Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 28 lip 2009, o 08:37

no to juz znalazłeś tylko go kup i wlej...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Karol B. » 12 sie 2009, o 21:11

Wymienilem olej. Weszlo 1,6 l. Tyle powinno wejsc ?? Bo slyszalem ze 2 l.
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez SotoM » 12 sie 2009, o 23:52

2L ma wejść pewnie o,5 zostało na koncu skrzyni... ja u sibie jak zmieniałem olej to przechyliłem L str żeby olej całkowicie zleciał i weszło mi 2,1L
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Nowal » 25 sie 2009, o 22:36

Dzisiaj wymieniłem olej na Castrola EP80 weszło mi 1,8l. Róznica jest ale nie jakas bardzo wyraźna, ale jestem zadowolony z operacji. Koszt 1l 30zł.
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 26 sie 2009, o 00:10

Nowal, odrazxu efektu nie bedzie. pojeździj troszke... u ciebie to przynajmniej jest mozliwośc regulacji biegów... a sprawdzałeś czy cos nie jest rozsypane z elementów wybierka przy skrzyni, ciegła sztywne ramoina metalowe przedewszystkim jakiś panewki plastikowe w których to wszystko pracuje...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Nowal » 30 sie 2009, o 10:40

Wszystko jest ok bo na jesien wymienialem sprzeglo i sprawdzalem wszystko. Musze jeszcze wymienic linke na normalną bez samonapinacza bo mnie nerwy biorąjak sie przesiadam z innego auta gdzie sprzegło pracuje jak powinno
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Repsol » 2 wrz 2009, o 18:17

Panowie... a co sądzicie o przepłukiwaniu skrzyni biegów podczas wymiany oleju??? Robił ktoś z Was taki numer???

Ja po tym jak zobaczyłem swój odstany stary olej w przezroczystym naczyniu trochę żałuje, że tego jednak nie zrobiłem.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez SotoM » 3 wrz 2009, o 12:09

Repsol - ja jak zmieniałem olej w skrzyni to auto przechyliłem na prawą stronę aby olej całkowicie zleciał komory 5tego biegu. i przez otwór wlewowy myłem skrzynie benzyna ekstrakcyjną psikajac baniaczkiem takim z pompka. lałem dotąd az widziałem ze przez spust leci czysta bena. z 1L tam wlałem. potem wlalem 2,1L oleju castrol EP 80(GL4) i latam juz 3ci miesiąc bez problemów z biegami...
juz tyle razy pisałem o tym ale rozumiem nikt nie chce kasy wyrzucac w błoto- ja też nie ale czasami trzeba aby dojśc co jest nie halo - tyle dobrego ze sam sobie to robie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Repsol » 3 wrz 2009, o 22:24

SotoM, ja myślałem żeby zrobić taki numer: spuścić olej ze skrzyni -> podnieś jedną stronę auta tak aby koło nie dotykało podłoża -> zalać skrzynię ropą/opałem/benzyną ekstrakcyjną albo jakimś innym ustroństwem które mogłoby ładnie wypłukać cały ten syf -> zakręcić obydwa korki -> i na postoju z podniesionym jednym kołem uruchomić silnik i przegonić go delikatnie -> po czym zlać czynnik płukający a skrzynkę zalać świerzym olejem.

A do czegoś takiego skłania mnie to, że jakiś czas temu zmieniałem u siebie olej (wlałem ten z ASO Vw) i podczas wymiany jak już odkręciłem pierwszy korek zauważyłem na nim warstwe ciemno brunatnego/brązowego osadu, coś jakby gęsta parafina, przyświeciłem lampką do wnętrza skrzyni i tego tam było pełno, dosłownie na wszystkim (olej na 95% fabryczny z pierwszego montażu) To dziadostwo nie ściekło razem z olejem (oczywiście wymiana była przeprowadzana wtedy gdy olej był rozgzrany). Niestety nie miałem czasu wtedy bawić się w jakieś przepłukiwania bo auto potrzebne było mi na już.
Po wymianie moje problemy z biegami znikneły, ale teraz zaczynam zauważać, że znowu zaczyna się coś kitrać :kwasny:

I tak się właśnie zastanawiam czy to może przez to płukanie (a raczej jego brak)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez SotoM » 3 wrz 2009, o 22:31

dzieje sie to samo co u mnie było... ja bym tak nie płukał skrzyni. nie wiem, ale moze sie cos stac, brak odpowiedniego smarowania i tryby zaczna sie grzać,ocierać i zdzierać... nie wiem koleżko... szczerze mówiąc ja bym na cos takiego nie poszedł.
mi ostatnio nie wiem dlaczego przez korek spustowy zaczał olej uciekac ze skrzyni. zlałem olej obejżałem gwint w karterze i na korku -uszkodzen nie widziałem. korek owinałem taśmą taflonową aby uszczelnić i pomogło. z tym że olej jak zlałem to nie był piekny czysty... ale miałem w zapasie 1Litra EP80 tego co wlałem i zrobiłem mieszanke wlałem tyle co miałem swierzego i dolałem do stanu to co spuściłem.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez seboljeiv » 6 wrz 2009, o 12:32

seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez SotoM » 6 wrz 2009, o 12:38

seboljeiv, ELF.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości