PRZED SAMYM PROCESEM KONSERWACJI POLECAM POZDEJMOWAĆ ELEMENTY PLASTIKOWE I UMYĆ PODWOZIE I NADKOLA KARCHEREM
Na początek kilka narzędzi jakie będą nam potrzebne:
Za ich pomocą czyścimy i zdzieramy starą konserwację.
Teraz środki jakie będą mam potrzebne:
więc teraz po troszce o każdym z nich:
1. NITRO do czyszczenia pędzli i własnych rąk
2. BENZYNA EKSTRAKCYJNA do rozcieńczania konserwacji
3. KONSERWACJA, MASA USZCZELNIAJĄCA I BARANEK NA PROGI
4. GRUNT ANTYKOROZYJNY bezpośrednio kładziony na metal
5. FARBA PODKŁADOWA na pomalowane przednio metal GRUNTEM oraz na wyczyszczony i odtłuszczony BENZYNĄ EKSTRAKCYJNĄ elementy zawieszenia
6. CHLOROKAUCZUK na przednio pomalowane PODKŁADEM elementy zawieszenia
7. SMAR do przewodów hamulcowych (nie zardzewieją tak szybko)
Przygotowanie wnętrza do spawania:
Oczyszczone elementy i już jeden pomalowany GRUNTEM robi się coś w rodzaju lukru na cieście
Arkusz blachy 1mm na poprawki, łatki oraz naprawę progów:
Łatka oraz kolejny element zagruntowany:
Teraz widać warstwy na przemian malowane gruntem, podkładem i chlorokauczukiem. Dodam że elementy zawieszenia należy oczyścić zagruntować następnie nanieść podkład i na to przychodzi chlorokauczuk. Podwozie natomiast po oczyszczeniu i załataniu dziur gruntuje się i nakłada podkład.
Teraz przyszedł czas na nanoszenie grubej (nie żałować) warstwy masy uszczelniającej, należy dokładnie i starannie nanieść tę masę. P.S. W tym miejscu też dodam że w kabinie należy zagruntować miejsca spawane i nanieść na nie też mase uszczelniającą i nie zaszkodzi jak całą podłogę w środku zawoskujemy woskiem do profili zamkniętych.
Po tych wszystkich operacjach przyszedł czas na konserwację czyli zakładamy do pistoletu puszkę z rozcieńczoną konserwacją ( na litr za 50ml benzyny ekst.) i konserwujemy
Efekt końcowy:
Na koniec dodam że nadkola też się konserwuje i dajemy temu przeschnąć 24h i w tym czasie ma konserwacja schnąć i nie mieć kontaktu z wodą i kurzem po 36h można troszkę pojeździć i po 48h można zakładać elementy plastikowe, a co do baranka na próg to robi się pasek z taśmy malarskiej i zabezpiecza auto gazetami i maluje się próg barankiem po 12h odklejamy folie i dajemy temu schnąć 48h. (na puszkach pisze 24h ale do pewności dałem 48h). Jeśli nakapaliśmy sobie na lakier konserwacją to nic należy ją zmyć benzyna ekstrakcyjną ale nigdy nie NITREM bo zejdzie razem z lakierem
I to w sumie tyle, był to taki skrócony opis konserwacji podwozie w golfie POZDRAWIAM