Wymiana skrzyni (dłuższe przełożenia)

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Wymiana skrzyni (dłuższe przełożenia)

Postprzez adziok09 » 15 lis 2013, o 19:51

Witam

Niestety zaczęła mi sie sypać skrzynia, tzn po odpaleniu zmieniając bieg z jedynki na dwójkę jest zgrzytnięcie a na luzie chrobocze jak cholera i na piątce szumi jak samolot :D.
I tak przymierzam się do jej wymiany ale chciałbym aby ,,nowa" skrzynia miała dłuższe przełożenia bo na tej obecnej przy 90km/h mam 2800rpm tak więc jazda z większymi prędkościami to męka. I stąd moje pytania: skrzynia o jakich oznaczeniach była by najlepsza (najdłuższa) do 1.4 ABD, dodam jeszcze że mam zamontowane nowe sprzęgło docisk itd. i chciałbym żeby to wszystko grało. :D
P.S. Takie pytanie na końcu czemu na luzie strasznie drga lewarek a na dziurach wręcz az podskakuje? Czy to ma związek ze złym montażem czy z zepsutą skrzynia?
Pozdrawiam i dziękuje za porady
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Wymiana skrzyni (dłuższe przełożenia)

 

Postprzez prezesik » 15 lis 2013, o 22:46

Załóż skrzynię od 1.6 ABU i będziesz miał dłuższe przełożenia, ale za to będzie męczarnia dla silnika, bo będzie się wolniej zbierał :lol:
Sprzęgło będzie takie samo.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Paweu » 16 lis 2013, o 11:22

adziok09 napisał(a):I tak przymierzam się do jej wymiany ale chciałbym aby ,,nowa" skrzynia miała dłuższe przełożenia bo na tej obecnej przy 90km/h mam 2800rpm tak więc jazda z większymi prędkościami to męka. I stąd moje pytania: skrzynia o jakich oznaczeniach była by najlepsza (najdłuższa) do 1.4 ABD, dodam jeszcze że mam zamontowane nowe sprzęgło docisk itd. i chciałbym żeby to wszystko grało.


Ja mam z Seata Cordoby 1.6 98 r. Kod skrzyni ERC. Długa, no i młodsza od CWM np. Tak że szukaj. Przed wymianą skrzyni , wymieniłem kompletne sprzęgło , wszystko pasowało - bo to to samo. Warunek: Mała skrzynia, dolny wybierak.

A co do jazdy na niej. Tak jak prezesik wspomniał. Auto zbiera się dłużej. I niestety żadnych pozornych oszczędności w benzynie nie ma. Pali tyle i paliło. :hyhy:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 16 lis 2013, o 13:04

oszczedność bedzie ale w trasie jak być co tydzien do holandi smigał autobanem

inaczej nie będzie oszczednośći bo auto będzie potrzebowało wiecej mocy i czasu by uzyskac predkość każde hamowanie w miescie i ponowne rozpedzanie to katorga ...

u siebie miałem skrzynie z polo kanciastego
padła
zamontowałem oryginalną z 1.4 + nowe sprzegło
spalanie mi wzrosło nie wiem dlaczego tak


jak hrabocze i szczelesci na 5 to będzie łorzysko 5 biegu
pewnie mało oleju albo niewymieniany ...
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez adziok09 » 16 lis 2013, o 17:58

a wiecie może czy wszystkie skrzynie od 1.6 mają dłuższe przełożenia od 1.4 bo mam szansę kupić od 1.6 ale nie wiem jakie oznaczenia, a zależy mi żeby miała dłuższe przelożenia
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez k-m-r1 » 16 lis 2013, o 18:52

podaj kod skrzyni

dłuższe przełożenia to naprawdę nie jest dobre rozwiązanie dla tego małego silniczka
będziesz wyprzedzał z 2-3 biegu i na 3500-4000 obroty
większe obroty większy apetyt
mniejsze przełożenie dłużej rozpędza się
mniejsze przełożenie większy opór w stosunku do obrotów i spalanie rośnie
to jak byś zmieniał biegi i pomijał 4 bieg ( taki przykład)
koniec dywagacji ktoś policzyli wyszło tak optymalnie ale to na magisterce dowiesz sie i dobrej polibudzie z podstaw fizyki
lepiej zamontuj opony 14" z większym profilem np 75 lub 80

ja w swoim przy 3 tys mam 110-115km/h a mam oryginalną skrzynie CEC
opona 14" prof 75 i licznik zgadza sie z faktyczną prędkością sprawdzane wg nawigacji i parę kontroli policyjnych :hyhy:

wybierak drga bo poduszki do wymiany
pewnie na 4 biegu najbardziej...

ps podaj kod skrzyni to przeliczę obroty do prędkości no i jeszcze rozmiar koła/opony
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez adziok09 » 16 lis 2013, o 19:26

Teraz to już nie wiem co mam myśleć... Ogólnie to na obecnej skrzyni czuje w trasie że ta piątka nic nie daje w porównaniu z poprzednią skrzynią 4 biegową różnica jest znikoma... Nie chce mi się wierzyć że w 1.6 jest aż taka różnica w przełożeniach żeby 1.4 nie dał sobie rady. I to tak właśnie jest że oryginalna od 1.4 to za mało a 1.6 to już za dużo
Paweu_mk3 a według ciebie jest aż taka różnica, bo jak rozumiem zmieniłeś z 1.4 na 1.6 skrzynie
Jak zdobędę oznaczenia dam znać :D
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Paweu » 16 lis 2013, o 20:03

adziok09 napisał(a):a wiecie może czy wszystkie skrzynie od 1.6 mają dłuższe przełożenia od 1.4 bo mam szansę kupić od 1.6 ale nie wiem jakie oznaczenia,


Powinna być dłuższa. Ale najlepiej gdybyś miał oznaczenie.

k-m-r1 napisał(a):dłuższe przełożenia to naprawdę nie jest dobre rozwiązanie dla tego małego silniczka
będziesz wyprzedzał z 2-3 biegu i na 3500-4000 obroty


:lol: No żeby nie z jedynki. Poza tym nawet na seryjnej skrzynce 1.4 to nie demon prędkości. Tak więc proszę nie strasz chłopaka że będzie jakimś zółwiem. A po drugie to te 107 Niuta masz właśnie przy 2800 rpm tak wiec i tak musisz te 1.4 wysoko kręcić także proszę jeszcze raz. Nie strasz. ;-)

adziok09 napisał(a): I to tak właśnie jest że oryginalna od 1.4 to za mało a 1.6 to już za dużo


Mi też się tak wydawał że przełożenia w ori skrzyni sią do dupy nie podobne. Aż tu przejechałem trasę Koszalin - Szczecin mk4 z 1.4 pod maską. Może i ma te 15 km więcej ale przełożenia ma jeszcze krótsze niż ja miałem na starej skrzyni.

adziok09 napisał(a):Paweu_mk3 a według ciebie jest aż taka różnica, bo jak rozumiem zmieniłeś z 1.4 na 1.6 skrzynie
Jak zdobędę oznaczenia dam znać


Zmieniłem bo musiałem. Moja już wyła jak .. dobra samo 'wyła' wystarczy.

Są dłuższe.. lecz nie popadajmy w skrajności. Jeśli sprawna to montuj , testuj. I niech służy. Ja jeżdżę i żyję.. czasem wyprzedzę i jakoś dojeżdżam z A do B. Najważniejszy jest stan skrzyni.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez adziok09 » 27 lis 2013, o 20:11

Witajcie

Jestem po wymianie skrzyni, i niestety coś jest nie tak bo skrzynia niby nowa a na luzie też chrobocze moze trochę ciszej, a przy 120km/h czyli ok 3 tys rpm jest pisk przy dodawaniu gazu... Mechanik mówi że ona jest na bank dobra bo wcześniej na niej jeździł. I nie wiem co o tym myśleć, jak narazie są przypuszczenia że to tarcza sprzęgła. Co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez k-m-r1 » 27 lis 2013, o 23:34

a co było robione?
skrzynie trzeba dobrze skrecic do silnika wiem bo sam poprawiałem sruby najlepiej na klej loklajt

jeśli coś piszczy to sprawdz poziom oleju
lubi wylac sie przy zakładaniu i obracaniu

obstawiam że to będzie łorzysko 5 biegu
najpierw sprawdź olej ma byc pod górny korek/ wlew

tarcza sprzęgła nie powinna ani cykac ani dźwięków wydawać
ja nową montowałem z dociskiem to fakt cynało jak wciśnięty był pedał ale obecnie cisza jest dotarło sie a zrobione mam z 4 tys

pośmigaj na skrzyni sprawdź sruby i mocowania łąpy itp czasem poukłada sie
jak nie to będzie do wymiany lub o zajechania i kolejna
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez adziok09 » 28 lis 2013, o 01:06

ten korek od oleju w chl jest od przodku? Jeśli tak to z tego się olej leje, wymieniane było wszystko skrzynia sprzeglo docisk i łożysko, wszystko z luka, mógłbyś na zdjęciu zaznaczyć gdzie te wlew jest, bo to już druga skrzynia a objawy te same
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez k-m-r1 » 28 lis 2013, o 17:27

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1743955

kolejna sprawa zdejmij pasek od alternatora odpal może łrzyska wyją możę to wspomaganie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Następna strona

- - - Suplementy diety - https://www.polskigracz.pl - Suplementy diety



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości