przez slavwek.ie » 3 sty 2013, o 21:18
Wygłuszanie to indywidualna sprawa i każdy robi po swojemu. Wszystko też zależy od komponentów jakie masz w aucie, bo nie ukrywajmy, dla systemu za 200zł nie warto głuszyć całego auta, bo i tak nie zrobi to różnicy, Natomiast głuszenie drzwi i dystanse pod głośnik, to obowiązek jeśli zależy nam na graniu (nie na brzęczeniu tapicerek)
Tylne drzwi czy miejsca montażowe w 3 drzwiowym można pominąć całkowicie, tzn nie montować tam wcale głośników, bo zgodnie ze sztuką CA nie pomagają one w poprawnej scenie dźwiękowej a wręcz odwrotnie - czasami przeszkadzają. Dobrze dobrany, właściwie zamontowany i odpowiednio zasilony przedni system nagłośni ci całe auto, tylne głośniki będą zbędne.
Wytłumianie całego auta znacząco wpływa na wyciszenie odgłosów jazdy, ale do tematu trzeba się solidnie przyłożyć i nie żałować grosza, inaczej cała robota idzie na marne.
Roboty jest sporo, bo trzeba wypruć całe wnętrze, łącznie z deską rozdzielczą, żeby miało to ręce i nogi. Wyklejenie całej podłogi samymi matami też nie przyniesie żądanego efektu, trzeba też położyć warstwę filcową ok 1,5cm grubości. Krótko - dużo pracy, dużo pieniędzy.
Odnośnie drugiego pytania, to odpowiedni wzmacniacz będzie wyposażony w wymagane filtry i zwrotnice, więc nic nie trzeba będzie dokładać. Pod subwoofer interesuje nas płynnie regulowany filtr dolnoprzepustowy (LPF ) i ewentualnie jeśli jest poddźwiękowy (subsonic) a także korekcja fazy (phase). Są też podbicia basu (bassboost) ale w większości przypadków są zbyteczne a czasem wprowadzają więcej zamieszania niż pożytku. Oczywiście występuje również regulacja poziomu wejściowego (Gain/Level), służąca do spasowania wyjścia radia z wejściem wzmacniacza.
Kupując wzmacniacz i głośnik kieruj się zasadą: mocniejszy wzmacniacz - słabszy głośnik. Taka konfiguracja daje właściwe efekty.
Voice Kraft - postaw na jakość!
Volkswagen Klub Polska #157
.