Wymiana skrzyni (dłuższe przełożenia)

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez adziok09 » 28 lis 2013, o 21:18

wspomagania nie mam
a sprawa jest taka że jadąc 120 na 5 piszczy jadąc na 4 biegu cisza
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

 

Postprzez prezesik » 28 lis 2013, o 23:13

adziok09 napisał(a):wspomagania nie mam
a sprawa jest taka że jadąc 120 na 5 piszczy jadąc na 4 biegu cisza

bieg V w większości przypadków "wyje" i nic z tym nie zrobisz.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez k-m-r1 » 28 lis 2013, o 23:46

to masz to co ja w poprzedniej skrzyni
wyło na 5 biegu przy 80-90

w sumie skonczyło sie tym że łorzysko 5 biegu padło rozsypało sie
posypały sie synchronizatory

o tyle szczescia że zaciągneło sie łorzysko i 5 bieg byłna sztywno
i cały czas 5 jedynie sprzegło rozłaczało naped

padło mi w pod Berlinem jak po dziewczyne jechałem do holandi

skonczyło sie żę wracałem do domu i wymiana skrzyni + sprzegło
ruszanie w 5 biegu to z leksza jarane sprzegło dlatego wymieniłęm i ze względu na przebieg


sprawdz olej i smigaj
u mnie wyło ale dosc cicho przejechałęm tak z 50 tys odmomętu gdy zauwarzyłem

wienc zmien skrzynie
lub troche taniej prubuj regenerowac ale kosz wyjdzie z 100 zł robiąc samemu
ktoś wczesniej regenerował cała skrzynie za 800 zł i ząk wyje dalej
ostatecznie smigac aż padnie

5 bieg jest pozaskrzynią przy kole przednim kierowcy pod dekielkiem
jak padnie posypie sie to nic poważnego nie zniszczy w skrzyni

jak cos to moge oddac swoją zregenerujesz sobie
moja sprawna wymienione uszczelniacze w sumie to nie miałem problemów
skrzynia była z starego polo 1.4 Dizel
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez adziok09 » 1 gru 2013, o 15:51

Witajcie

Już wszystko zrobione. Obecnie mam skrzynie o oznaczeniach CHL i przy 120 KM/H mam mniej obrotów niż przy standardowej 1.4 przy prędkości 90 KM/H także jestem bardzo zadowolony z tego. Ale chcialbym się was poradzić jak wyregulować mechanizm zmiany biegów, bo wsteczny ciężko wchodzi tzn na wybieraku wchodzi super ale niby wchodzi a auto się nie cofa. Co do chrobotania była to wina tarczy sprzegła z LUKa- szok.
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Paweu » 1 gru 2013, o 16:20

adziok09 napisał(a):Ale chcialbym się was poradzić jak wyregulować mechanizm zmiany biegów, bo wsteczny ciężko wchodzi tzn na wybieraku wchodzi super ale niby wchodzi a auto się nie cofa.


Tak wygląda to na schemacie :

Obrazek

Położenie czopa przełączania regulujesz popuszczając lekko śrubę i zmieniając nieco położenie czopa lewo - prawo. Najłatwiej. Jedna osoba w aucie... jedna pod autem i kręcimy do uzyskania pożądanego ustawienia.

A tak wygląda to w praktyce:

Obrazek

Miłej zabawy.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez adziok09 » 3 gru 2013, o 21:53

Witaj

Niestety regulacja cos tam dała ale lewarek lata jakby był nie dokręcony... łatwiej już wbijać biegi ale jest to troche na czuja bo lewarek nie stawia wogóle oporu.. Wiesz może co konkretnie nalezy wymienić? Widze że też masz 1.4 a porada na forum dotyczy 2.0 wiec troche kiepsko...
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez k-m-r1 » 4 gru 2013, o 10:56

wbijasz 1 bieg
zdejmujesz osłone ze skury z lewarka

druga osoba lerzy pod autem z kluczami
i tak ustawiasz gałke by biały plastik/ ząbek na lewarku po wbiciu 1 biegu był 1-2 mm od ślizgu tego białego przymocowanego do
a w mocowaniu rurki tam gdzie luzujesz 3 kluczami 13 rura od gałki najlepiej jak jest dosunieta do konca lub 1-2 mm

sprawdz czy w kostce aluminiowej od spodu jest dobrze przymocowana kątra
tak srubka na klucz 10 z ostrym koncem ma byc krecona w otworek

porozbieraj sobie wyczysc tąkostke będziesz wiedział jak zmontowac

jak rozmontujesz to może byc wytrzaskane taka kulka czarna bądź prowadnice w kształcie rurki w kostce aluminiowej
czarna kulka powinna miec luz jakies 2 -3 mm
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez adziok09 » 4 gru 2013, o 17:43

Witaj


Mógłbyś konkretnie podać co jest do wymiany w tym mechanizmie, bo chciałbym odrazu wymienić wszystko bo wątpię żeby to było drogie. Bardzo bym prosił o linki z allegro.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez k-m-r1 » 5 gru 2013, o 12:14

adziok09 napisał(a):Mógłbyś konkretnie podać co jest do wymiany w tym mechanizmie, bo chciałbym odrazu wymienić wszystko bo wątpię żeby to było drogie. Bardzo bym prosił o linki z allegro.

opisał ten elemęt Paweu_mk3, a jak nazywa sie to nie wiem :lol:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez adziok09 » 5 gru 2013, o 17:33

k-m-r1, Witaj czyli mam rozumieć że w wypadku mojego mechanizmu wystarczy wymienić tylko to: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 90008.html
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez k-m-r1 » 5 gru 2013, o 20:08

najlepiej to wyregulować niżwymieniac bo nowe i tak będziesz musiał ustawic a może wcale nie trzeba

jeśli lewarek lata to gdzieś jest luz
albo jest źle rozkręcone lub brak czegoś

na zdjęciu jest łącznik z gałką
na ilustracji widać jeszcze tuleje sylikonową jej brak może być powodem luzów

co do kupowania nowej poszukaj na szrocie
wymontujesz i pewnie zapłacisz z 10 zł albo i wcale jak masz głębokie kieszenie
daj film na ytb co jest z tym lewarkiem
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Paweu » 7 gru 2013, o 08:31

k-m-r1 napisał(a):adziok09 napisał/a:
Mógłbyś konkretnie podać co jest do wymiany w tym mechanizmie, bo chciałbym odrazu wymienić wszystko bo wątpię żeby to było drogie. Bardzo bym prosił o linki z allegro.

opisał ten elemęt Paweu_mk3, a jak nazywa sie to nie wiem


Ten element nosi nazwę czop przełączania.

adziok09 napisał(a):k-m-r1, Witaj czyli mam rozumieć że w wypadku mojego mechanizmu wystarczy wymienić tylko to: http://allegro.pl/zestaw-...3722390008.html


Tak chodzi o to. Ale powiem Ci smutną prawdę. Zamienniki są absolutnie do... dupy. Ciężko jest na nich z regulacją , zwyczajnie trzeba się pomęczyć by tą śrubką dobrze to przykręcić.

Masz na tym 'czopie przełączania' luzy tak? Jeśli są dość spore a nie będziesz miał możliwości zakupu oryginału bądź używki w dobrym stanie to będziesz zmuszony powalczyć z zamiennikiem.

;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron