze było ok, nigdy nie można było "przedobrzyć".
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez SotoM » 22 lut 2010, o 22:24

marcinmayday napisał(a):Co do kręcaenia śrób to oczywiście z wyczuciem klucza dynamoetrycznego nie miałem ale nie były ona na pewno lużne i dociągnięte na chama rurą
to jest twój problem. 165Nm + 90stp
marcinmayday napisał(a):ale nie były ona na pewno lużne
luzu nie wyczujesz ty.ale czesci tak... mówie dokręc tak jak ci podałem i twój problem sie zakonczy. bo nie sadze aby było owalne sidło łozyska(zwrotnica)- co czasem sie zdarza bo długim katowaniu zajechanego łozyska...
piotrus23 napisał(a):co masz na mysli nie odpowiedniego przeciesz to nie stozek o dokrecasz do oporu
poczytaj troszke o łozyskach. - bez powodu by nie pisali o sile dokrecania.
moze kiedyś trafisz na wymiane łozyska w oplu gdzie łozysko tez jest kulkowe 2 czesciowe a dokrecasz je - 120Nm -> luzujesz nakretkę -> 20Nm +40stp+15stp... co ty na to....?? jeszcze wiele musisz sie nauczyc i przerobic tematów... ;-) demontaż i montaz czesci to nie problem - weryfikacja i dochodzenia są cieżkie... pomiary,testy...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piotrus23 » 22 lut 2010, o 22:43

SotoM napisał(a):
marcinmayday napisał(a):Co do kręcaenia śrób to oczywiście z wyczuciem klucza dynamoetrycznego nie miałem ale nie były ona na pewno lużne i dociągnięte na chama rurą
to jest twój problem. 165Nm + 90stp
marcinmayday napisał(a):ale nie były ona na pewno lużne
luzu nie wyczujesz ty.ale czesci tak... mówie dokręc tak jak ci podałem i twój problem sie zakonczy. bo nie sadze aby było owalne sidło łozyska(zwrotnica)- co czasem sie zdarza bo długim katowaniu zajechanego łozyska...
piotrus23 napisał(a):co masz na mysli nie odpowiedniego przeciesz to nie stozek o dokrecasz do oporu
poczytaj troszke o łozyskach. - bez powodu by nie pisali o sile dokrecania.
moze kiedyś trafisz na wymiane łozyska w oplu gdzie łozysko tez jest kulkowe 2 czesciowe a dokrecasz je - 120Nm -> luzujesz nakretkę -> 20Nm +40stp+15stp... co ty na to....?? jeszcze wiele musisz sie nauczyc i przerobic tematów... ;-) demontaż i montaz czesci to nie problem - weryfikacja i dochodzenia są cieżkie... pomiary,testy...
ja cie prosze nie jestem uczniem tylko pracownikiem :lol: nie raz to robilem i jakos jeszcze nigdy nie udało mi sie nic zepsuc hehe moze mam szczescie:):):) ale ogólnie ani ty ani ja ani reszta chłopaków nie jest lafa i omega tagze wszycho jest do opanowania,co do łozysk ja zawsze dokrecam pneumatem i nigdy nie mnialem problemu zebu ktos wrucił ze wyje łozycho
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości