Zgrzyty przy sprzęgle.

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Zgrzyty przy sprzęgle.

Postprzez Bolek III » 22 gru 2008, o 19:02

Witam jakiś czas temu wymieniłem linke od sprzegła na zwykłą bo miałem samoregulującą sie. Poprawa była ale aż do dziś. MIanowicie jak silnik jest odpalony to jak wciskam i puszczam sprzegło to słysze jakies piski i chrobotanie , czuje to nawet na pedale od spzęgła chodzi tak jak by miał piasek gdzieś. Gdy dojeżdzam do skrzyżowania i wcisne sprzegło to do chwili zatrzymania sie słysze chrobotanie takie jęczenie . Niewiem co mogło paść ? I czy moge tak jeździć ? Sprzęgło bieże od samej góry 1-2cm .
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Zgrzyty przy sprzęgle.

 

Postprzez mani51 » 22 gru 2008, o 20:20

Bolek III napisał(a): Niewiem co mogło paść ? I czy moge tak jeździć ?


ja też nie wiem co mogło paść ale zapewniam Cię że tak jeździć nie można bo może to jakaś drobna usterka a w końcu doprowadzi do większych uszkodzeń...na Twoim miejscu już bym skrzynię wyciągał żeby zobaczyć czy to nie sprzęgło a być może łożsko oporowe się zatarło...tak na odległość to trudno cokolwiek ustalić
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 22 gru 2008, o 21:27

sprawdź olej w skrzyni biegów a najlepiej go wymien na nowy.poprawe w wrzucaniu biegów i w ogole w pracy skrzyni bedziesz miał inna -lepszą.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bolek III » 22 gru 2008, o 21:51

No to sie coś zrypie poważnego :/ Ja samochód potrzebuje dziennie robie po 200km minimum :/ A kasy teraz brak...A co to mogło pójśc że zgrzyta i zgrzyta pzy właczaniu wstecznego ?
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez mani51 » 22 gru 2008, o 22:50

Bolek III napisał(a):A co to mogło pójśc że zgrzyta i zgrzyta pzy właczaniu wstecznego ?


ale jak zgrzyta? w skrzyni? bo jeśli tak to może już sprzęgło nie wysprzęgla dobrze

[ Dodano: 2008-12-22, 21:51 ]
a pozostałe biegi nie zgrzytają bo mają synchronizację
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez gluszek » 22 gru 2008, o 22:56

Miałem bardzo podobny problem, mianowicie przy wciskaniu sprzęgła było słychać chrobotanie, piszczenie i okazało się że skrzywiła sie jakaś tulejka na której jest łożysko oporowe bodajże w skrzyni biegów... Za tulejkę dałem 20zł i od razu inaczej... Nic nie piszczy, sprzęgło chodzi lepiej i biegi wchodzą gładko bez żadnych zgrzytów :-) Chciałem sie pozbyć tylko tego chrobotania a przy okazji i biegi zaczęły ładnie wchodzić, jedna mała tulejka a ile szkody narobiła... Myślę że na początek musisz właśnie sprawdzić tą tuleję...
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez Bolek III » 22 gru 2008, o 23:00

No pozostałe biegi nie zgrzytają chodź jedynka tez ciężej chodzi. Na zgaszonym silniku sprzęgło chodzi super a jak odpale i pojade kawałek to tak czuć skoki jakies na pedale i wogóle takie chrobotanie podobny dzwięk jak nie wrzucisz do końca biegu i tak chrobocze tylko ciższy i tak chrobocze dopóki koła nie przestaną sie kręcić albo jak puszcze sprzeło to nie chrobocze. A jak myślicie jak kupie łożysko oporowe , nową linke docisk i tarcze sprzegłową to bedzie wszystko dobrze ? I czy mechanik przy wymianie zaczai sie że coś nie tak z jakąś tulejką tam.? I czy wystarczy jak wymienie te rzeczy ? Dodam że sprzęgło mi sie toszke ślizga.
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez gluszek » 22 gru 2008, o 23:03

Ja myslę że jak wymienisz te wszystkie rzeczy które wymieniłeś to problem zniknie bo nic innego w tym przypadku nie może chrobotać...
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez Bolek III » 22 gru 2008, o 23:26

No to po świetach golfik idzie do warsztatu ;) A myślałem że na remoncie silnika sie skończy.

A takie pytanie mam co to jest to koło dwumasowe. Do czego ono i wogóle coś sie z nim mogło stac ? Bo droooogie too ;O
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez SotoM » 22 gru 2008, o 23:28

Bolek III, mowie ci zmień olej w skrzyni. ja u siebie też miałe taki problem. słyszałem ze coś mi chrobota itd. R- ze zgrzytem wskakuje i do tego jeszcze cieżko mi wchodziła 1ka. z tym chrobotaniem to myslałem ze coś mi sie wydaje ze dizel to moze cos tam hałasuje. zmieniłem olej w skrzyni to hałas zamilkł a wsteczny mi wchodzi jak reszta biegów. łagodnie i miekko... ale zrobisz jak uwazasz...

[ Dodano: 2008-12-22, 22:32 ]
u ciebie nie ma koła dwumasowego...!! u ciebie jest sprzegło tzw:od dupy strony. docisk jest przykrecony do flanszy wału korbowego potem tarcza i do tego jest przykrecane koło zamachowe które wyglada jak miska - przez cała skrzynie przechodzi pret i na końcu skrzyni jest łozysko oporowe...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bolek III » 23 gru 2008, o 00:22

To przy wymianie tego łożyska bedzie troche roboty :/ :/ jak ono na końcu skrzyni ? A koła zamachowego nie musze wymieniać tak ? Sprawdze z tym olejem napewno a ile L tam wchodzi tego oleju ile go wlać ? Sprzęgło itak mi sie ślizga to musze wymeinić i to wystarczy tylko dociskk i tarcze i łożysko ? Koła zamachowego nie musze ?
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez SotoM » 23 gru 2008, o 00:40

do skrzyni wchodzi 2L. jeśli chodzi o sprzegło to tylko docisk i tarcza sprzegła. bo łozysko oporowe jest w skrzyni biegów i ono pracuje zatopione w oleju... a chałasowac tez ci mogą tłumiki drgań na tarczy sprzegła -te sprezynki takie co sa...kojazysz.... to jak mowisz ze sprzegło ci sie slizga to mogą też juz dzwonic te sprezynki... nie daj sie naciiagnac. upieraj sie ze chcesz zmienić tarcze i dosisk i koniec.... u ciebie nie ma 2wu masu.....!!
łozysko aby zmienić to nie ma wiele roboty...wystarczy ten zielony dekielek wydłubać co jest na kńcu skrzyni, odkrecić łapke i łozysko wypada...potem tylko dokładnie odtłuscić,posmarowac silikonem i wbić zaslepke spowrotem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości