W skrzyni filtra oleju nie ma
Co do wymiany hmmm przechodziłem ostatnio przez ten etap prac przy skrzyni w mojej II-jce lecz oleju nie wymieniałem
sprawdziłem poziom oleju i ewentualnie dolałem
olej w w silniku pochłania zanieczyszczenia zwiazane ze spalaniem benzyny dlatego powinno się go wymieniać
(z czasem przez ilość zanieczyszczeń traci swoja lepkość) natomiast w skrzynie biegów tego nie ma
aczkolwiek powinno się go wymieniać bo nic nie jest wieczne
Sprawdź na poczatku jaki jest stan oleju
jak zdejmiesz przednie koło z lewej strony powinieneś miec idealny dostep do skrzyni
ędziesz miał tam śrubę na ampula 12 lub 14 lub będziesz musiał zrobić ów klucz własnej roboty
(tak jak ja to zrobiłem
)
jak odkręcisz ta śrubę to sprawdź palcem czy olej siega pod krawędź otworu jeśli jest na równi z gwintem to sprawdź tylko jego lepkość i tyle
Natomiast jeślli wpasujesz w ten otwór palec i wyciągniesz suchy to odkręć linke prędkościomierza i wlej prze otówr po niej olej tak aby jego stan był odpowiedni (ja dolaełm do swojej skrzyni 0,7 litra oleju
)
jak delikatnie sie uleje z tego dolnego bocznego otworu to poskręcaj wszystko do kupy i zrób małą rundkę (tylko powoli!) aby stary olej wymieszał się z nowym i to tyle
P.S - jeśli olej ma słaba lepkość (będzie kapał jak woda) to zamiast dolewać, to całkowicie wymień go na nowy. Kiedyś nie myslano że samochody będą jeździły po 10, 20 czy 30 lat dlatego żaden koncern samochodowy nie zaleca wymiany oleju w skrzyni.
Wedłóg badań firmy Shell oleje przekładniowe tracą swoja lepkośc po 10 ewentualnie 15 latach eksploatacji