[center]Licznik[/center]
Tryb serwisowy licznika.
- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj
- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon
- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra “1″.
- przyciskaj przycisk do kasowania kilometrów, pomiędzy liczbami "1" - "8"
Oznaczenia poszczególnych numerów
1. Distanse impulse number. - liczba impulsow na 1km.
2. Opcja wyswietlania czasu. 1 lub 3
3. Funkcja nalicznia licznika / nr. WGSZ (potrzebne tylko do produkcji).
4. Liczba cylindrow.
5. Test segmentow wyswietlacza.
6. Nalicznia impulsow podczas jazdy. Max 9999.
7. Cyfrowy obrotomierz. (wybrać opcję 7 i uruchomić silnik)
8. Wersja oprogramowania (potrzebne tylko do produkcji).
[center]MFA[/center]
Standardowo komputer pokazuje następujące informacje /b]
- Zegarek
- Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon
- "L/100 km" średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach
- "km" jaki dystans został pokonany w km
- "km/h" jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie z poz. 3)
- Temperatura oleju
- Temperatura otoczenia
* (Różnica pomiędzy MFA1 i MFA2 polega na tym iż MFA1 kasuję się automtycznie po ostygnięciu silnika poniżej 50 stopni
Można oczywiście kasować MFA1 i MFA2 ręcznie)
[b]Nie wszyscy jednak wiedzą iż można przełączyć komputer w tryb serwisowy (nawet niektóre serwisy volkswagena). Aby włączyć tryb serwisowy należy /b]
- przełącz MFA w pozycję 1
- włącz zapłon (nie musisz startować silnika)
- przyciśnij i trzymaj klawisz MFA
- wyłącz zapłon (trzymając MFA) i włącz ponownie
- puść klawisz MFA
Teraz kolejne pozycje mają funkcję :
[b]MFA1 - dane stałe przy zgaszonym silniku
- kod silnika
- kod kraju
- zakres prędkości (???)
- górny limit obrotów
- dolny limit obrotów
- ciśnienie odłączania paliwa
- test wyświetlacza
MFA2 - dane zmienne podczas pracy silnika
- suma zaprogramowanych bajtów
- podciśnienie na wejściu powietrza
- obroty silnika
- chwilowe zużycie paliwa
- sygnał od czujnika prędkości (???)
- Temperatura silnika
- Temperatura otoczenia
* UWAGA! Od roku 1994 tryb serwisowy przełącza się guzikiem do kasowania ilości kilometrów
[center]Wycieraczki[/center]
Zmiana prędkości pracy wycieraczek /b]
[b]Metoda I:
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół) i wróć do pozycji neutralnej, odczekaj tyle ile potrzebujesz (od 2 do 22 sek), ponownie włącz w tryb interwałowy (VR6)
Metoda II:
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół), naciśnij i przytrzymaj klawisz MFA, ciągnij lub pchaj rączkę wycieraczek (???)
* dwie metody (różne w zależności od rocznika samochodu oraz uzależnione od przekaźnika nr.99)
[center]Awaryjne zamykanie[/center]
Jeżeli chcesz zamkąć okna lub dach, a nie masz przy sobie kluczyków istnieje pewna metoda (tylko jeżeli samochód jest otwarty):
- przełącz przełącznik od świateł w pozycje 2 lub pozycje 1 przy przełączniku made in USA ! (błąd poprawiony dzięki koledze saladrus)
- mrugnij dwa razy światłami, podczas drugiego mrugnięcia przytrzymaj rączkę w pozycji "długie"
* Teraz powinieneś mieć możliwość zamknięcia szyb i dachu. (Uwaga może nie działać we wszystkich samochodach)
Część informacji zassana z polskiej strony ale już nie pamiętam adresu a część to prywatne zbiory