Kostka stacyjki- wymiana

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Kostka stacyjki- wymiana

Postprzez Piaggio » 8 lut 2012, o 17:30

Witam, z racji tego, że temat "kostki stacyjki" pojawia sie dośc czesto, a i ostatnio wymienialem u siebie- ktora odmowila mi posluszenstwa, porobiłem kilka fotek aby byc może w przyszlosci komuś ułatwic życie.

Po pierwsze- zdejmujemy plastiki ( odkrecamy srubokrętem krzyzakowym srubki mocujące ) które są przy kierownicy
<
1.jpg



odkrecamy dwie srubki ktore znajdują sie w dolnym plastiku, nastepnie zdejmujemy jego dolna i górną część.
<
2.jpg



tutaj do odkrecenia są 4 srubki- dwie są centralnie, jedna przy mechanizmie otwierania maski co również jest widoczne na zdjęciu, a czwarta ostatnia po miedzy pedalem gazu a tunelem środkowym- nie jest to zbyt trudne więc napewno każdy sobie z tym poradzi.
<
3.jpg

<
4.jpg



odłączamy klemy od akumolatora aby nie wkradł nam sie błąd poduszki (jezeli ją posiadamy) oraz aby nie zrobic przypadkowego zwarcia.
<
5.jpg



odkręcamy kluczem imbusowym "5" sruby mocujące poduchę.
<
6.jpg

<
7.jpg



wyjmujemy i ostroznie odpinamy wtyk poduszki.
<
8.jpg



następnie odkręcamy srubę kierownicy kluczem 24. i zdejmujemy z wieloklinu
<
9.jpg



odpinamy kostkę aby można bylo swobodnie odłożyć kiere
<
10.jpg



odkecamy srubokretem płaskim trzy srubki które są widoczne na zdjęciu
<
11.jpg



odpinamy wszelkie kostki które sa przy kierownicy, kostki mają inne wejscia, ale staramy sie mniej wiecej zapamietać gdzie która wchodzi,
<
12.jpg

<
13.jpg



zdejmujemy "Pajączka"
<
14.jpg



Następnie odkrecamy srubke którą trzymam- ona jest bez zadnych nacięć, mi sie udało palcami, ale jeżeli stawiała by opór można pkombinowac kombinerkami
<
15.jpg



Następnie odkręcamy ścisk wieloklinu i do tego celu uzywamy klucza 13mm
Dodam tez, że wczesniej demontujemy plastik który to osłania a dla ktorego nie zrobiłem zdjęcia
<
16.jpg



Następnie wciskamy delikatnie z jednej i drógiej strony plastik ktory znajduje sie przy stacyjce i zdejmujęmy
<
17.jpg



No i wyjmujem cała kolumnę.
<
18.jpg



kostka przykrecona jest z tyłu srubką, do której jest dośc trudny dostęp, ja uzyłem malutkiego srubokręta płaskiego dociskając palcem i obkręcając kombinerkami, gdy odkrecimy srubkę wyjmujemy kostkę- wkładamy nowa przykrecamy srubkę aby kostaka sie nie cofała i calość składamy w odwrotnej kolejności. Dodam, że gdy włożymy kolumnę możemy miec problem z wsadzeniem jej na zacisk wieloklinu który znajduje sie przy pedałach- są tam dwie sruby które możemy odkręcić kluczem 13mm- wyjąć i przesunąć blaszkę wtedy montaż znacznie nam sie uprości ( niestety bateria mi padła i nie zrobiłem zdjęcia) ale jest to dobrze widoczne i jeżeli ktoś sie sam za to zabierze bedzie wiedzial o co kaman. Ważne jest też aby przed rozpoczęciem całej tej "demolki" auto miało prosto koła aby pozniej zakładając kiere nei byla ona skrzywiona.
Aby takiej wymiany nie robić zbyt czesto proponuje kupić ori kostkę która posłuży znacznie dlużej niż tańszy zamiennik.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Kostka stacyjki- wymiana

 


- - -



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron