Wymiana przegubu wewnetrznego bez kanału?

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Wymiana przegubu wewnetrznego bez kanału?

Postprzez GetsugaTenshou » 14 mar 2014, o 15:45

Witam.
Zamierzam wymienić przegub wewnętrzny bez kanału tak jak w temacie, lewy od kierowcy. I moje pytanie brzmi jak ciężko będzie zdjąć przegub z półosi? Czy jest on z reguły bardzo zapieczony, czy wystarczy trochę go popukać czy potrzebny jest jakiś ściągacz? Proszę o podzielenie się doświadczeniami bo nie chce wyciągać całej półosi.
Pozdrawiam.
GetsugaTenshou
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 paź 2012, o 10:18
Lokalizacja: Tychy

Wymiana przegubu wewnetrznego bez kanału?

 

Postprzez k-m-r1 » 14 mar 2014, o 19:14

no nie wiem jak to zrobisz ale wyjecie pułosi zaoszczedzi czas

trzeba zdjąc całego mcpersona i rozzkreici go z piastą

pułoś pujdzie w dułi można pracowac

wybijanie 3 uderzenia i zejdzie ale zabezpieczenie trzeba zdjąc

da sie ale bez kanału męka ... bo robiłem i skonczyło sie na wyjeciu całej pulosi wymiana w imadle
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez robzar89 » 17 mar 2014, o 08:22

1.Odkręcasz półoś od piasty.
2. Odkręcasz 2 śruby chyba 18 z kolumny.
3. Odchylasz piastę wysuwasz półoś.
4 Odkręcasz półoś przy skrzyni 6 śrub typu torx (nie pamiętam rozmiaru)
Obracasz sobie półosią tak aby mieć zawsze dobry dostęp do każdej śruby.
Musisz podstawić coś pod tylne koła, żeby Ci autko nie jechało jak wrzucisz luz.
5. Wyjmujesz całą półoś.
6. Wkręcasz ją w imadło.
7. Zdejmujesz bodajże segera, który trzyma przegub wew.
8. Wysuwasz przegub i już ;]

Złożenie odwrotnie.

Przy dokręcaniu później, najgorsze jest dokręcenie półosi. Nie jest określony moment dokręcania tych śrub. Ja 1 ukręciłem choć śruby te mają wytrzymałość 12.9 a dokręcałem ręką bez przedłużki :/
robzar89
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 20:22
Lokalizacja: Jaszczew

Postprzez pablomed » 17 mar 2014, o 15:44

Nie odkręcasz dwóch śrub z kolumny bo jeśli tak zrobisz będziesz musiał potem geometrię ustawiać. Zamiast tego wybijasz sworzeń łączący wahacz ze zwrotnicą i ew końcówkę drążka, to pozwoli odchylić kolumnę i wyjąc półoś.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 17 mar 2014, o 15:49

oraz odkrecić amortyzator do góry
będzie łatwiej odkrecic amortyzator do góry ( przy poduszcze w komorze silnika) niż wybijac koncówke drażka

odkrecisz do góry to całą piasta będzie luzna i można manewrować a nawet obrucic o 180 stopni


srube 30 przy piaście od pułosi poluzuj na opuszcoznym aucie druga osoba trzyma pedałhamulca poluzować max 1/3 obrotu tyle by pusciła reszte odkrecic jak auto będzie podniecione i koło zdjete bo jest duże prawdopodobieństwo że łorzysko sie przestawi

nie rozkreca srub amortyzatowa z piastą 2 sruby chyba klucz 18 bo geometria do ustawianie czyli jakies 100 zł exstra
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości