Problem z Radiem

Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.

Moderator: Moderator

Postprzez kamilecki » 3 lut 2008, o 00:17

szakur, no ja robie podobnie... tylko że zapomłeś o odłączeniu kabelka biegnącego od stacyjki do ISO.

bo jak sie tego nie zrobi...

to jak Kolega Puma ma brzęczyk włączonych świateł, to juz go miał niebędzie...

tu juz był ten problem
http://www.golf3.pl/topics4/sygnal-wlac ... vt2658.htm

pozdrawiam
kamilecki
Gaduła
 
Posty: 459
Dołączył(a): 31 paź 2007, o 19:16
Lokalizacja: do kąd

 

Postprzez puma » 3 lut 2008, o 13:39

Dzieki będę próbował! Tylko że na tym rysunku styka się też z innymi kablami :roll: Dzięki chłopaki za pomoc! Pewnie macie mnie już dość ;-) Jak się uda to podziękuje punkcikiem :lol:
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez szakur » 3 lut 2008, o 15:58

puma napisał(a):Tylko że na tym rysunku styka się też z innymi kablami


No to inaczej, zwierasz pin 4 z 7.

kamilecki, tego problemu nigdy nie miałem, ale skoro tak badziewnie wygląda elektryka w VW (choć tak samo mam w swoim golfie i nic się nie dzieje), to masz racje. W związku z tym można zrobić tak jak napisałem, tyle że dodatkowo odciąć kabel ACC (ten z prądem pojawiającym się po zapłonie) od kostki w aucie.
Avatar użytkownika
szakur
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 14:48
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kamilecki » 3 lut 2008, o 16:23

szakur, ale skoro do kostki ISO dochodzi kabelek z sygnałem po stacyjce ACC, i ty na niego podasz + bezpośrednio, to prąd popłynie w drógą stronę i jak wyciągniesz kluczyk to na ACC kabelku będzie cały czas napięcie, i na wszystkim co się z nim łączy min. BRZĘCZYK.

pozdrawiam
kamilecki
Gaduła
 
Posty: 459
Dołączył(a): 31 paź 2007, o 19:16
Lokalizacja: do kąd

Postprzez puma » 3 lut 2008, o 18:03

Sprawdzałem napięcie i wygląda to tak:
Na czerwonym kablu(zasilanie) mam napięcie cały czas! (Bez kluczyka i z kluczykiem) :roll: ,a na żółtym(pamięć)... :?: :-/ Dziwna sprawa bo na 10 razy jak sprawdzałem napięcie to było raz i to po włożeniu kluczyka! Czy to możliwe że może tak być? :cry: Skoro mam napięcie cały czas na czerwonym kablu, to czemu miałem zasilanie tylko po włożeniu kluczyka? :evil:

[ Dodano: 2008-02-03, 17:10 ]
a i może zrobie tak że zamienie bezpieczniki!!! Na czerwonym będzie 10A, a na żółtym 1A. Bo teraz mam odwrotnie :-?
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 3 lut 2008, o 19:47

Koledzy! Temat zamotał się mocno. A jest tak: radia są budowane na różne sposoby zależnie od firmy, nawet Blaupunkt dla VW wymaga zmian w kablach, jedynym pewnym sposobem jest miernik uniwersalny z amperomierzem i mierzenie jaki prąd pobiera konkretne radio na żółtym i jaki czerwonym. Jest wiele wersji i nieporozumienia muszą być.
Tylko porada kolegi mającego ten sam typ i model daje dużą szansę poprawności. W innym poście jest o posiadanym przeze mnie Blaupunkcie Essen: jest różnica między wersją CD31 a CC31!
Tak że dla pewności pomierzyć prąd i będzie O.K. Dać duży bezpiecznik tam gdzie idzie zasilanie, mały tam gdzie pamięć, kolory zestawić tak jak chce radio i będzie szło.
W skrócie - tylko doświadczalnie.

Tak patrzę na to, co napisałem i marnie to wygląda: "róbcie tak, żeby szło", ale przy tylu wersjach tak właśnie jest, niestety... Pozdrowienia.

I jeszcze jedno: Kolega PiJey88 podał link ze świetnym wytłumaczeniem tematu, ale polecam dokładnie przeczytać całość tego materiału, doskonale tłumaczy zagadnienie, np. u dołu strony: Powrót do spisu kabli - Podstawy - Logika zapłonu.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez puma » 3 lut 2008, o 20:40

MIeżyłem drugi raz! Zasilanie mam tylko na czerwonym przewodzie! :shock: Cały czas! Na żółtym brak!!!
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kamilecki » 3 lut 2008, o 23:22

1,- sprawdź bezpieczniki

2,- proponuje podłączyć próbnik na stałe do miejsca w którym ma być napięcie po stacyjce(żółty kabel) tak Żebyś był pewien że jest styk,
a następnie wkładaj i wyciągaj kluczyk, przekręcaj i kiwaj nim w stacyjce.
Tym sposobem zobaczysz czy przypadkiem nie umiera wkładka w Twojej stacyjce. jeżeli lampka zacznie migać podczas ruszania stacyjką, to znaczy że szykuje Ci się wymiana wkładki...

pozdrawiam
kamilecki
Gaduła
 
Posty: 459
Dołączył(a): 31 paź 2007, o 19:16
Lokalizacja: do kąd

Postprzez puma » 4 lut 2008, o 11:50

Sprawdzałem i napiecie mam cały czas na czerwonym kablu! :-| A na żółtym tyklo w tedy kiedy wkładam kluczyk! dosłownie na ułamek sekundy. :oops: A ile kosz.taka wkładka? Można samemu ją wymoenić? :?: To jak mam teraz podłączyć radio, skoro napięcie jest tylko na czerwonym kablu :-|
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kamilecki » 4 lut 2008, o 13:25

połącz żółty z czerwonym...

poprostu włóż od tyłu (od strony przewodów) do kostki ISO kabelek długości około 5cm rozizolowany na końcach i wygiety w kształt litery U, poczym izolacją go przymocuj do innych przedodów tak zeby nie wypadł.



UWAGA JEST TO ROZWIĄZANIE DORAŹNE!!

do czasu wymiany WKŁADKI STACYJKI

pozdrawiam
kamilecki
Gaduła
 
Posty: 459
Dołączył(a): 31 paź 2007, o 19:16
Lokalizacja: do kąd

Postprzez szakur » 4 lut 2008, o 16:10

Zico63 napisał(a):kolory zestawić tak jak chce radio i będzie szło.

Jedni maja to co dostaną, inni, tak jak ja, to co chcą ;-)
Ja zawsze podłączam radio i inne rzeczy po swojemu, nie satysfakcjonuje mnie np. wyłączanie się radia po wyciągnięciu kluczyka. Lubie czasami posłuchać nutki na postoju, a przy włączonym dodatkowo zapłonie po co ma mi jeszcze dodatkowo ciągnąć prąd na niepotrzebne rzeczy. :-)
Avatar użytkownika
szakur
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 14:48
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PiJey88 » 4 lut 2008, o 16:21

szakur, zeby grało radio wystarczy mieć kluczyk w stacyjce, nie trzeba mieć zapłonu włączonego
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości