zgrzyta i chrobocze na wstecznym po wrzuceniu jedynkiZamiast

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

zgrzyta i chrobocze na wstecznym po wrzuceniu jedynkiZamiast

Postprzez seboljeiv » 24 kwi 2009, o 22:28

taki manewr odwaliłem (moze tez Wam sie kiedys zdarzyło...:() ze jedyna , dwója do końca, i obroty na dwójce prawie na czerwonym a że szybko szarpałem biegami to zamiast wrzucić na tróje .... weszło na jedynke... będąc pewien ze jest na trojce puszczam sprzegło i wtedy masakra jak sie domyslacie golf stanął w miejscu,koła sie zblokowaly obroty pewnie weszly grubo powyzej czerwonego pola(1.9tdi afn) wcisnąłem od razu sprzęgło , myslalem ze skrzynie silnik i wogle golfa szlak trafił.........

ale jade dalej i sie zastanawiam co mogło pójść i patrze biegi 1-5 normalnie wchodzą nic nie charczy,zero dziwnych odglosow ale pozniej jak sie okazuje.... cos poszło sie walić....

mianowicie mam problem na wstecznym gdy wolno i stopniowo puszczam sprzegło to przy koncu gdzie juz przestaje łapać to sprzegło cos strasznie zacharczy i zgrzytnie w okolicach prawego koła przedniego i kiedy puszcze całkowicie sprzegło to przestaje slyszeć ten straszliwy dzwiek, przy zmienianiu,przyspieszaniu i jezdzie do przodu nie ma tego problemu, aczkolwiek przy hamowaniu silnikiem gdy np wrzuce dwojke i puszcze szybko sprzeglo to rowniez slychac ten zgrzyt w okolicy prawego koła, mam wrazenie ze ten dzwiek nie idzie ze skrzyni bo skrzynia jest ze strony kierowcy tak?

czy ktos moze mi pomoc i powiedziec co najbardziej dostało przy takich obrotach ktore powinny być na 3biegu a byly na pierwszym.... co powinienem posprawdzac??

prosze o pomoc..... bo sam nie wiem czy jazda nim jest wogle bezpieczna....:(((
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

zgrzyta i chrobocze na wstecznym po wrzuceniu jedynkiZamiast

 

Postprzez Toldi » 25 kwi 2009, o 10:45

Stary, nie wiem co to się stało, ale powiem jedno -> odwaliłeś niezłą fukę swojemu MK3 - ja na jego miescu bym się obraził :lol:
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez marcinkoz2910 » 26 kwi 2009, o 14:56

Na wstępie było by Ci trzeba wkulać bo nie kręci się tak daleko diesla :cisza: :wsciekly: masz popęd do świrowania kup sobie benzyne :suchy:

Zrób test na full skręconych kołach (w lewo i prawo) zacznij cofać i jechać na jedynce i słuchaj co się będzie dziać (odgłosy, trzaski czy może cisza)

Bo jeśli sprzęgło dociska to raczej nie będzie to wina sprzęgła ja bym stawiał na przegub że mu dałeś w dupe i puścił
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez SotoM » 26 kwi 2009, o 17:05

zrzucaj skrzynie i weryfikuj sprzegło....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez KristoF » 27 kwi 2009, o 15:48

przeguby byś słyszał na skreconych maksymalnie kołach.Myśle ze zjechałeś sprzęgło...drogo cie to wyjdzie...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez seboljeiv » 6 cze 2009, o 00:41

Panowie po przeszlo miesiecznym manewrze ktory opisalem w pierwszym poscie, moge smiało powiedzieć ze w moim wypadku, nastepstwem tak strasznej pomylki - wrzucenia zamiast trójki - jedynki , obyło sie wszystko bez najmniejszych problemow i kosztów, golfik sie nie obrazil i chodzi na dzien dzisiejszy jak powinien a jedyną usterką jaka wynikła- charczenie na wstecznym -
nie byly przeguby ani jakikolwiek problem ze skrzynią czy sprzegłem, a mianowicie zerwała sie poduszka pod silnikiem a dokladnie ta lewa - tylna pod skrzynią,
przy cofaniu silnik sie jak by "kładzie" lekko do tylu pod maską i strasznie sie przesuwał na wstecznym bo nie trzymała go łapa-poduszka czego efektem bylo charczenie..... buda "troszke" sie trzęsła przy tym...

zatem ogolnie nie polecam takich zabaw, aczkolwiek jesli ktos by chciał sprawdzic jakie sa wrazenia przy wrzucaniu jedynki zamiast trojki to powiem ze adrenalinka byla niezla....
chyba "przetestowalem" to dla Was jako pierwszy, taki maly brainiac ze mnie...;d

koszt poduszki 70 pln, robocizna 80 pln wrazenia bezcenne...

[ Dodano: 2009-06-06, 00:45 ]
marcinkoz2910, napisalem "obroty na dwójce prawie na czerwonym" co nie jest rownoznaczne ze czerwonym polem bo moglem miec 4400obrotów ;p a chyba nie powiesz ze tyle jest niedopuszczalne;ppp a scigac mozna sie nie tylko benzyną, uwierz na slowo...;p

dzieki panowie za wszystkie porady , bo bylem wtedy straszliwie przejety i przy Waszej pomocy posprawdzalem przynajmniej wszystko....:)))
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa


- - - Odżywki PL - Odżywki



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości