zapocona skrzynia i zgrzytający wsteczny

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

zapocona skrzynia i zgrzytający wsteczny

Postprzez Piaggio » 6 paź 2011, o 23:03

Wsiadam dziś w furacza próbuje wrzucić wsteczny a tu zgrzyta i ciężko sie wbija, nastepnie jedynka i tez jest problem bo jakoś z oporem :zalamany: zaglądam pod maske i widze zapoconą skrzynie przy prawym wewnętrznym przegubie
Obrazek
Czasami rano nie moge też wyrzucić na luz przy zgaszonym silniku, wciskam sprzegło i bieg nie chce wyskoczyć tak jak by nie wysprzeglało, gdy odpale na sprzegle to normalnie moge wrzucic na luz. I tu moje pytanie czy siada mi docisk i czasami rano nei wysprzeglą? czy winą jest olej albo jego brak w skrzyni? i przez to zgrzytający wsteczny i cięzko wchodzaca jedynka, jutro sprawdze olej w skrzyni tylko jak? gdzie jest korek spustowy i wlewowy
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

zapocona skrzynia i zgrzytający wsteczny

 

Postprzez trollu » 7 paź 2011, o 16:12

co do sprzęgła to raczej powinno działać na zgaszonym silniku skoro na odpalonym hula, paskudnie wygląda to okopcenie, jakby ładnej temperatury dostało :kwasny:
codo sprawdzania poziomu oleju to było na forum, poszukaj ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 7 paź 2011, o 17:01

http://www.golf3.pl/topics9/dzwieki-spo ... t36491.htm

powyżej identyczny temat - opisałem co zrobić.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Piaggio » 7 paź 2011, o 18:37

A więc.... wsiadam dziś w swoj rydwan i wszystko si, wsteczny nie zgrzyta i jedynka normalnie bez oporu wchodzi, hymmm, ale czytając dziś cały dzien temat oleju w skrzyni doszedłem do wniosku że przydało by sie go wymienić, i tak też zrobiłem- mobil 75w90 został zalany, stara oliwa co prawda była ale wyglądała tragicznie- kolor jakos szaro brązowy łe! biegi chyba zaczeły wchodzic delikatniej ale to takie pierwsze odczucie zobaczymy pozniej, a co do uszczelniacza półosi musze wyjmować skrzynke? czy da sie to zrobic jakoś bez wyjmowania skrzyni? bede wdzieczny za podowiedzi :-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez prezesik » 7 paź 2011, o 19:29

Piaggio napisał(a):a co do uszczelniacza półosi musze wyjmować skrzynke? czy da sie to zrobic jakoś bez wyjmowania skrzyni? bede wdzieczny za podowiedzi :-)

Odkręcasz przegub z 6 śrub, masz dostęp do flanszy, której trzyma się przegub.
W środku flanszy masz śrubkę na imbus, którą odkręcasz i wychodzi ci cała flansza ze sprężyną oraz mosiężną podkładką dystansową.
Dopiero wtedy masz pełny dostęp do uszczelniacza półosi. Wygląda on tak samo jak np. uszczelniacz wałka rozrządu.
Musisz dokładnie znać wymiar uszczelniacza, wtedy zakupujesz w motoryzacyjnym, wkładasz i składasz wszystko do kupy.

UWAGA!
Przy wyjmowaniu uszczelniacza nie używaj narzędzi z ostrymi krawędziami, bo łatwo porysować powierzchnię, w której siedzi uszczelniacz. Uszczelniacz siedzi w takim zielonym blaszanym kołnierzu.
Ja uszkodziłem ten kołnierz i musiałem go wyjąć ze skrzyni. Dopiero wtedy wstawiłem uszczelniacz w kołnierz na klej Reinz, a potem cały kołnierz z uszczelniaczem wcisnąłem do skrzyni również na klej Reinz aby porządnie wszystko uszczelnić.

Pod tym linkiem masz schemat wszystkich elementów flanszy:

http://www.google.pl/imgres?q=flansza+s ... x=80&ty=52

Powodzenia!
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Piaggio » 8 paź 2011, o 02:59

Info bardzo mi sie przyda, bo tak czy siak bede musiał to zrobić, wielkie dzieki prezesik25, :ok: :-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

cron