Zmiana biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Zmiana biegów

Postprzez amator » 21 paź 2008, o 00:27

Witam mam 1.9 TDI od 2 mc-y i męczy mnie jedna rzecz w związku z tym iż to mój pierwszy Disel. Na co powinno się zwracać uwagę przy zmianie biegów na obroty czy prędkość jeżeli na obroty to przy jakich a jeżeli prędkość to przy jakiej zmieniacie biegi ?
amator
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 00:02
Lokalizacja: Łódź

Zmiana biegów

 

Postprzez RangerDN » 21 paź 2008, o 10:53

wg mnie najlerpiej zmieniac biegy przy okolo 2500-2800obr/min
Ale zobzczmy jak inni sie jeszcze wypowiedzą
Pozdrawiam
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez czepi » 21 paź 2008, o 10:58

w Dieslu to chyba przy trochę mniejszych obrotach jeśli chce się w miarę ekonomicznie jeździć
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez RangerDN » 21 paź 2008, o 11:07

mozliwe ja jeździłem troche dislem ale nie mk3 tylko oplem astra II TDI i najlepiej na tych iobrotach mi sie jezdzilo... I powiem ze jak chodzi o ekonomi to spalala wtedyokolo4,7 liutra w trasie (jechalem nia do wloch) no ale niewiem jak to bedzie w golfie... Pozdrawiam
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez mani51 » 21 paź 2008, o 11:15

w dieslu to już około 2000 spokojnie można zmieniać, ja w benzynie przeważnie powyżej 3000 bo to tylko 75 kucyków :-/ a jak chcę szybciej przyspieszyć to ciągnę do 4000 i więcej tak żeby po zmianie biegu już mieć więcej jak 3000
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Nowal » 21 paź 2008, o 16:13

sprawdz parametry silnika przy jakich obrotach uzyskuje max moment obrotowy i bedziesz wszystko wiedział. TDi to 2000 spokojnie mozesz zmieniac ja do 2500 ciagne w 1.9D powyzej rzadko, ale czasami trzeba
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez amator » 21 paź 2008, o 17:21

Ja zmieniam biegi tak przy 2300-2600 żeby po zmianie biegu było 2000 bo poniżej 2000 trochę mi muli
amator
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 00:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez RangerDN » 21 paź 2008, o 22:06

amator, no wlasnie! :)
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez SotoM » 21 paź 2008, o 23:26

amator napisał(a):Ja zmieniam biegi tak przy 2300-2600 żeby po zmianie biegu było 2000 bo poniżej 2000 trochę mi muli

to jak ci muli to wybierz sie na diagnostyke. moze jest problem z powietrzem...bo teoretycznie TDI swoj najwyższy moment obr osiąga przy 1900obr/min.a zwrtóć uwagę w dzień zapnij 2 lub 3 wcisnij pedał w podłogę i wtym momencie jak poczujesz to szarpniecie moment gdy dostaje kopa to spój w lusterko czy puscvi czarnego baka. czy kopci...
ja jak sie nie spiesze to do 2000 2300 i zapinam kolejny bieg. a jak juz ta druga opcja to ciagne go do końca na 2 i 3cim biegu...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez amator » 21 paź 2008, o 23:31

no może nie tyle muli co bardziej "klekocze" przy dwóch tysiącach jest cichutko i autko płynie a przy rozpędzaniu mniej więcej od 1900 -2000 słychać tylko świst turbinki więc jak przestaje świstać wrzucam następny bieg ;-)
amator
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 00:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez czepi » 22 paź 2008, o 09:40

poniżej 2000 to benzynke może przymulić ale dieselka raczej nie powinno
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez Reiven » 22 paź 2008, o 11:52

To nie są klekoty z początku lat 80 tylko wysoko obrotowe diesle i do tego dość wysoko ze stopniowane i zmiany biegów przy 2000 wcale nie są dla nich zdrowe spokojnie pod 3000 można ciągnąć. Zdecydowanie zmniejsza się obciązenie układu korbowego.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości