Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 5 lis 2009, o 16:20

:zakrecony: :lol: niesamowite rzeczy tu opisujecie... ja pół roku temu zalałem 80W90 castrola i jeżdzę,nic mi nie wyje,chrobocze terekocze i tak jak biegi zaczeły procowac po wymianie oleju - elegancko, tak pracują do tej pory...
o tym oleju 80W90 to ja tu napisałem ze tak robią na serwisie SEAT'a w sz-nie. i jak wyżej napisałem tak zrobiłem i reka odjał. a jak wszesniej zmieniłem na oryginał VW to efekt był krótki po 2ch miesiącach zmieniłem jeszcze raz na nowy- skrzynia sie wypłókała i znowu lipa problemy z biegami. zmieniłem na 80W i jak wyzej napisałem juz pół roku jeżdżę bez problemu... ale rubcie jak uważacie. pozdrawiam
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Eero » 5 lis 2009, o 16:49

Jak to jaki olej? Wszystko jest napisane w programie ETKA. Należy udać się do salonu VW, podać numer nadwozia i kod skrzyni biegów (naklejka w bagażniku) i dobiorą olej do tej skrzyni. Olej lany oryginalnie do Golfa III został wycofany w 2007, teraz stosuje się olej VW 6 050 726 A2 do skrzyni o kodzie CHV, wchodzi 1.9 litra, dwa litry kosztują w ASO 75 zł. Myśłę, że warto kupić ten olej w ASO. Przecież taki olej wymienia się np. raz na 10 lat, tym bardziej, że jest to cena wielu zamienników typu castrol itd. Jednak do niektórych skrzyń biegów oryginalny olej jest znacznie droższy.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez Jacol » 5 lis 2009, o 17:54

Lampo napisał(a):Hmm jak miło
Zrobiłem porównanie starego z nowym i wiesz mi różnica była kolosalna
( i nie chodzi tu o kolor!)

Więc czep się słupa jak coś



Ojej, no roznica byla napewno, w koncu w starym byly opilki zelaza a nowy byl czysty wiec to logiczne. Wszystko fajnie tylko, ze to nie ma nic wspolnego z lepkoscia no chyba, ze miales na mysli, ze na paluszkach sie inaczej film olejowy ci rozklada. Tak troche z teorii: jak wymieniasz olej, wlany 10tys km temu, to on jest inny, niz nowy, to jest fakt. Ale nie jest tak, ze on po 10tys km juz nie trzyma swoich lepkosci wg normy bo wtedy to bys dlugo autem nie pojezdzil.

Czepial sie bede bo nie lubie jak ktos wypisuje jakies dziwne madrosci czyli sprawdzanie oleju w palcach.


SotoM napisał(a):niesamowite rzeczy tu opisujecie... ja pół roku temu zalałem 80W90 castrola i jeżdzę,nic mi nie wyje,chrobocze terekocze i tak jak biegi zaczeły procowac po wymianie oleju - elegancko, tak pracują do tej pory...
o tym oleju 80W90 to ja tu napisałem ze tak robią na serwisie SEAT'a w sz-nie. i jak wyżej napisałem tak zrobiłem i reka odjał. a jak wszesniej zmieniłem na oryginał VW to efekt był krótki po 2ch miesiącach zmieniłem jeszcze raz na nowy- skrzynia sie wypłókała i znowu lipa problemy z biegami. zmieniłem na 80W i jak wyzej napisałem juz pół roku jeżdżę bez problemu... ale rubcie jak uważacie. pozdrawiam



Sotom, wszystko pasi, jesli w Seacie tak robia to ich brocha, czepial sie tego nie bede bo akurat 75W czy tam 80W w zaden sposob mi nie przeszkadza. Z ciekawosci podzwonilem po ASO VW i sie ich popytalem, ale bardziej mi zalezalo na info, ze olej to sie leje full syntetyczny, a nie jakies mineralne, jak tu na 2-3 stronach wstecz padaly linki do olejow.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Repsol » 5 lis 2009, o 18:14

Lampo napisał(a):olej w w silniku pochłania zanieczyszczenia zwiazane ze spalaniem benzyny dlatego powinno się go wymieniać :-o (z czasem przez ilość zanieczyszczeń traci swoja lepkość) natomiast w skrzynie biegów tego nie ma :-D aczkolwiek powinno się go wymieniać bo nic nie jest wieczne


To trzeba było sobie zlać olej ze skrzyni do jakiegoś przezroczystego naczynia i odstawić go na 2-3 dni aby się ustał. Zdziwiłbyś się ile w nim jest syfu, co prawda nie ze spalania ale syf jest syfem i to jest ważne.

Heh... a paluszkiem to wiesz gdzie i u kogo mozna sprawdzić lepkość a raczej wilgotnosć :-P Oczywiście bez urazy proszę... ;-)

Eero, masz sporo racji ale posłuchaj SotoM, bo dobrze prawi.

Ja również zmieniałem olej w skrzyni własnie na ten z ASO (bo biegi strasznie mi haczyły i wsteczny zgrzytał) i co? I Lipa... co prawda na początku biegi wchodziły pięknie ale potem po niedługim czasie znowu problem zaczą powracać. Teraz problem się zatrzymał i jest o niebo lepiej na tym oleju niż na starym, ale nie mniej jednak nie jest tak jak powinno być.
Jak zapalam auto rano gdy wszystko jest zimne biegi wchodzą jak w nowym aucie, natomiast jak się zagrzeje to skrzynia lekko niedomaga.
Jaki z tego wniosek? Ano taki, że jak olej się rozgrzeje to staje się rzadszy i przez to takie herezje. Pozatym skrzynia pewnie nie jest już w takim stanie jak fabryczna i luzy nie są jej obce. 80W90 jest gęściejszym olejem, który lepiej wypełnia szceliny i lepiej nadaje się do mechanizmów z większymi przebiegami.

Reasumując: jeżeli ktoś chce sobie wymienić olej tylko tak w trosce o auto nie majac żadnych problemów z biegami to śmiało moze lać ten z ASO 75W90. A jezeli macie problemy z haczącymi się biegami, zgrzytającym wstecznym czy nie wchodzącą jedynką to kupujcie od razu 80W90.

Takie jest moje zdanie na ten temat poparte po części własnymi doswiadczeniami.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Jacol » 5 lis 2009, o 18:17

Ja wychodze z tego samego zalozenia i do swojego tez wleje 80W. Jedyne co warto dodac w tym temacie:


Syntetyczny. Nie mineralny.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Eero » 5 lis 2009, o 19:18

Czyli jaką specyfikację ma G 060 726 A2 ? I skąd to wiadomo? Bo na butelce nie jest nic napisane.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez Jacol » 5 lis 2009, o 19:29

Olej G51 zastapil G50 stosowany w skrzyni w golfie. 75W90. Pelen syntetyk.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Eero » 5 lis 2009, o 20:05

Jacol napisał(a):Olej G51 zastapil G50 stosowany w skrzyni w golfie. 75W90. Pelen syntetyk.

A skąd są te oznaczenia G51? Ja mam przed sobą olej do skrzyni CHV (z silnika AEA) i to jest właśnie ten nowy (zastąpił stary od 2007) i nie ma tam nigdzie napisane G51. Jedyny numer, który tam się znajduje to G 060 726 A2.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez Jacol » 5 lis 2009, o 20:11

Patrzylem w etke i raz, ze nie znalazlem w ogole skrzyni CHV, dwa, ze nie znalazlo mi tez Twojego numeru oleju. Oznaczenie G jest wewnetrznym oznaczeniem grupy VWAudi. G50, 51, 52 to oleje przekladniowe, G11 to plyn chlodnicy etc.

Jak zadzwonisz lub pojdziesz do ASO i powiesz G11 albo G50 to kazdy od razu wie o co Ci chodzi.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Eero » 5 lis 2009, o 20:19

Jacol napisał(a):Patrzylem w etke i raz, ze nie znalazlem w ogole skrzyni CHV, dwa, ze nie znalazlo mi tez Twojego numeru oleju. Oznaczenie G jest wewnetrznym oznaczeniem grupy VWAudi. G50, 51, 52 to oleje przekladniowe, G11 to plyn chlodnicy etc.

Jak zadzwonisz lub pojdziesz do ASO i powiesz G11 albo G50 to kazdy od razu wie o co Ci chodzi.


Zobacz jeszcze raz. Skrzynia CHV, obrazek- ta po lewej na dole (pięciobiegowa manualna). Musisz mieć ETKĘ po 2008 r. żeby zobaczyć ten olej, w etce z 2007 i wcześniejszej występuje jeszcze stary olej. Ja zobaczyłem w etce z 2007, że do tej skrzyni jest G 052 726 A2 i zobaczyłem, jak przyszedłem odebrać w salonie, że dają mi inny olej, ale facet pokazał, że jest jednak dobry bo od 2007 jest do skrzyni CHV właśnie G 060 726 A2, a tamtem jest wycofany.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez Jacol » 5 lis 2009, o 20:28

Wychodzi na to, ze jest to olej G52. Ogolnie to jest male zamieszanie z oryginalnymi olejami ASO i nie bede tu wklejal postow z innych for - jak ktos chce sie dowiedziec to niech czyta ten watek: http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 84&page=27

Stron 30, nawet robili badania olejow w labie, swiezych i tych z przebiegiem.



Tutaj przeglad olejow w autach VW:

Here is spec. of all manual transmissions fluids from old beetle to 2009 vw.

1.up to 1992 all vw regular GL-4

2.from 1993-1999 mk3 G50 synt. 75w-90 part no. G 005 000

3.1999+ 5 speed part no. was G0 52 726 A2 and update to G0 60 726 A2

4. 2002- 2009 most 6 speed(need check by vin or trans. code)
part no. Go 52 171 A2

5.2006+ most models(again need check by vin or trans. code) and wagon mk4
Part no. was G0 55 726 A2 update to G0 70 726 A2

All fluids runs from $15-$25 ,except G0 52 171 A2 which is around $35-$40,depending on State.
All fluids should be replace about every 100k unless you have update on fluid.
For example if you have 05 jetta 5 speed and you have 65k ,your original fluid was G0 52 726 A2 and you should change to G0 60 726 A2.

Only 6 speed need to be change every 80k.

Red line MT-90 or MTL 70w-80 is alternate fluid for VW transmissions but I would stick with original fluid. It is not big different in price but if your transmission go bad ,it is big price to fix it.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Eero » 5 lis 2009, o 20:36

Jeżeli olej o numerze częsci- G 052... to potocznie G52 to prawdopodobnie olej o numerze części G060.. to jeszcze inny olej (G60), najnowszy, bo od 2007 r., a tamtego już nie można dostać.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości