Zakrycie blachą otworów technologicznych, a boczek drzwi

Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.

Moderator: Moderator

Zakrycie blachą otworów technologicznych, a boczek drzwi

Postprzez gawior » 31 lip 2012, o 07:49

Witam. Musiałem popruć wygłuszenie w moim Mk3 5D w miejscu dużego otworu technologicznego w przednich drzwiach, oraz zdemontowałem dołożone "żebrowanie" ze względu na to, że nie spełniało oczekiwanej roli ( było to dosyć elastyczne ).

Teraz chciał bym to zakryć blachą alu i zanitować ( 2 blachy aluminium po 0.5mm i miedzy nimi tworzywo, a całość ma 2mm ).
Jednakże boczek częścią kieszeni ( jest tu wypukły ), wydaje mi się, że wchodzi trochę w drzwi i jak bym zakrył to tą blachą na prosto, to bym nie założył tapicerki.

Mam rację co do tego, czy tak mi się wydaje ?

Jak wy zakrywaliście otwory technologiczne ? - chodzi o zakrycie blachą, żebrowanie itp. a nie nakładanie mat.
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Zakrycie blachą otworów technologicznych, a boczek drzwi

 

Postprzez slavwek.ie » 31 lip 2012, o 09:55

Blachę musisz wyprofilować mniej więcej od połowy dużego otworu aż po jego koniec. Przykładając tapicerkę i zaglądając od tyłu w szczelinę zobaczysz dokładnie w którym miejscu.
Przykładając do płatu tapicerskiego długi liniał i opierając go o krawędzie styku do blachy drzwi można wyliczyć na jaką głębokość wchodzi on do wnętrza przez wytłoczenie na kieszeń.
Jesli masz zamiar kłaść blachę 0,5mm, to należało by je wykleić matami od wewnątrz drzwi, żeby nie rezonowały. Zamiast nitów dał bym blachowkręty, bo łatwiej i mniej konfliktowo da się je zdemontować w razie jakieś usterki wewnątrz drzwi.
Ja u siebie nie zakrywałem otworów blachą, robiłem gęstsze żebrowanie płaskownikiem perforowanym i zaklejałem matami. maty w tym miejscu dawałem podwójnie, łączenia mat wychodziły dokładnie w miejscach płaskowników (klejone na zakładkę ok 3cm), więc można było mocno je docisnąć, wygrzać opalarką i trzymało jak lala.
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez gawior » 31 lip 2012, o 10:12

Zakryć chciałem dla sztywności całość, bo żebrowanie ( 3cm szerokości i bodajże 0,75mm grubości było miękkie. Były blachowkręty, a będą nity. Nity aluminiowe i rozwiercenie ich w razie czego to moment.

Niestety tej "blachy" co mam nie da się giąć, ze względu, że to dwie blachy alu po 0,5mm, a pomiędzy nimi jest plastik ( takie coś, taki materiał do robienia szyldów i reklam ).
Chyba jednak będzie robione żebrowanie, ale muszę gdzieś nabyć płaskownik ( najlepiej 2mm gruby) aluminiowy, żeby można było go wyprofilować pod to uwypuklenie boczku. Teraz dam gęściej i grubszy materiał na żebrowanie.

Na żebra pójdą maty Boll ( sztywne ) i na to mata dekarska ( jak jeszcze mam tyle ).
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez slavwek.ie » 1 sie 2012, o 08:09

Płaskowniki aluminiowe dostaniesz w markecie budowlanym, ale ostrożnie z gięciem, bo alu nie jest takie giętkie jak stal i przy mocnym wyginaniu potrafi pęknąć.
Pomyśl o stalowych płaskownikach, będzie taniej, lepiej się wyprofilują.
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez gawior » 2 sie 2012, o 08:01

No i zrobione.
Płaskownik kupiłem w sklepie z metalami "kolorowymi" ( blacha alu 1mm wychodziła drogo i na m^2 była - minimum 1m^2 z przedziałem co metr kwadratowy ).
Płaskownik 5cm szerokości i 2mm grubości. Za długość 235cm dałem 11zł ( na wagę ).
Żebrowanie mocowane na nity, których łebki moczyłem w Brunox-ie ( na rdze ), w celu zakonserwowania przewierconej blachy drzwi, żeby nie rdzewiała.
Płaskowniki są naprawdę sztywne i ciężko się je gięło kombinerkami. Maty także są sztywne. Mam nadzieję, że nie będą pękały zimą przy mrozach.

Zadowolony jestem z tej roboty, bo jak mi się wydaje ( czas jeszcze pokaże ) usunąłem rzegotanie w drzwiach i brzęczącą szybę ( to było powodem prucia wygłuszenia ).
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez slavwek.ie » 2 sie 2012, o 09:10

No i lux. Zapodaj jakieś zdjęcia dla potomności, może kto skorzysta z fotoporady.
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez gawior » 2 sie 2012, o 21:24

Ta... :-D
Zdjęcia ...
Chciałem zrobić, ale moja luba wsiąkła z aparatem.
Jedynie ustrzeliłem fotkę oryginalnej zwrotnicy z napisem HERTZ dla porównania na forum w jednym temacie.

Z drugiej strony taki ulep, ze nie ma się czym chwalić. Estetyka raczej tu nie grała roli, tylko efekt :)
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa


- - -



Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości