Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez lukas2087 » 15 gru 2009, o 22:15

dobrze gada. kazdy pisal ze max 2 litry wchodzi a u mnie weszlo litry :-o
Łukasz.
Avatar użytkownika
lukas2087
Badacz tematu
 
Posty: 215
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 18:21
Lokalizacja: Wroclaw/ Twardogóra

 

Postprzez SotoM » 16 gru 2009, o 00:04

lukas2087 napisał(a):kazdy pisal ze max 2 litry wchodzi a u mnie weszlo litry
noo co ty gadasz...jak ty to zrobiłeś... którędy wlewałeś olej...?? w ogole to sam to robiłeś czy na warsztacie ci to robili?? bo to jest nie możliwe zeby tylko 1L wszedł. do tej skrzyni wchodzi 2,9 lub 3,1L, rozrusznik masz od strony ściany grodziowej??
adrian5 napisał(a):Swoją drogą jakim cudem miałoby się coś stać ze skrzynią jeśli wymieni się olej na właściwy
taki ze mogł ktos auto sprzedawa ze wzgledu na zrypana skrzynie, wlewasz do sk. Moto Dr i skrzynia sie robi ciuchusieńka jak nówka... ty nic nie wiesz, wymieniasz olej w skrzyni, olej wypłkuje resztki motoDr'a i skrzynia zaczyna hałasować jak wściekła i nagle cos sie urywa,mieli i staje...
troszkę wyobraźni... <- (do ogółu)
w moim przypadku ori olej był na krutko. po miesiącu potem po 2ch problem z biegami wracał nawet nie pomagały uzdatniacze. wkurzyłem sie i zalałem 80W90 i tak juz bez problemu jeżdżę pół roku ciesząc sie z eleganckiej pracy biegów...
koleś w mk4 miał problem ze mu 2ka wskakiwała ze zgrzytem przy wysokich obrotach- juz był w stanie kupic synchronizator i rwa skrzyni i ją robic, mówię- wlej olej i zobacz. wlał pojeździł i spokój ma do tej pory a to było też jakoś z pół roku temu.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez lukas2087 » 16 gru 2009, o 16:23

mialem napisac ze weszlo mi 3 litry
Łukasz.
Avatar użytkownika
lukas2087
Badacz tematu
 
Posty: 215
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 18:21
Lokalizacja: Wroclaw/ Twardogóra

Postprzez adrian5 » 18 gru 2009, o 14:29

SotoM:
adrian5 napisał(a):Swoją drogą jakim cudem miałoby się coś stać ze skrzynią jeśli wymieni się olej na właściwy
taki ze mogł ktos auto sprzedawa ze wzgledu na zrypana skrzynie, wlewasz do sk. Moto Dr i skrzynia sie robi ciuchusieńka jak nówka... ty nic nie wiesz, wymieniasz olej w skrzyni, olej wypłkuje resztki motoDr'a i skrzynia zaczyna hałasować jak wściekła i nagle cos sie urywa,mieli i staje...
troszkę wyobraźni... <- (do ogółu)
w moim przypadku ori olej był na krutko. po miesiącu potem po 2ch problem z biegami wracał nawet nie pomagały uzdatniacze. wkurzyłem sie i zalałem 80W90 i tak juz bez problemu jeżdżę pół roku ciesząc sie z eleganckiej pracy biegów...
koleś w mk4 miał problem ze mu 2ka wskakiwała ze zgrzytem przy wysokich obrotach- juz był w stanie kupic synchronizator i rwa skrzyni i ją robic, mówię- wlej olej i zobacz. wlał pojeździł i spokój ma do tej pory a to było też jakoś z pół roku temu.


No mówiłem o normalnie użytkowanych skrzyniach, a nie zalewanych Moto Dr, wtedy to tam cuda mogą się dziać. Co do olejów, to u mnie wymiana na oryginał podziałała. Słyszałem gdzieś, że ten olej, który wlałem- G 060 726 A2 to jest to poprawiony olej względem starych skrzyń. Od nowości był wlewany w mk3 jakiś tam olej, potem przestano go produkować i zaczęto produkować nowy, ale okazało się, że ten nowy nie jest zbyt dobry do starych skrzyń, więć od 2007 wprowadzono VW 6 050 726 A2, który podobno nadaje się znacznie lepiej do starych skrzyń niż poprzednik.
Ostatnio edytowano 18 gru 2009, o 19:18 przez adrian5, łącznie edytowano 1 raz
VW Golf, CL Europe, 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez SotoM » 18 gru 2009, o 18:49

kurdee jaka inna numeracja...jak kupowałem olej w ASO to taki G 060 726 A2
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez adrian5 » 18 gru 2009, o 19:18

SotoM napisał(a):kurdee jaka inna numeracja...jak kupowałem olej w ASO to taki G 060 726 A2


Sorry, za pomyłkę, ja też wlałem G 060 726 A2. U mnie w każdym razie dobrze się spisuje.
VW Golf, CL Europe, 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez SotoM » 19 gru 2009, o 18:18

noooo widzisz...u ciebie jest dobrze a u mnie nie podolał za długo i byłem zmuszony wlac 80W90.... no cóż juz mam za bardzo skrzynkę podjechaną...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Sivy » 19 sty 2010, o 13:08

SotoM napisał(a):
Bonix napisał(a):Czy olej ELF TRANSELF EP 80w90 GL-4 Będzie dobry ?
bedzie dobry jak najbardziej.

A ja mialem katalog w reku i jest to olej mineralny. Bylem w hurtowni olejow Olpol w Olsztynie i trafilem na kierownika sklepu, ktory poswiecil mi godzine na znalezienie oleju.

Jacol napisał(a):Ja jak bede zmienial to na Castrol TAF-XS 75W90 - w pelni syntetyczny ze specyfikacja GL-4. Castrol EP 80W90 jest olejem mineralnym i ja takiego do skrzyni nie wleje. Jak ktos chce to niech sobie wlewa.


Znowu prawda.

Oleje Castola
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez SotoM » 19 sty 2010, o 23:09

bedziecie mieli prawde jak bedzie problem z biegami a olej 75W nie bedzie domagał... teoria z praktyka nigdy nie szła w parze i nie bedzie... meczenie konia z tymi olejami...bez kitu...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Sivy » 19 sty 2010, o 23:39

SotoM napisał(a):bedziecie mieli prawde jak bedzie problem z biegami a olej 75W nie bedzie domagał... teoria z praktyka nigdy nie szła w parze i nie bedzie...


Spoko, skoro zalales 80W90 to zalales mineral. Jesli wiesz co wlales to ja z checia przeczytam, bo moja skrzynia tez nie jest pierwszej mlodosci.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez -chudy- » 25 sty 2010, o 11:42

a ja mam takie pytanko czy wycie skrzyni na 5 biegu i jej głośna praca (biegi wchodza bez problemu)ma związek z niskim poziomem oleju czy tez jest inny powód???
Avatar użytkownika
-chudy-
Badacz tematu
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 14:50
Lokalizacja: JAVWOR

Postprzez SotoM » 25 sty 2010, o 20:54

moze byc wina samych trybów 5tego biegu...
kiedy w pracy jeździłem VW Caady z takim problemem jak zapinałem 5ke to wydobywał sie taki jakby gwizd świst... to jeździłem na tym z 4 lata i sie nic nie działo...uznaj to jak by ci turbo sie załanczało przy zapinaniu 5ki :lol: ;-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron