Wymiana wahacza + sworzeń w Golf 3

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Wymiana wahacza + sworzeń w Golf 3

Postprzez marcinkoz2910 » 27 gru 2008, o 19:24

Potrzebne narzędzia:

--> Klucz do kół i lewarek
--> Młotek
--> Zestaw kluczy na grzechotce lub oczkowe (z tego co pamiętam to 16, 17, 18,)
--> Mocny śrubokręt płaski

Całą tą zabawę najlepiej jest przeprowadzać we dwójkę bo samemu to strasznie trudno. Mile widziany kanał w garażu.

Dokonujemy zakupu nowego wahacza oraz sworznia (można ten opis wykorzystać do wymiany samego sworznia wtedy jest mniej odkręcania i mniej roboty):

<
1.jpg


Popuszczamy szpilki w kole, podnosimy auto na lewarku zdejmujemy koło i zabezpieczmy auto na drewnianym klocku aby nie spadło (musi to być bardzo stabilne i mocne bo te śruby tak łatwo się nam nie poddają i trzeba użyć siły :-P )

<
2.jpg


Wchodzimy pod auto i naszym oczom ukazuje się wahacz. Trzeba odkręcić trzy śruby, ja nie miałem problemu bo gwint był dobrze zakonserwowany więc puściły bez najmniejszego problemu ;]. Osoby wymieniające cały wahacz ze sworzniem muszą odkręcić wszystkie trzy zaznaczone śruby, a osoby wymieniające sam sworzeń tylko tą zaznaczoną na zielono.

<
3.jpg


Sam sworzeń jest zamontowany tak jak na foto, i po odkręceniu śruby trzeba go wybić młotkiem (on wchodzi od dołu).

<
4.jpg


Wymiana sworznia następuje poprzez odkręcenie trze śrub, niektóre wahacze nie mają w komplecie sworznia więc dokupuje się go osobno i trzeba go przykręcić.

<
5.jpg


Po włożeniu gotowego wahacza + sworzeń w miejsca gdzie wcześniej śruby były zaznaczone na czerwono dokonujemy wstępnego wkręcenia śrub, zostawiamy luz na śrubie, po czym niedocenioną pomocą okazują się podnośniki hydrauliczne (tzw. żaby ;]), jedna osoba podnosi całą tarczę do góry a druga powoli wbija sworzeń na swoje miejsce. Procedura użycia tych podnośników jest na foto ;] .

<
6.jpg

<
7.jpg


Warto śruby które są na nowo wkręcane nasmarować smarem, kiedyś tam w przyszłości nie będą tak trzymały a odkręcenie będzie o wiele łatwiejsze. Myślę że coś Wam to pomorze podczas takiej operacji, jest to mój sposób na wymianę a może jest jakiś inny. Po takim zabiegu warto zjawić się na sprawdzeniu zbieżności kół. Pozdrawiam ;]
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Wymiana wahacza + sworzeń w Golf 3

 


- - -



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości