Witam panowie , kupiłem VW golfa z 92 roku mam pare rzeczy do wymiany , min łozysko oporowe , uszczellka po głowica pewnie , teraz jeszcze widze ze aparat zapłonowy jest pekniety , brak gumy na wachaczu i rozrusznik . ale interesuje mnie maly opis wymiany łozyska na sprzegle nigdy nie robiłem tego , a nie mam zamiaru targac auta do mechanika i placic za jego robocizne . samochod mial mnie wozic do pracy a tym czasem stoi ten ktorego skasowalem i ten ktory mial mi go zastompic wiec prosze was panowie o mala pomoc ?z góry dzieki
Wymiana łożyska oporowego wiąże sie z odłączenie skrzyni biegów od silnika.
łożysko jest usadowione na wałku sprzęgłowym skrzyni.Wymień też tarczę
sprzęgłową i docisk przy tej samej robociżnie.Załadam że masz też odpowiednie klucze by póżniej nie szukać odpowiedniego rozmiaru.
Ok panowie , wydaje mi sie ze te skrzynie , ogarne ale wymienilem rozrusznik , naladowalem akusa po tych mrozach , kreci fajnie pieknie , ale brak iskry na swiecach , widzialem ze plastik doprowadzajacy prad do aparatu zaplonowego jest poprosty polamany i wystaja te blaszki nie wiem moze robi sie zwarcie..? w sumie nie sprawdzałem czy bezposrednio z cewki zaplonowej pojdzie iskra.. ale wkazdym razie ten aparat nalezy wymienic..?
który plastik?? chodzi ci o kopólke rozrdzielacza czy o co?? znajdz jekies zdjecie i zaznacz albo zrób fotke i wrzuc bo tak to nie bardzo wiadomo o co ci....
Wydaje mi sie ze to czujnik hala wchodza w ten plastik 3 male kabelki . on jest tak przełamany ze z pod spodu wystaja 3 druciki w ktore powinien byc wtopiony ten plastik a on poprostu jest tylko na nie nalozony(jak wtyczka od kontaktu) i nawet nie wiem czy to spelnia swoja funkcje.. planowalem wymienic caly aparat zaplonowy, i do tego kostke stacyjki.. bo objawy , sa podobne , samochod na poczatku odpalil mi 2,3 razy i gasl potem juz tylko chcial odpalic , bo w momecie gdy silnik juz by mogl sam pracowac gasł... i znow krecilem , chcial odpalic ale gasł , myslalem ze jakis bezpiecznik , ale potem mi sie rozrusznik rozsypal i mróz zjadł akumulator wiec , mam troche do zrobienia sami widzicie. a potem gdy zauwazylem ten oblamany plastik powiedzmy od tego czujnika hala to brakuje mu iskry moze byl jakos przyklejony? drobno mieszczanska robota? co sadzicie o tym?
z tego co pamietam jest iles rodzaji aparatów zapłonowych i czujniki halla.
kiedys koles kupił aparat nówkę od skody felicji w sklepie z czesciami do skody i zapłacił o wiele mniej niz w sklepie gdzie mieli do VW. a wskodach tez jeźdzą silnik VW.
juz nie pamiętam jak to pokolei sie robiło ale wymienic czujnik to nie ma tyle zachodu.
Panowie wracajac do tematu , wymienilem kostke stacyjki kontrolki przestaly przygasac , ale nadal nie ma iskty wsadzilem swiece w fajke od cewki zaplonowej i nadal jest brak iskry , czy to cewka do wymiany..? jak mozna to wszystko sprawdzic nie wymieniajac calego ukladu zaplonowego ..?
mikac, opisy sprawdzania czujnika halla sa na każdym forum, a cewki nie sprawdzisz ale bardzo łatwo podmienic na próbę od kolegi za 5 minut. To sa dwie najczestsze przyczyny braku iskry a innych oczywiscie jest wiele nie da rady wszystkich wymieniać.