cpi 70cc 5 letni projekt by manieqqq

Tu opisujemy auta, skutery nie związane z VAG

Moderator: Moderator

cpi 70cc 5 letni projekt by manieqqq

Postprzez manieqqq » 31 sty 2015, o 13:33

Witam. chciał bym przedstawić mój projekt nie jest to na podstawie kupie zmienie wyreguluje. nie ide na łatwizne staram sie jak najwięcej tworzyć, modyfikować jak by tak nie było ten skuter by nie istniał :D przejdźmy do rzeczy:

kupiłem go za 1500zł w 2009r od roku chciałem kupić motorynke simsona czy coś takiego w wakacje pewnego dnia tata powiedział że jedziemy po skuter kupiłem inny ale 2 razy sie zatarł przez 5km więc został onl zamieniony na longjie u handlarza od którego kupiliśmy tamten skuter (miałem wtedy 13 lat) był on po wypadku nic sie nie znałem nie umiałem jeździć i wgl byłem nowy w temacie motoryzacji jak go kupiłem wyglądał tak : (handlarz od którego kupiłem zmienił półke i lagi ponieważ stare sie skrzywiły przy wypadku)
Obrazek
Obrazek

dane: silnik 2t 70cc chłodzony cieczą
2006 rok produkcji (choć wszystko jest zmienione zostało dosłownie 10 elementów z tego co kupiłem kiedyś nowa rama jest z 2010r ogólnie to nie wiem który to rocznik bo wszystko z innego roku albo nowe kupowałem można by wyliczyć średnią haha)
kolor- srebrny, szpachla, bordowy, niebieski, żółty, polerki
przebieg- 20tyś km

planowane zmiany: pomalować plastiki, odnowić polerki, kupił nowe opony, poskładać na nowy sezon, kupić akumulator, kupić nowe ślizgi wariatora rolki i nowy uszczelniacz wału bo go wydmuchało.

był to typowy chińczyk marki longjia strasznie słaby silnik v-max 75km/h pierwszym poważnym tuningiem był wariator (nówka sztuka włoski porządny wariator :D) w 2010r skuter wyglądał tak:

Obrazek
Obrazek

w zimę 2010/2011 zaczęłem poważniejsze modyfikacje optyki oraz zmieniłem wydech na sportowy (tecnias tek) jest to dwusów więc skuter zyskał na mocy wraz ze sportowym wariatorem już w miare to jeździło ale nadal nie było to nic nadzwyczajnego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

na sezon 2011 wyglądało to tak v-max podskoczył do 85km/h (powiększałem jeszcze kanały w cylindrze)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

pod koniec wakacji przerobiłem go na chłodzony cieczą (tak jak w markowych skuterach yamaha aprilia itd) silnik jest podróbką silników z markowych skuterów "minarelli" więc większość części pasuje. (chłodnica była za przednim kołem) na początku jeździłem na chińskim cylindrze potem zmieniłem go na orginał z malaguti jak na niewielki tuning silnika skuter był bardzo żwawy nawet przy większych prędkościach i przy większym obciążeniu (2 osoby) v-max wynosił dalej 85km/h
Obrazek
Obrazek

w zime 2011/2012 dalej przerabiałem plastiki i ogólnie poprawiałem co trzeba było.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

sezon 2012 nie był zbyt szczęśliwym sezonem a 2013 to całkowita porażka ale o tym później. W 2012 zmieniłem wydech na yasuni, zrobiłem subframe (wysunięcie silnika do tyłu) pomalowałem wreszcie felgi zmieniłem wał na 13mm (taki jak ma yamaha aprilia itd)
Obrazek

Nie chodzi tylko o wypadki ale po prostu zaczynał mi sie psuć silnik (zmieniłem gaźnik bo nie dało sie go uszczelnić były rozwalone gwinty i wgl miałem rozwaloną połówke silnika "karter" przez co rozwaliło mi uszczelniacz zaczynały sie problemy z przełożeniami i wogule)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W zime 2012/2013 złożyłem silnik na wszystkich sportowych częściach prócz cylindra (orginał minarelli po portingu) zmieniłem wariator na polini 9 rolkowy (jeszcze lepszy od malossi) zmieniłem kierownice wkleiłem licznik w czasze ii nie tylko :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek[/URL
[URL=http://www.fotem.pl/show/full/72a447d0befb974654ff6e66aa38]Obrazek


Sezon 2013 pechowyy. na początku wjechał mi samochód w przód skutera zmieniłem też karter długi na orginalny minarelli ponieważ w starym rozsypały sie gniazda łożysk przełożeń, w karterze od aprilii są inne przełożenia dzięki czemu skuter jeszcze lepiej przyśpieszał i v-max podniósł się do 95km/h :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i tragedia sie stała skuter sie połamał haha
Obrazek
Obrazek

Kupiłem nową rame od cpi z 2010r nowy pług też od cpi nową czasze od keewaya ry-8 zmieniłem też przednią felge na taką samą jak z tyłu półke bo była krzywa no i ogólnie prawie nic nie zostało z longji po peknieciu ramy. przy skłądaniu na nowej ramie miałem też bardzo poważny wypadek przez który mogłem stracić życie. Wyrwało mi z rąk szlifierke i rozcięła mi głowe
Obrazek

składanie na nowej ramie wyglądało tak
Obrazek
Obrazek


w zime 2013/2014 wpadł nowy cylinder malossi sport 70cc (na stronie z której go kupiłem piszą że ma 10km jak na 100kg wagi skutera i fakt że to dwusów skuter zaczął latać nie jeździć, wszystkie bez wyjątku miejskie samochody zostają z tyłu raz nawet lekko odstawiłem peugeota 407) v-max wynosi 105km/h i skuter został do końca poskładany na nowej ramie na dodatek została zrobiona gleba przodu :D chłodnica jest pod przednim plastikiem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


na początku sezonu 2014 rozwaliło mi tłok i tuleje w malossim przez luzy na korbowodzie ale zmieniłem tłok na chiński zaokrągiłem krawędź tuleji i jest dobrze
Obrazek
Obrazek

potem zaczęło sie ciagle coś sypać iskrownik itd wyszło tak że od wakacji prawie wcale nie jeździłem ale w tą zime skuter jest przywracany do stanu świetności koledze od którego kupiłem golfa dałem do naprawy wiązke elektryczną ponieważ coś sie z nią stało i skuter rozwalał świece zapłonowe zmieniałem moduł iskrownik cewke wszystko co związane z iskrą a i tak skuter rozwalał świece teraz został wlutowany nowy kabel który był przegrzany i powinno być dobrze do tego przygotowałem plastiki do malowania i ogólnie musze przygotować skuter do nowego sezonu.

malowanie będzie takie Obrazek

bordowy którym skuter będzie lakierowany w słońcu wygląda tak :-o
Obrazek

tu daje filmik jak to jeździ oraz link do mojego kanału na yt w którym jest bardzo duzo filmików z moim sktuerem w roli głównej jest nawet filmik ze smarzenia kapcia :D
https://www.youtube.com/watch?v=U7du5gx5jvs
https://www.youtube.com/user/manieqqq120/videos

jeśli będzie zainteresowanie będe dodawał upy co dzieje sie ze skuterem :D

skuter nie raz gościł w domu był tam składany albo po prostu sobie stał daje link do albumu z prawie wszystkimi zdjęciami tego skutera można znaleźć właśnie takie jak był w domu :D
http://s1151.photobucket.com/user/manie ... t=3&page=5

taka ciekawostka: w wakacje 2014 pobiłem rekord predkosci tego skutera i leciałem 110km/h na prostej :D

licze na dużo opinii komentarzy i wogule wszystkiego :D
Ostatnio edytowano 31 sty 2015, o 17:16 przez manieqqq, łącznie edytowano 5 razy
manieqqq
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 09:37
Lokalizacja: Radom

cpi 70cc 5 letni projekt by manieqqq

 

Postprzez Opik » 31 sty 2015, o 13:42

nie uwierzę w tą prędkość niestety, 110 to latają markowe skutery/motorki 125ccm a nie chiński cylinder ;) ale oczywiście, licznik mógł tyle wskazywać

kwestia zbierania się z miejsca to nie sprawa mocy (nie tylko jej), ale przede wszystkim przekazania napędu który generuje straty mocy, ale za to nie ma praktycznie żadnej zwłoki w działaniu

ogólnie fajnie popatrzeć i przyjemnie się czyta, w końcu wygląda jakoś, bo na pierwszych fotach to paździerz niezły :hyhy:

turbo teraz :hyhy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez manieqqq » 31 sty 2015, o 13:54

110 raz leciałem a ogólnie lata 105 i to realne. cały silnik jest zmieniony na markowy po trochu po trochu ale zmieniony i chyba nie czytałeś uważnie bo rok temu dostał nowy włoski cylinder malossi 70cc i na nim jeżdże :D dużo osób nie wierzy ale idzie realne 105km/h na prostej bez wiatrów i takich cudów

wiem, że nie tylko od przekazania napędu są różne wagi rolek wariatora różne twardości sprężynek sprzęgła jest także sprężyna centralna też o różnych twardościach i dobierając to wszystko reguluje się napęd ja wyregulowałem żeby od samego startu jak najlepiej szedł :D dodatkowo przerobiłem napęd tzw "ruski tuning" żeby jechał jak najwiecej z resztą jest filmik wchodzi przez dodanie gazu na tylne koło :D pomimo że silnik jest wysunięty do tyłu.

turbo do 2t wsadzają nie wiem jakim cudem oni to robią ale wg mnie nie działa to tak jak powinno :D w takich skuterach można dokupić trzeci karter kupić złączke wałów dokupic 2 cylinder i wtedy jest na prawde potwór :D nie wspominając że są różne klasy tuningu sport, mid race, racing, evolution ostatnie potrafią mieć nawet 25km :-o a na 2 cylindrach takie evo już na prawde lata.
manieqqq
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 09:37
Lokalizacja: Radom

Postprzez Thorsten » 31 sty 2015, o 13:57

Opik, turbo obowiązkowo i felunek w polerkę.
Tak na serio to ładnie, ładnie. Dzieje się i to dobrze. Nawet spoko ten bzyczek :-)
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez manieqqq » 31 sty 2015, o 17:19

właśnie wróciłem z garażu poprawiałem polerke pokrywy przekładni oraz czyściłem wydech z rdzy bedzie od nowa polerowany :D plastiki są gotowe do malowania w 100% tylko czekać aż będzie ciepło kupie lakiery i malowanie :D
Ostatnio edytowano 31 sty 2015, o 17:20 przez manieqqq, łącznie edytowano 1 raz
manieqqq
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 09:37
Lokalizacja: Radom

Postprzez manieqqq » 4 maja 2015, o 20:15

8 luty 2015
daje foty plastikow przygotowanych do malowania :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

została naprawiona wiązka elektryczna (od dawna było dziwnie ze świecami często padały potem zaczęło sie robic jeszcze nie fajniej skuter potrafil gasnąć jak jezdzilem jak bylo mokro)
a jakoś pod koniec wakacji doszło do tego że musiałem zmieniać świece co około 150km... jeździł tylko na nowych a świece na których u mnie przerywało w innych skuterach były sprawne okazało sie że kabel w wiązce elektrycznej sie zwęglił i robiło sie zwarcie został wlutowany nowy kabel i powinno być dobrze :D

dalsze plany
kupić opone na tył
odnowić polerki (na zdjeciach zaczęte odnawianie polerki wydechu wiem wyglada strasznie ale w rl jest ladnie dopiero papier 240 :D taki duzy bo byla rdza)
kupić akumulator
zmienić szczęki tył
pomalować calość we wspomniane wcześniej kolory
coś z hamulcem przednim bo slabo hamuje
poskładać w całość i zap........
kupić uszczelniacz wału bo pod koniec sezonu mi wypchnęło i przestałem jeździć (wypchnęło nie do końca tylko przekrzywiło i silnik dalej chodził przez co uszczelniacz sie wytarł i dlatego chce kupic nowy)
dać wario do spawania (wytarły mi sie prowadnice ślizgów bo nie zmieniłem ślizgów na czas i sie rozpadły i blacha trzymajaca rolki tarła o prowadnice) spawanie mam załatwione tylko musze oddać kupić ślizgi rolki i gitara :D

25 kwiecien 2015
nowa opona na przód już u mnie :D nie mam foty zalozonej ale jest zalozona
Obrazek
wario na szczescie odratowane. Kosztowalo mnie to ale ciezko jest kupic uzywke super speeda
Obrazek
Obrazek
Obrazek
no i malowanie czas zaczac
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
no i bonus :D suzuki zakupione przez tate
Obrazek

27 kwiecień 2015
dzis pomalowalem wszystko na zielono :cool:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

bedzie sie zgrywac zielony z tym bordowym ? bo wg mnie tak :D

dziś :D
uwaga wrzucam zdjęcia



kolor na prawde jest nieziemski





trzymajcie sie foteli

Obrazek
Obrazek

haha świruje to jest tło tu daje zdjęcia już skończonego malowania tło+3 warstwy bazy+3 warstwy bezbarwnego :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


mocowanie wydechu w czarnym półmacie żaroodpornym :D
Obrazek

a tu 2 zdjecia całości :D
Obrazek
Obrazek

jutro działam dalej :D
manieqqq
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 09:37
Lokalizacja: Radom


- - -



Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość