Wymiana skrzyni na 5 biegową

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez adziok09 » 6 cze 2013, o 23:34

no nie dokońca krótsze

Bo na tej stonie jest że głowne nie ma 3,875 tylko 3,293
http://imageshack.us/f/33/kodskrzyniabiegw.jpg/


a tu widać że ta skrzynia była w ibizie gti AFH
http://images38.fotosik.pl/260/adab974ba0957967.jpg
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

 

Postprzez Paweu » 6 cze 2013, o 23:49

adziok09 napisał(a):no nie dokońca krótsze

Bo na tej stonie jest że głowne nie ma 3,875 tylko 3,293
http://imageshack.us/f/33/kodskrzyniabiegw.jpg/


a tu widać że ta skrzynia była w ibizie gti AFH
http://images38.fotosik.p...74ba0957967.jpg


Z przełożeniami może i racja... Tamto odnosiło się do Abu.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez adziok09 » 7 cze 2013, o 16:24

Sorry że tak zawracam du*e ale teraz mam problem z dobraniem oleju znaczy się z tym GL bo w sklepach są tylko GL 5 a czytałem że nie może być GL5 bo synchronizatory sie spieprzą... Rozmawiałem z gościem ze sklepu i on powiedział że od 10 lat sprzedają te GL5 i żadnych reklamacji nie było.... sam już nie wiem co robić czy to jakaś kolosalna różnica z tym GL

Olej to hipospec 75w90 GL-5, na stronie tego Hipospeca też nie mają oleju o oznaczeniach 75w90 gl-4 a co ciekawe Mobile One 75w90 ma z tyłu napisane że jest do GL5 i do GL4

Komu tu wierzyć?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez k-m-r1 » 8 cze 2013, o 13:04

kup castrol 75w90 gl4
Jak na opakowaniu jest gl5 to jest gl5

sprzedawca chce zarobic a potem zarobi na innych cześciach jak spierdziuli sie skrzynia ..


do skrzyni zalejesz 3,1 litra ale 3 litry to wystarczająco
na allegro castrole są od 30 zł za 1 litr
polecam sam zalewałęm niedawno z brat do A4 miesiąc wcześniej i smigamy ....
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Paweu » 26 sie 2013, o 13:03

Podepnę się pod temat.

Sytuacja ma się następująco... skrzynia w moim 1.4 ABD już ma sie ku końcowi i tak jakby na gwałt szukam 'nowej'. Z usług szrotów już zrezygnowałem bo albo:
a) mówią że posiadają a po kilku dniach zmieniają zdanie
b) cenią się jakby ta skrzynia ze złota tryby posiadała

W golfie siedzi skrzynia o oznaczeniu CWM typ 085. Do sprzedania , całkiem niedaleko mnie jest skrzynia o kodzie DCK z polo 6N 1.4 .

Tutaj przełożenia obu skrzyń:

CWM G:4,063 1;3,455 2;1,955 3;1,250 4;0,891 5;0,740

DCK G:3,588 1;3,455 2;2,095 3;1,448 4;1,098 5;0,851

Jak widać przełożenia skrzyń się różnią. Czyli że DCK jest dłuższa jak mniemam (?). Jest sens się rozwodzić czy szukać dalej? No i jeśli warto to jak sprawdzić skrzynię która jest już poza autem czy się nadaje?

Z góry dzięki.
Pozdro.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 1 wrz 2013, o 19:25

przełożenie należy przeliczyć
bo masz główne przełożenie oraz od biegów

może wyglądać ze skrzynia jest inna ale będzie to samo
kolejna sprawa niektóre skrzynie np od 1.4 miały wolniejsze przełożenie do 155 szły golfy
ale od 1.6 miały do 180 ta skrzynia wolniejsza bo dłuższe biegi


co do skrzyni to nie sprawdzisz jej dopóki nie zamontujesz
brat a Audi 80 zmieniał z 4 biegowej na "5 biegową" okazałą sie byc 4 biegową i znów jechał do gościa wymienić i dostał w końcu 5 bieg

teraz ma A 4 też zmieniał silnik 1Z skrzynia jest z AFN-a ciut dłuższe biegi ale za to mniej pali :D


więc teraz robisz exela i liczysz

jak znajdę to mam u siebie gdziec gotowego z neta
podawałeś skrzynie 2 typy i robił wykresy prędkości od obrotów i wszystko widać było czy prędkość na wyjściu większą czy nie

poszukam

[ Dodano: 2013-09-01, 19:10 ]
vwtechnic.com/Technic/VWGearboxRatios.xls w google szukaj bedzie cał opis

ta 2 skrznia jest z caddy

[ Dodano: 2013-09-01, 19:10 ]
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

[ Dodano: 2013-09-01, 19:30 ]
Obrazek

[ Dodano: 2013-09-01, 19:32 ]
i teraz skrzynie nr 1 przełorzenie wklepane w pole rzułte

na czerwono mniej wiecej jakie miał bys opony
na zielono predkosc auta tak z grubsza

bo dojdzie opór powietrza wytarty bierznik mniej powietrza ... i takie tam ale u mnie zgadzało sie :)

a jak cos to odezwij sie i przelicze drugą skrzynie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Paweu » 1 wrz 2013, o 21:06

Temat ze skrzynią DCK już zamknięty.. bo już sprzedana... -.-

k-m-r1 napisał(a):ta 2 skrznia jest z caddy


Wiem i to mnie zdziwiło ... Sprzedawca twierdził iż pochodzi z polo 6n bo była na sprzedaż razem z silnikiem 1.4 wyciągniętym z polo.

Szukam dalej... :-?

A tak btw. Orientuje się ktoś z jakimi kosztami należałoby się liczyć gdyby tak samodzielnie wyremontować obecną skrzynie CWM? Prosiłbym o konkretne wypowiedzi. (Jeżeli ktoś w ogóle tutaj zajrzy..)

pozdro.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 1 wrz 2013, o 21:59

a co padło w skrzyni?

ze względu na cene raczej wymienia sie chyba że to wodzik lub łorzysko 5 biegu
lub olej
jak w środku posypało sie to nie warto

jeszcze rozbierzesz i okaże sie że poszły zeby
teraz szukaj i dobieraj trzeba uwarzac na lorzyska oraz na synchronizatory

no masakra jest
rozbierz skrzynie zobacz daj foty i mże tutorial z rozbierania bo nie ma a przy da sie :D

[ Dodano: 2013-09-01, 21:03 ]
aha skrzynie czasem pasują
ja mam z polo starego kanciastego

silnik tam był dizla 1.6 (tak wynika z opisów oznaczenia )oraz podobne znalazłem na necie z tym samym oznaczeniem

znajdz skrzynie tego samego typu
masz w linkach które skrzynie jakie są
przelorzenie to druga sprawa

ps jak cos to koło mnie stoi na szrocie 1.4 5 bieg skrzynia
auto poszło na szrot bo silnik olejem zalany i amorki pocałowały klape silnika na licznku 275 tys wymontowywałem z niego wspomaganie :-D
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Paweu » 1 wrz 2013, o 22:11

k-m-r1 napisał(a):a co padło w skrzyni?


Słychać że wyje na 1,2,3 i 5 biegu. No i raz biegi wchodzą bez problemu innym razem jest z tym problem. Sprzęgło nowe, olej jest.. więc zostają synchronizatory.

k-m-r1 napisał(a):ze względu na cene raczej wymienia sie


I właśnie z tą ceną to lekkie przegięcie pały... na szrotach w Koszalinie wołają od 450 do 600 zł. Tak że jest problem...

k-m-r1 napisał(a):jeszcze rozbierzesz i okaże sie że poszły zeby
teraz szukaj i dobieraj trzeba uwarzac na lorzyska oraz na synchronizatory

Jeszcze jej nie rozbierałem... nie wiem czy ją ruszać puki jeszcze jakoś działa.

Szukałem info nt cen poszczególnych podzespołów tzn chodzi mi głównie o synchronizatory i łożyska... Poszedłem do ASO to mi wyskoczył z ceną 300 zł za jeden synchro.. (bez sprawdzania w katalogu). Tak że dalej nie wiem co ile kosztować może..

No i następne zagadnienie... Powinienem szukać takiej samej skrzyni jaką mam czyli CWM. Ale skrzynia dajmy na to z ww. polo 6n będzie młodsza i teoretycznie powinna być w lepszym stanie czy się mylę? A tu znowu problem z oznaczeniami skrzyń z polo bo szukałem i jakoś mi to nie poszło najlepiej.

Niby proste znaleźć skrzynię... niby. :-|
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 2 wrz 2013, o 14:58

szukasz skrzyni typu 085 wszystkie powinny pasowac
to że młodsza skrzynia to nie znaczy lepszy stan
nie wiesz jak ktoś auto szanował ....

biegi wyją cz buczą?
jeśli wyją to zeby wytarte
jeśli buczy to łorzyska ...

ciezko wchodzą biegi?
może wybierak ustawic sprawdzic ilosc oleju dobrze dolane?
przy wybieraku są plastiki jak są wytarte wyklepane to cieżko wchodzi
dobry olej zalany?

sprzegło zmienione z łorzyskiem oporowym? co jest czestym błedem i nei robią tego

u mnie było dziwnie ustawione i skrecony wybierak
na 5 biegu gałka odstawałą nienaturalnie w prawo i pasażer dostawałw kolano

a jedynka było na wprost

wymieniałem uszczelnienie i skreciłem tak jak powinno byc biegi jużtak lekko nie wchodzą bo przedtem jednym paluszkiem wskakiwały same a nawet wystarczyło popchnąc wajche i sam wskakiwał

jak szukasz skrzyni polukaj bo czasem goscie rozbierają auta na czesci
alob tu na forum albo na alegro tablicy popytaj może ktoś wie może w sklepie lub któryś mechanik

w ASO takącene dostałeśbo tego nie ma i nikt nie robi nie wymienia ....
taka zaporowa cena odstrasza

czesci nowych tesz nie dostaniesz a nie skonczy sie to na 50 zł za kolo zebate.

na razie smigaj aż padnie jak adnie rozbieraj
zerknij w wybierak wyczysc zobacz jak plastiki to chyba z 25 zł kosztowalo
łorzysko 5 biegu pod deklem jest 44 zł plus uszczelka
jak padnie to będziesz martwił sie chyba że auto potrzebujesz zawsze to co innego
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Paweu » 2 wrz 2013, o 16:34

k-m-r1 napisał(a):biegi wyją cz buczą?
jeśli wyją to zeby wytarte
jeśli buczy to łorzyska ...


wyją.. huczą...

k-m-r1 napisał(a):ciezko wchodzą biegi?


Tak. Ale nie zawsze... Podczas jazdy raz nie ma problemu z biegami innym razem trzeba się troche posiłować i zgrzytnie czasem.

k-m-r1 napisał(a):sprzegło zmienione z łorzyskiem oporowym? co jest czestym błedem i nei robią tego


Cały komplet Luk'a.
k-m-r1 napisał(a):u mnie było dziwnie ustawione i skrecony wybierak
na 5 biegu gałka odstawałą nienaturalnie w prawo i pasażer dostawałw kolano


Pozycja drążka oraz czopa przełączania jest perfekt ustawiona.

k-m-r1 napisał(a):czesci nowych tesz nie dostaniesz a nie skonczy sie to na 50 zł za kolo zebate.


Właśnie nie wiem na ilu by się to skończyło... Jeśli zmieściłbym się w tych 500 zł za samodzielną regenerację... no może z pomocą kolegi mechanika to podjąłby się tego zabiegu.

No ale trudno... Szukamy dalej.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 2 wrz 2013, o 17:29

nagraj tą husarie w skrzyni i na ytb
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron