Problem z radiem

Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.

Moderator: Moderator

Problem z radiem

Postprzez Firestone » 2 wrz 2008, o 21:10

Witam!
Zakupiłem radyjko Sony X-Plod CDX-S2000. I mam problem. Nigdy nie wymieniałem sam radia.
Które podłączenie ma zrobic :?: w instrukcji są trzy opcje. oto foto:
Obrazek kliknij żeby powiększyć bo tam jest napisane które podłączenie do czego.

i druga sprawa
jak podłączyłem wszystkie kable to w radiu świecą wszystkie guziki ale wyświetlacz jest dalej wyłączony i radio nie reaguje na przyciski
nie wiem w czym tu jest problem
Czekam na pomoc i stawiam punkciki
Avatar użytkownika
Firestone
Czytacz
 
Posty: 132
Dołączył(a): 25 sie 2008, o 23:34
Lokalizacja: Kalety/Śląsk

Problem z radiem

 

Postprzez K@mil » 2 wrz 2008, o 21:14

No to zalezy jak chcesz podlanczyc... czy chcesz zeby radio działo jak masz kluczyk w statyjce czy zeby dzialalo niezaleznie od kluczyka... :)


1) zaleznie od kluczyka (dziala tylko z kluczykiem)
2) niezaleznie od kluczyka
3) ACC wogole Cie nie interesuje...
Ostatnio edytowano 2 wrz 2008, o 21:43 przez K@mil, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez PiJey88 » 2 wrz 2008, o 21:22

najlepiej pierwsza opcja, taka jest poprawna, ja mam podłączone tak jak na drugim schemacie

a co do przycisków to sprawdź bezpiecznik to raz, a dwa to zobacz czy nie podłączyłeś odwrotnie czerwonego z żółtym
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Firestone » 2 wrz 2008, o 21:31

tak jak obiecałem lecą punkciki
jutro spróbuje to podłączyć i zmienię bezpiecznik

czekam na dalsze podpowiedzi
Avatar użytkownika
Firestone
Czytacz
 
Posty: 132
Dołączył(a): 25 sie 2008, o 23:34
Lokalizacja: Kalety/Śląsk

Postprzez K@mil » 2 wrz 2008, o 21:44

Bezpiecznika nie zmieniaj tylko wyciagnij i sprawdz czy nie jest przepalony ... :) jak jest polaczony to doby a jak zerwany to zly
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Zico63 » 3 wrz 2008, o 12:03

Jeśli wiązka kabli zakończona jest gniazdkiem krtóre się wpina do fabrycznego wtyku - to w Volkswagenach należy zamienić żółty z czerwonym w razie używania radia innego niż fabryczne (tak jak to). A więc mimo pozornej niewłaściwości tego połączenia - zamienić.
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez PiJey88 » 3 wrz 2008, o 15:02

Zico63, wtyk ISO jest uniwersalny, radia VW maiły tak jak BLAUPUNKT, i wszystkie marki w standardzie dają przejściówkę ze swojego gniazda na ISO takie jak właśnie ma VW i BLAUPUNKT, nic nie trzeba zamieniać !!
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 3 wrz 2008, o 16:19

Np. radia Blaupunkt Brisbane SD48 (kupione w 2008r), Blaupunkt Essen CD31(2001r), Pioneer ( nie pamiętam oznaczeń, jeszcze na kasety) nie miały w komplecie przejściówki. Wiele innych marek też nie daje, wiele kolejnych innych oczywiście je daje. Reguły więc nie ma.
Na fotce (fotka z tego forum) jest wersja fabryczna i w wymienionych mod. nie pójdzie bez zamiany zaznaczonych.
Jak kiedyś napisałem, to zawsze indywidualny przypadek w danym modelu, dodatkowo uważać trzeba na nietypowe układy, gdzie np. pamięć jest na innym niż zasilanie.
Najbezpieczniej, w razie wątpliwości, poszukać miernika i amperomierzem wykryć który pin pobiera zasilanie, który pamięć lub sterowanie.

Obrazek
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez PiJey88 » 3 wrz 2008, o 16:51

czerwono biały w rogu to zasilanie +12V czyli jest OK, a ten drugi to podtrzymanie ze stacyjki, czyli prawidłowo :-| nie wiem czemu myślisz ze jest odwrotnie :-| pozatym to nie jest orginalna kostka, dorabiana, orginalna jest opleciona prawie do końca materiałem, pozatym chyba kolory reszty kabli fabrycznie były inne
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 3 wrz 2008, o 18:08

Układ z fotografii jest na 150% fabryczny i to tylko dla VW Alpha, Beta czy Gamma, prosze mi wierzyć lub sprawdzić w innych tematach czy forach nawet. Tak ułożone kable, włożone do innego niż fabryczne - nie ma prawa grać jak trzeba. Serwis autoryzowany też musi z czegoś żyć.
*Plus to także podtrzymanie pamięci a "po stacyjce" to (kolejny raz piszę) sterowanie i nic więcej, gdyby było podtrzymanie to radio traciło by pamięć po wyjęciu kluczyka. W radiach z "pamięcią permanentną" czy "stałą" to Kolega się nie zorientuje bo stacje będą nadal, tak jak i po zdjęciu klemy z akumulatora, jedynie zegarek w radiu się zresetuje i tylko po tym można z zewątrz poznać że coś jest nie tak (np. Blaupunkt). A gdy radyjko ma jakąś baterię dla zegarka - to już tylko miernik.
*Kostka nie ma na sobie materiału: No, może kolejnym właścicielom się zsunął czy rozdarł, ważny układ.
*Kolory pozostałych są właściwe, fabryczne.
*Sprawdzone teraz na schematach, i w dwóch VW: Polo N6 i Golf 3 - na żywo bo czego się nie robi dla forum... :-D
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Firestone » 3 wrz 2008, o 18:50

Układ w tej czarnej kostce u mnie jest identyczny jak na zdjęciu, dodam że seryjnie było oryginalne radio alpha.
Czyli co mam zrobić żeby radio wreszcie zagrało :?:

do radia była dołączona taka kostka
http://allegro.pl/item430830514_kostka_ ... f_vat.html
Avatar użytkownika
Firestone
Czytacz
 
Posty: 132
Dołączył(a): 25 sie 2008, o 23:34
Lokalizacja: Kalety/Śląsk

Postprzez pawelek03576 » 3 wrz 2008, o 20:06

ja podłączam zawsze radio w taki sposób że odcinam kostki a później łącze kable kostkami których używają elektrycy do łączenia kabli w instalacjach domowych moja propozycja jest taka żebyś poprostu uciął i połączył kabel czerwony i żółty wychodzące z radia i podłączył je do kabla na którym jest stały "+" wychodzący z instalacji samochodu następnie mase radia z masą samochodu - to musi działać bo też mam soniaka jest w ten sposób podłączony i nie ma żadnych problemów

ale decyzja należy do ciebie :-) pozdro
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Następna strona

- - -



Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości