Lampo napisał(a):olej w w silniku pochłania zanieczyszczenia zwiazane ze spalaniem benzyny dlatego powinno się go wymieniać
(z czasem przez ilość zanieczyszczeń traci swoja lepkość) natomiast w skrzynie biegów tego nie ma
aczkolwiek powinno się go wymieniać bo nic nie jest wieczne
To trzeba było sobie zlać olej ze skrzyni do jakiegoś przezroczystego naczynia i odstawić go na 2-3 dni aby się ustał. Zdziwiłbyś się ile w nim jest syfu, co prawda nie ze spalania ale syf jest syfem i to jest ważne.
Heh... a paluszkiem to wiesz gdzie i u kogo mozna sprawdzić lepkość a raczej wilgotnosć
Oczywiście bez urazy proszę...
Eero, masz sporo racji ale posłuchaj
SotoM, bo dobrze prawi.
Ja również zmieniałem olej w skrzyni własnie na ten z ASO (bo biegi strasznie mi haczyły i wsteczny zgrzytał) i co? I Lipa... co prawda na początku biegi wchodziły pięknie ale potem po niedługim czasie znowu problem zaczą powracać. Teraz problem się zatrzymał i jest o niebo lepiej na tym oleju niż na starym, ale nie mniej jednak nie jest tak jak powinno być.
Jak zapalam auto rano gdy wszystko jest zimne biegi wchodzą jak w nowym aucie, natomiast jak się zagrzeje to skrzynia lekko niedomaga.
Jaki z tego wniosek? Ano taki, że jak olej się rozgrzeje to staje się rzadszy i przez to takie herezje. Pozatym skrzynia pewnie nie jest już w takim stanie jak fabryczna i luzy nie są jej obce. 80W90 jest gęściejszym olejem, który lepiej wypełnia szceliny i lepiej nadaje się do mechanizmów z większymi przebiegami.
Reasumując: jeżeli ktoś chce sobie wymienić olej tylko tak w trosce o auto nie majac żadnych problemów z biegami to śmiało moze lać ten z ASO 75W90. A jezeli macie problemy z haczącymi się biegami, zgrzytającym wstecznym czy nie wchodzącą jedynką to kupujcie od razu 80W90.
Takie jest moje zdanie na ten temat poparte po części własnymi doswiadczeniami.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.