Witam. chciał bym przedstawić mój projekt nie jest to na podstawie kupie zmienie wyreguluje. nie ide na łatwizne staram sie jak najwięcej tworzyć, modyfikować jak by tak nie było ten skuter by nie istniał przejdźmy do rzeczy:
kupiłem go za 1500zł w 2009r od roku chciałem kupić motorynke simsona czy coś takiego w wakacje pewnego dnia tata powiedział że jedziemy po skuter kupiłem inny ale 2 razy sie zatarł przez 5km więc został onl zamieniony na longjie u handlarza od którego kupiliśmy tamten skuter (miałem wtedy 13 lat) był on po wypadku nic sie nie znałem nie umiałem jeździć i wgl byłem nowy w temacie motoryzacji jak go kupiłem wyglądał tak : (handlarz od którego kupiłem zmienił półke i lagi ponieważ stare sie skrzywiły przy wypadku)
dane: silnik 2t 70cc chłodzony cieczą
2006 rok produkcji (choć wszystko jest zmienione zostało dosłownie 10 elementów z tego co kupiłem kiedyś nowa rama jest z 2010r ogólnie to nie wiem który to rocznik bo wszystko z innego roku albo nowe kupowałem można by wyliczyć średnią haha)
kolor- srebrny, szpachla, bordowy, niebieski, żółty, polerki
przebieg- 20tyś km
planowane zmiany: pomalować plastiki, odnowić polerki, kupił nowe opony, poskładać na nowy sezon, kupić akumulator, kupić nowe ślizgi wariatora rolki i nowy uszczelniacz wału bo go wydmuchało.
był to typowy chińczyk marki longjia strasznie słaby silnik v-max 75km/h pierwszym poważnym tuningiem był wariator (nówka sztuka włoski porządny wariator ) w 2010r skuter wyglądał tak:
w zimę 2010/2011 zaczęłem poważniejsze modyfikacje optyki oraz zmieniłem wydech na sportowy (tecnias tek) jest to dwusów więc skuter zyskał na mocy wraz ze sportowym wariatorem już w miare to jeździło ale nadal nie było to nic nadzwyczajnego.
na sezon 2011 wyglądało to tak v-max podskoczył do 85km/h (powiększałem jeszcze kanały w cylindrze)
pod koniec wakacji przerobiłem go na chłodzony cieczą (tak jak w markowych skuterach yamaha aprilia itd) silnik jest podróbką silników z markowych skuterów "minarelli" więc większość części pasuje. (chłodnica była za przednim kołem) na początku jeździłem na chińskim cylindrze potem zmieniłem go na orginał z malaguti jak na niewielki tuning silnika skuter był bardzo żwawy nawet przy większych prędkościach i przy większym obciążeniu (2 osoby) v-max wynosił dalej 85km/h
w zime 2011/2012 dalej przerabiałem plastiki i ogólnie poprawiałem co trzeba było.
sezon 2012 nie był zbyt szczęśliwym sezonem a 2013 to całkowita porażka ale o tym później. W 2012 zmieniłem wydech na yasuni, zrobiłem subframe (wysunięcie silnika do tyłu) pomalowałem wreszcie felgi zmieniłem wał na 13mm (taki jak ma yamaha aprilia itd)
Nie chodzi tylko o wypadki ale po prostu zaczynał mi sie psuć silnik (zmieniłem gaźnik bo nie dało sie go uszczelnić były rozwalone gwinty i wgl miałem rozwaloną połówke silnika "karter" przez co rozwaliło mi uszczelniacz zaczynały sie problemy z przełożeniami i wogule)
W zime 2012/2013 złożyłem silnik na wszystkich sportowych częściach prócz cylindra (orginał minarelli po portingu) zmieniłem wariator na polini 9 rolkowy (jeszcze lepszy od malossi) zmieniłem kierownice wkleiłem licznik w czasze ii nie tylko
[/URL
[URL=http://www.fotem.pl/show/full/72a447d0befb974654ff6e66aa38]
Sezon 2013 pechowyy. na początku wjechał mi samochód w przód skutera zmieniłem też karter długi na orginalny minarelli ponieważ w starym rozsypały sie gniazda łożysk przełożeń, w karterze od aprilii są inne przełożenia dzięki czemu skuter jeszcze lepiej przyśpieszał i v-max podniósł się do 95km/h
No i tragedia sie stała skuter sie połamał haha
Kupiłem nową rame od cpi z 2010r nowy pług też od cpi nową czasze od keewaya ry-8 zmieniłem też przednią felge na taką samą jak z tyłu półke bo była krzywa no i ogólnie prawie nic nie zostało z longji po peknieciu ramy. przy skłądaniu na nowej ramie miałem też bardzo poważny wypadek przez który mogłem stracić życie. Wyrwało mi z rąk szlifierke i rozcięła mi głowe
składanie na nowej ramie wyglądało tak
w zime 2013/2014 wpadł nowy cylinder malossi sport 70cc (na stronie z której go kupiłem piszą że ma 10km jak na 100kg wagi skutera i fakt że to dwusów skuter zaczął latać nie jeździć, wszystkie bez wyjątku miejskie samochody zostają z tyłu raz nawet lekko odstawiłem peugeota 407) v-max wynosi 105km/h i skuter został do końca poskładany na nowej ramie na dodatek została zrobiona gleba przodu chłodnica jest pod przednim plastikiem
na początku sezonu 2014 rozwaliło mi tłok i tuleje w malossim przez luzy na korbowodzie ale zmieniłem tłok na chiński zaokrągiłem krawędź tuleji i jest dobrze
potem zaczęło sie ciagle coś sypać iskrownik itd wyszło tak że od wakacji prawie wcale nie jeździłem ale w tą zime skuter jest przywracany do stanu świetności koledze od którego kupiłem golfa dałem do naprawy wiązke elektryczną ponieważ coś sie z nią stało i skuter rozwalał świece zapłonowe zmieniałem moduł iskrownik cewke wszystko co związane z iskrą a i tak skuter rozwalał świece teraz został wlutowany nowy kabel który był przegrzany i powinno być dobrze do tego przygotowałem plastiki do malowania i ogólnie musze przygotować skuter do nowego sezonu.
malowanie będzie takie
bordowy którym skuter będzie lakierowany w słońcu wygląda tak
tu daje filmik jak to jeździ oraz link do mojego kanału na yt w którym jest bardzo duzo filmików z moim sktuerem w roli głównej jest nawet filmik ze smarzenia kapcia
https://www.youtube.com/watch?v=U7du5gx5jvs
https://www.youtube.com/user/manieqqq120/videos
jeśli będzie zainteresowanie będe dodawał upy co dzieje sie ze skuterem
skuter nie raz gościł w domu był tam składany albo po prostu sobie stał daje link do albumu z prawie wszystkimi zdjęciami tego skutera można znaleźć właśnie takie jak był w domu
http://s1151.photobucket.com/user/manie ... t=3&page=5
taka ciekawostka: w wakacje 2014 pobiłem rekord predkosci tego skutera i leciałem 110km/h na prostej
licze na dużo opinii komentarzy i wogule wszystkiego