Podłączenie radia - problem

Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.

Moderator: Moderator

Podłączenie radia - problem

Postprzez uzbek » 15 maja 2011, o 16:31

Witam.

Wczoraj zabrałem się za przebudowę podłączenia mojego radia w samochodzie (było po chamsku na zwarcie prosto do akumulatora). Wyciągnąłem je, znalazłem 3 kableki. Mierzyłem napięcia miernikiem, bo kolory nic mi nie mówiły.

Na pierwszym kablu było stałe napięcie 12v, niezależnie od stacyjki - podłączyłem jako pamięć radia
Na drugim kablu było +12v po włączeniu zapłonu - podłączyłem pod + radia (zasilanie)
Na trzecim kablu była masa - podłączyłem pod minus z radia

I radio nie chciało się włączyć po odpaleniu auta :evil:

Odłączywszy kabel + od zapłonu (drugi z wymienionych przeze mnie) i podałem w to miejsce napięcie z akumulatora +12v to radio się włączyło i grało. Kabelek nr 1 (pamięć) działa bo radio nie zgubiło stacji po odłączeniu właściwego plusa, masa także jest poprawnie.

Może koledzy podpowiedzieliby mi gdzie zrobiłem błąd? Chcę to podłączyć poprawnie likwidując kable idące na krzywy ryj od akumulatora do środka auta. Radio to tescowy PERFECT CAU-210 ze standardową kostką ISO. Lepszy mi nie potrzebny ;)

Pozdr i z góry dzięki.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Podłączenie radia - problem

 

Postprzez Qlonik » 15 maja 2011, o 16:36

Kolego, z napięciem to nie mam pojęcia ... do mnie bardziej przemawiają kolorki :P

Żółty łączysz z czerwonym (plus i pamięc) a masa z masą ... to wszystko.

O to Ci chodziło ?
Golf stoi szybciej, niż inni jadą... :)
Avatar użytkownika
Qlonik
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 lip 2008, o 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez uzbek » 15 maja 2011, o 18:44

Qlonik napisał(a):Kolego, z napięciem to nie mam pojęcia ... do mnie bardziej przemawiają kolorki :P

Żółty łączysz z czerwonym (plus i pamięc) a masa z masą ... to wszystko.

O to Ci chodziło ?


Nie mam oryginalnej kolorystyki więc pomierzyłem napięcia, każdy kto się zna (łącznie ze mną) wie o co chodzi, pytam gdzie mogłem popełnić ewentualny błąd.

I ty plus i pamięć chcesz dać pod jeden kabel? Nie radzę, miałem tak i akumulator padał codziennie,
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez Qlonik » 16 maja 2011, o 14:07

uzbek napisał(a):
I ty plus i pamięć chcesz dać pod jeden kabel? Nie radzę, miałem tak i akumulator padał codziennie,


Człowieku, jak nie połączysz żółtego z czerwonym, nie będziesz miał pamięci ustawień radia, stacji FM i innych pierdół. Akumulator nie ma tu nic do rzeczy ...

Pozdrawiam
Golf stoi szybciej, niż inni jadą... :)
Avatar użytkownika
Qlonik
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 lip 2008, o 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez uzbek » 16 maja 2011, o 14:54

Qlonik napisał(a):
uzbek napisał(a):
I ty plus i pamięć chcesz dać pod jeden kabel? Nie radzę, miałem tak i akumulator padał codziennie,


Człowieku, jak nie połączysz żółtego z czerwonym, nie będziesz miał pamięci ustawień radia, stacji FM i innych pierdół. Akumulator nie ma tu nic do rzeczy ...

Pozdrawiam


To są 2 osobne obwody :O Żółty od radia wpina się pod kabel ze stałym napięciem a czerwony pod kabel od stacyjki (po włączeniu stacyjki włącza się radio a pamięć jest ciągle zachowana). Tak też to zrobiłem i chcę wiedzieć czemu może mi nie działać, tyle...
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez PiJey88 » 16 maja 2011, o 15:09

wina leży prawdopodobnie po stronie radia

to że radio ma standardową kostkę ISO nie znaczy ze jest taki sam układ kabli, niektóre radia nie mają opcji gaśnięcia po wyjęciu kluczyka, bo nie maja dwóch osobnych zasilań, podpina się jedynie +12 i masę, nie ma miejsca na + po stacyjce, np Blaupunkt tak ma, tyle że blaupunkty podpina się pod stacyjkę ponieważ nie potrzebują zasilania do podtrzymania pamięci, mój poprzedni blaupunkt trzymał pamięć nawet po kilku tygodniach leżenia w szafce, nie wiem jak jest z radiami tej twojej marki bo pierwsze słyszę o takim stworze :]

ewentualnie może być problem z za małym napięciem na + po stacyjce, tylko to mi do głowy przychodzi
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości