Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez Karol B. » 22 lip 2009, o 07:05

Kurcze a wyczytalem gdzies tu na forum ze wlasnie ten mobil mozna wlewac jako zamiennik oryginalu, bo spelnia wlasnie te specyfikacje... :zdziwko:
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

 

Postprzez Repsol » 22 lip 2009, o 09:07

On spełnia tylko klasę lepkościową oraz jakościową, natomiast nie posiada specyfikacji VW 501.50

Jeżeli koniecznie chcesz tą markę oleju to lepszy będzie Mobil Vs 2000 (ale ten jest bardzo cięzko dostępny)

Texaco Geartex S4 też się jeszcze nadaje (również cięko go dostać od ręki)

Moim zdaniem celuj w TAF-X lub zamiennik fabrycznego G60 (nr. z katalogu serwisowego VW to: G 060 726 A2 )
Obydwa dostępne w ASO VW.

PS. A tak z czystej ciekawości... dlaczego chcesz zmieniać olej, masz jakieś problemy ze skrzynią/biegami :?:
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Karol B. » 22 lip 2009, o 22:27

A moglby mi ktos napisac jaki bedzie najlepszy olej latwo dostepny ?? :-P Bo niewiadomo kiedy byl wymieniany i troche biegi ciezko wchodza, musze mocno pchac dzwignia... :kwasny: A czytalem ze jak cos takiego sie dzieje to na poczatku trzeba wymienic olej... :hyhy:
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez SotoM » 23 lip 2009, o 23:38

Karol B., ile masz juz kilometrów najechane...?? jeśli chodzi o olej to nie kupuj 75W90 taki jak powinien byc tylko kup 80W90 spełaniający norme GL4 i wlej to. ja u sibie miałem problemy z biegami - długo opisywać - ale wczoraj wymieniłem olej w skrzyni na 80W. tylko nie daj sie sprzedawcy nakrecić na olej 80W90 GL5 bo bedzie ci mówił ze on też jest dobry - oleju z norma GL5 nie mozna lać do skrzyni która jest przystosowana do normy GL4 bo sie skończy... penisy pchają zeby tylko pchnac i mieć kasę... na tym handel polega...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Karol B. » 24 lip 2009, o 07:01

Obecnie mam 204 tys. Czyli 80W90 GL4? SotoM a jaki olej wlales ?? Jaka firma ?? :-)
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez Legionista » 24 lip 2009, o 11:35

Panowie mi biegi wchodziły ujowo kupiłem olej 75w90 nic nie pomogło,,, a wina leżała w mechanizmie zmiany biegów.... a nie w oleju... po wymianie mechanizmu biegi wchodzą jak w masło.... plus regulacja pomogła idelanie..... koszt 80 zł i mam z głowy.. I mam olej 75w90 i smiga pięknie
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez Karol B. » 24 lip 2009, o 22:38

To co radzicie zrobic? Ja bym se najpierw wymienil olej... A jak to nic nie da to juz wlazic w mechaniczne sprawy...
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez Legionista » 25 lip 2009, o 08:58

Karol B., wymien Olej najpierw, jak to nie pomoże to trzeba w mechanizm wejść i zobaczyć jak to wygląda czy jest wszystko ok, plus regulacja biegów ...
U mnie jedynka trójka i 5 piątka cieżko wchodziła, a póżniej już starciłem piątke.. i wina leżała nie w oleju tylko w mechanizmie zminy biegów i regulacji..
Najpierw obstawiałem właśnie ze to wina oleju ze biegi cieżko wchodzą itp... ale szybko mechanik mi uświadomił od czego to sie dzieje....
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez SotoM » 26 lip 2009, o 11:24

Legionista, nie porównuj problemu twojego z naszym u ciebie jest inna skrzynia inne rozwiazanie... tu koledzy maja silniki TDI gdzie sterowanie biegami jest przez linki a nie sztywne ciagła jak u ciebie...
Karol B., dokładnie nalalem CASTROL EP 80W czyli 80W90 spełniajacy norme GL4
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Karol B. » 26 lip 2009, o 12:04

A jeszcze jakbys powiedzial ile wchodzi oleju u nas do skrzyni,(bo slyszalem ze 2 litry) i ile zaplaciles za olej to byloby super :-P

[ Dodano: 2009-07-26, 12:13 ]
Taki wlales? --> http://moto.allegro.pl/item691848208_ca ... niowy.html
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez SotoM » 26 lip 2009, o 12:37

no dokładnie ten... 2L do skrzyni wchodzi. ale nic nie płaciłem - w pracy mamy tego w.....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Karol B. » 26 lip 2009, o 12:43

To musze takiego chyba tez poszukac i wlewac :-)
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron