Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.
Moderator: Moderator
przez szczudlo6 » 2 mar 2008, o 20:55
Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej i najbezpieczniej doprowadzic przewody z glosnikow z tylnej polki do radia? Jak wy macie to zrobione i czy jakies dodatkowe zabezpieczenia nalezy uzyc?
pozdrawiam
-
szczudlo6
- Berbeć
-
- Posty: 17
- Dołączył(a): 4 lut 2008, o 00:40
- Lokalizacja: Wieliczka
przez piotrus23 » 2 mar 2008, o 21:09
zdejmij osłone progu od srodka i tamtedy ciagnij kable bez zadnych zabespieczen
-
piotrus23
- Members
-
- Posty: 577
- Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
- Lokalizacja: malbork
przez MediaX » 4 mar 2008, o 20:50
a po lapach nie chcesz!!!!! zadnych glosnikow w polce
porazka hanba i wstyd
przeczytaj uwaznie sobie FAQ
NIE MONTUJEMY GŁOŚNIKÓW Z TYŁU PONIEWAŻ:
- Montowane w półce *** się bardzo słabą odpowiedzią impulsową (grają niedokładnie i bez dynamiki)
- Psują scenę dźwiękową (jak idziesz na koncert to stoisz twarzą do sceny a nie tyłem)
- Grają w sufit albo do ucha pasażera nadwerężając jego słuch (szkodzą)
- Elipsy nie potrafią odtwarzać dźwięku poprawnie (kształt membrany jest nieodpowiedni)
- Luźna uwag- to dresiarskie metody nagłaśniać auto od tyłu.
- niepotrzebnie wydaje się na nie pieniądze które można by dodać do sumy na system przedni i kupić przód wyższej jakości.
- W połączeniu z subwooferem powodują piekielny bałagan w dźwięku - psują dźwięk i kłócą się z subwooferem.
SYSTEM ODSEPAROWANY Z PRZODU
- Najlepiej żeby był to 16cm woofer i tweeter zamontowany w słupku ewentualnie gdzieś w okolicy lusterka
- Jest to optymalne najstosowniejsze rozwiązanie
- Daje poprawną scenę dźwiękową
- Dobrze zainstalowany i dobrany wystarczy na nagłośnieni całego samochodu (nie licząc subwoofera)
- Gra dobrze bo:
– tweetery grają w kierunku słuchacza a nie w jego nogawkę czy sufit
- woofery mają komorę drzwi która poprawia ich grą (musi być wytłumiona)
- Pasmo dzieli zwrotnica, która wydatnie poprawia dźwięk nie obciążając głośników niepotrzebnym pasmem.
- Tweeter ma miejsce żeby się wybrzmieć (odległość od głowy jest odpowiednia)
- woofer jest bliżej niż w przypadku montażu z tyłu lepiej go słychać, a co najważniejsze mamy g przed sobą.
- głośniki systemach są zazwyczaj wyższej jakości od tych współosiowych (mowa tu o systemach za minimum przyzwoitości, czyli w okolicach 300zł i wzwyż)
- (montaż systemu opiszę w innym miejscu)
DLACZEGO SKRZYNKA A NIE TUBA
-Głośnik subwoofera powinien pracować w sztywnej odpowiednio dopasowanej dedykowanej obudowie.
- Tuba jest zła, bo jest zrobiona z kartonu który nie jest sztywny, głośniki w tubie są miernej jakości, tuby strojone są na efektywność a co za tym idzie mają duże braki w jakości dźwięku, dodatkowo jest to sprzęt robiony po najniższych kosztach (wiadomo co za tym idzie)
- Skrzynka robi bum bum a tuba buuuuu buuuuu
- Skrzynka powinna byś wykonana z MDF'u i wyliczona odpowiednim programem na podstawie parametrów głośnika.
- Kupno tuby to wyrzucenie pieniędzy w błoto, to rozwiązanie jest poniżej krytyki.
-
MediaX
- Czytacz
-
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8 lip 2007, o 23:59
- Lokalizacja: male miasto
-
-
-
Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości