żegoci na luzie i biegach?

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

żegoci na luzie i biegach?

Postprzez Miki7streth » 30 paź 2008, o 19:07

witam, jakis czas temu kupilem sprowadzonego z francji golfika 1,9 TDI 110KM , mam problem ze skrzynia, mianowicie jak zapale silnik to na luzie słychać strasze zegocenie skrzyni :-( , jak wcisne sprzegło to szum ustaje, jak włoze 1 bieg to tak samo słychac , jak 2 tak samo, a od 3ójki już nic i 4, 5 tez. sparawdzałem poziom oleju , jest w normie i zadnych wyciekow itp. zastanawie mnie co to moze być? czy łozyska jakies , czy synchronizatory?? prosze o odpowiedź od znawcow :?:
Miki7streth
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 paź 2008, o 18:52
Lokalizacja: piwniczna zdrój

żegoci na luzie i biegach?

 

Postprzez SotoM » 30 paź 2008, o 23:14

synchronizator nie bedzie hałasawał. moze byc łozysko sprzęgła(oporowe) lub łozysko w skrzyni na wałku głównym(sprzęgłowym)...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Golfik1986 » 1 lis 2008, o 02:00

mam cos podobnego opisalem problem troche nizej. mianowicie po wcisnieciu sprzegla to dygotanie ustaje i dzieje mi sie to jedynie na luzie po gwaltownym puszczeniu sprzegla. u mnie to raczej lozysko oporowe od sprzegla tak podejrzewam chociaz sprzeglo mam jeszcze wporzadku
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mani51 » 1 lis 2008, o 09:34

Golfik1986 napisał(a):po wcisnieciu sprzegla to dygotanie ustaje i dzieje mi sie to jedynie na luzie po gwaltownym puszczeniu sprzegla. u mnie to raczej lozysko oporowe od sprzegla


gdyby to była wina łożyska oporowego to hałas ustawał by po puszczeniu bo wtedy łożysko zatrzymuje się a u Ciebie jest na odwrót tzn jak naciskasz sprzęgło to zatrzymuje się wszystko w skrzyni więc ja bym obstawiał to łożysko wewnątrz skrzyni o którym pisze SotoM...ja też mam pewną teorię ale jeszcze nie sprawdzoną bo u mnie też tak czasem hałasuje i na poprzedniej skrzyni było tak samo a jak zmieniałem skrzynię to zauważyłem że tłumnik drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej ma luz i myślę że to on hałasuje bo łożysko oporowe zmieniłem
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 1 lis 2008, o 23:32

mani51 napisał(a):gdyby to była wina łożyska oporowego to hałas ustawał by po puszczeniu bo wtedy łożysko zatrzymuje się

no tu sie myslisz.własnie łozysko oporowe również cały czas pracuje. sprzęgło jest hydrauliczne.siłownik nie cofa sie aż tak aby łozysko odsuneła sie od słoneczka docisku- akurat mi sie jakis czas temu łozysko rozsypało i własnie jak sprzegło nie było wcisniete to łożysko chałasowało.a jak wcisniesz sprzęgło to natepuje opór na kólkach i dlateho łożyko cichnie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Miki7streth » 7 lis 2008, o 21:34

w moim przypadku niestety skrzynia do wymiany, bo wyrobiony tryby 1 i 2ójki , a tego sie nie opłaca robic wiec kupiłem skrzynie ;-)
Miki7streth
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 paź 2008, o 18:52
Lokalizacja: piwniczna zdrój


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości