Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez -chudy- » 26 sty 2010, o 11:11

SotoM, no to nieżle ja miałem dosyc tego"turbo" juz po 5 min jazdy...musze cos z tym zrobic... :kwasny:
Avatar użytkownika
-chudy-
Badacz tematu
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 14:50
Lokalizacja: JAVWOR

 

Postprzez Sivy » 26 lut 2010, o 22:07

Jestem po wymianie oleju w skrzyni, co polaczone bylo z wymiana zimeringu wybieraka skrzyni, gdyz mocno uwidocznil sie wyciek.
Wlalem Castrol TAF-X 75w90, weszlo 1,8 litra. To co zostalo zlane ze skrzyni wygladalo jak ciemno-szara, spieniona maz o konsystencji srednio przypominajacej olej. Efekty po tygodniu od operacji bardzo zadawalajace, skrzynia chodzi pewnie, szybko i z przyjemnym oporem, w koncu mozliwe stalo sie zrzucenie "2" na "3" w czasie jazdy bez zgrzytu i sily. Jedynka, z ktora byly problemy (opor przy wbiciu biegu) wchodzi palcem. Poczatkowo nie zauwazylem roznicy, ale widac, ze musiala sie przesmarowac, zeby pracowac prawidlowo choc idelanie juz nie bedzie :)
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez adrian5 » 27 lut 2010, o 01:29

No, po tej wymianie oleju to trzeba poczekać kilka dni, dopiero wtedy widać różnicę. Ja bym jednak polecał wszystkim oryginał z salonu- cena jak dobry olej w sklepie. U mnie już długi czas po wymienie skrzynia działa lepiej niż przed nią.
VW Golf, CL Europe, 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez SotoM » 27 lut 2010, o 09:02

widze ze co niektórzy sie posłuchali....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez simon220 » 27 mar 2010, o 22:29

co do skrzyn to i ja mam pewne doświadczenie, zalewanie skrzyni pełnym syntetykiem gdy auto ma juz troche naganiane to nie jest dobry pomysł, olej jest rzadki i płucze skrzynie ktora jest juz zużyta, minerał i jego gęstość są odpowiednim połączeniem do uzywanej skrzyni, moze przy mrozach gdy wszystko jest zimne biegi cięzko chodzą ale za to smarowanie jest lepsze a gęstosc niweluje wszelkie ubytki spowodowane eksploatacja... Koleszka SotoM, ma racje i podpisuję sie pod jego uwagami... A co kto zrobi jego sprawa :) i jego kasa
Avatar użytkownika
simon220
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1 maja 2008, o 17:52
Lokalizacja: Lublin

Postprzez l007 » 28 mar 2010, o 14:37

Witam

Mam pewne pytania co do mojej skrzyni
Troszku juz tu poczytalem i najpierw byly wnioski ze lepiej lac mineral teraz ze jednak syntetyk ale przedewszystkim nalezy wiedziec co bylo....

Ok , ja nie wiem co bylo, nie mam mozliwosci spytac poprzedniego wlasciciela - wiec co w tym wypadku zalac? -
czy zalozyc ze byl syntetyk i wtedy dowolnie, czy ze mineral i wtedy wiadomo ze lepiej nie wracac do syntetyka

No i inna sprawa - chodzi o to ze biegi ciezko pracuja, zwlaszcza 5-tka ciezko wchodzi
Czy to napewno wina oleju czy tez moze jednak moze byc inna pzyczyna ?
Np wyczytalem gdzies w srodku tego tematu zeby popatrzec przy jakichś wybierakach, ze to moze byc kwestia regulacji..
Chcialbym sam cos pokombinowac zanim cokolwiek z jakimis mechanikami bede rozmawial, a wiadomo od tego jest forum wiec....

Proszę o pomoc
Dzieki i pozdrawiam... ;)
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Postprzez Sivy » 28 mar 2010, o 17:16

l007 napisał(a):Ok , ja nie wiem co bylo, nie mam mozliwosci spytac poprzedniego wlasciciela - wiec co w tym wypadku zalac? -
czy zalozyc ze byl syntetyk i wtedy dowolnie, czy ze mineral i wtedy wiadomo ze lepiej nie wracac do syntetyka


Powem Ci, ze jak chialem zmieniac olej w skrzyni (moje klopoty to problem w wbiciem "1" na postoju oraz zejscie z z "3" na "2" przy predkosci okolo 20 km/h) to nawet starzy "Voklswagenowcy" pukali sie w czolo. I dobrze, ze w swoje, bo ja sie pukac nie dam :mrgreen:. Wlalem Castrol TAF-XS 75W90 - w pelni syntetyczny ze specyfikacja GL-4, wychodzac z zalozenia, ze gorzej byc nie moze. Efekty rewlacyjne, a ja juz szukkalem skrzyni o oznaczeniu CHB.

l007 napisał(a):Np wyczytalem gdzies w srodku tego tematu zeby popatrzec przy jakichś wybierakach, ze to moze byc kwestia regulacji..


W moim przypadku do wymiany przy okazji spuszczenia oleju poszedl zimmering od wlasnie wybieraka, jablko czyli kula na wybieraku byla w stanie dobrym, wiec nie wyleciala.
Dobrze sprawdzic te elementy, przy wymianie, bo wiaza sie one i ich wymiana ze spuszczeniem plynu ze skrzynki.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez l007 » 28 mar 2010, o 18:04

Dzieki
Staram sie wszystko na logike brac ale niestety wielu rzeczy nie robilem jeszcze - np wymiany oleju w skrzyni
W kazdym razie co to jest ten zimering i wybierak, za co one sa odpowiedzialne i gdzie je zlokalizowac i jak ocenic czy ok.. ?
Dopiero niedawno tym sie interesuje i wiem tyle ze od spodu mamy korek(srube) od opruzniania skrzyni, natomiast gdzies z lewej strony odkreca sie kolo(ok kierowcy) i tam sie szuka sruby od wlewania oleju,
Niestety fotek nikt nie zamiescil i tak na wyczucie musze, malo konkretów,
za wszelka pomoc dzieki..
pzdr
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Postprzez simon220 » 29 mar 2010, o 09:52

"Simmera to pierścień wykonany z gumy usztywniony metalową wkładką lub obudowany blaszaną pokrywą, stosowany do uszczelniania wałków obrotowych pracujących w smarze, oleju, paliwie lub wodzie" książkowe ale dosyć klarowne wytłumaczenie co to za urządzenie...

Wybierak jak nazwa wskauje to to co wybiera biegi, ten łącznik między lewarkiem zmiany biegów a skrzynią, wejdz na allegro, wpisz sobie wybierak i będziesz mial zdjęcia wybieraków :) sam wybierak w skrzyni to "ucho" do którego idą cięgna i to on bezpośrednio odpowiada za wybieranie biegów, nie wiem jak jest w przypadku Twojej skrzyni ale u mnie jest na górze i da się go zlokalizować patrząc od góry na skrzynie, myślę że u Ciebie nic innego nie wymyślili :)

Kolega SotoM pisał co i jak z tym skrzyniami do silników TD więc poczytaj raz jeszcze i będziesz wszystko wiedział :) (chodzi mi o spuszczanie i wlewanie oleju)

Wszyscy piszą o olejach syntetycznych i mineralnych, można również zalać pólsyntetyk do skrzyni i może akurat się uda, aczkolwiek to eksperyment i słowa "może się uda" mogą się zamienić w sukces lub wydatek :)

Taka ciekawostka na koniec, w rajdach samochodowych skrzynie seryjne z których korzystają kierowcy zalewane są dobrymi minerałami, ewentualnie pólsyntetykami, nikt tam nie leje syntetyku.... Przyczyna jedna, ostra eksploatacja i zuzywanie się elementów znaczniej szybciej, gęstszy olej niweluje w pewnym stopniu ubytki....
Avatar użytkownika
simon220
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1 maja 2008, o 17:52
Lokalizacja: Lublin

Postprzez l007 » 29 mar 2010, o 15:31

OK simon
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz,
co do tego oleju syntetycznego to tez cos w tym musi byc skoro widący producenci aut uzywają jednak jego a nie odrazu minarału, w przeciwnym wypadku zycie byloby prostsze , byłby tylko jeden rodzaj i koniec :)
ok w kazdym razie wniosek jest taki ze najlepiej w uzywanym aucie zarzucic mineral lub polsyntetyk - choc o nim malo kto sie rozpisywal i jakiekolwiek pzyklady podawal,
musze sie wziac za robote
pzdr ;)
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Postprzez kermid » 12 kwi 2010, o 16:23

Wybaczcie że odświeżam temat ale i mnie czeka wymiana oleju w skrzyni.Dziś sprawdzałem poziom,odkręciłem korek wsadziłem całego palucha sucho :przestraszony: i teraz problem,auto ma 160tys czy wymieniać na 75w90 czy na mineralny 80w90?Dodam że zimą drążek zmiany biegów dość ciężko chodził dlatego wnioskuje że olej był wymieniany i to raczej na minerał choć pewnośći nie mam.Co jeśli wleje teraz 75w90 czy nie rozszczelni mi się skrzynia ??
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez adrian5 » 12 kwi 2010, o 17:08

kermid napisał(a):Wybaczcie że odświeżam temat ale i mnie czeka wymiana oleju w skrzyni.Dziś sprawdzałem poziom,odkręciłem korek wsadziłem całego palucha sucho :przestraszony: i teraz problem,auto ma 160tys czy wymieniać na 75w90 czy na mineralny 80w90?Dodam że zimą drążek zmiany biegów dość ciężko chodził dlatego wnioskuje że olej był wymieniany i to raczej na minerał choć pewnośći nie mam.Co jeśli wleje teraz 75w90 czy nie rozszczelni mi się skrzynia ??


A dlaczego nie chcesz wymienić oleju na oryginalny olej z salonu VW, który jest w cenie olejów typu castrol czy mobil i zazwyczaj jest na miejscu? W salonie podaje się numer VIN i już wiadomo jako olej idzie do Twojej skrzyni biegów. Cena za litr to około 35 zł, a wchodzą zwykle max 1,9 litra.
VW Golf, CL Europe, 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości