1,4 pali ponad 15 litrów gazu.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

1,4 pali ponad 15 litrów gazu.

Postprzez Sebter » 12 kwi 2012, o 01:01

Witam! Mam Golfa 3 i pali mi ponad 15 litrów gazu na 100km przy 5 osobach. Niedawno założyłem instalację 1 punktową bez elektroniki. Doradźcie mi, czy to jest normalne spalanie czy powinienem mieć jednak wpięcie w komputer. Dodatkowo zaznaczę, że mam koła 195/50R15. Co powinienem zrobić? Pozdrawiam!
Sebter
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 00:55
Lokalizacja: Konin

1,4 pali ponad 15 litrów gazu.

 

Postprzez trojeczkaGT » 12 kwi 2012, o 06:37

niedawno zalozylem instalacje wiec juz to mowi samo za siebie ;p

regulacja jest potrzebna. masz bez elektroniki czyli I gen czy II generacji ?? opony az tyle nie maja do spalania
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 12 kwi 2012, o 14:51

trojeczkaGT napisał(a):opony az tyle nie maja do spalania
u mnie różnica miedzy zimówkami między 175/70r13 a letnimi alu 195/50r15 wynosi ok. 1 litra na niekorzyść letnich.

Kolego instalacja jest nowa, czy założona używana? Na pewno zła regulacja lub jej brak.

U mnie spalanie w trasie spalanie latem wynosi ok. 8,8-9,5 l ( instalka I-gen ze śrubą na wężu gazu ), więc u Ciebie trochę za dużo.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Sebter » 12 kwi 2012, o 15:35

Instalacja była używana. Na samym początku było wszystko dobrze, spalil 10 litrów, szedł jak na benzynie. Kolejne tankowanie, wlałem 10 litrów i przejechałem 60km. Regulacje nie pomogły, więc postanowiłem kupić zestaw regenerujący reduktor. Właściwie nic nie pomogło, moc jest tylko spoko, a spalanie nadal zbyt duże i zdarza się, ze obroty mu spadają. Zastanawiam się, czy koleś który mi to reguluje nie jest czasem mało kompetentny...
Sebter
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 00:55
Lokalizacja: Konin

Postprzez greg_117 » 12 kwi 2012, o 16:14

wymiana filterka od gazu + regulacja i powinno pomóc :) brat miał to samo przy calibrze ;/ również mogą być świece i kable już do wymiany ;/ i sprawdz sondę lambda
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez gawior » 13 kwi 2012, o 08:01

Jeżeli to I gen. to co ma sonda. O ile to I gen. bo nazwa "instalacja 1 punktowa" mało mówi. Chyb że instalacja pod jednopunt, to raczej II gen, ale I gen tez można założyć ;-)

Co do opon. To zimówki mają sporo większe opory toczenia, niż letnie i centymetr szersze letnie nie powinny nic więcej palić. No chyba, że się jeździ na niedopompowanych, albo kiepskie opony to są.
Także jakoś nie wieżę, ze 1L więcej na 195 lato w porównaniu do 175 zima.
W innym aucie mam podobna różnice i nie zauważyłem różnicy w spalaniu.

Wracając do tematu. Czy tankowałeś go do pełna i zjechałeś do zera ( LPG ) ?
Czy tylko tankowałeś ileś tam litrów ( np. po 10L ), bo to znaczna różnica.

Żeby określić spalanie LPG, trzeba do pełna tankować 2-3 razy i wyjeździć do zera. Wtedy mamy średnia. Bo inaczej nie ma sensu przeliczać.

Licząc że to II gen. winna może być sonda wisząca w jakimś punkcie, parownik źle wyregulowany. Może być to wina zawieszającego się atuatora ( krokowy od gazu ). Zawiesza sie w jakimś punkcie otwartym i puszcza sporo gazu ( sam tak miałem i Peugeocie ).

Może jedź na regulację gdzieś indziej. Niech gazownik zwróci uwagę na pracę sondy. Najlepiej jak by miał jeszcze analizator spalin.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Cinula » 13 kwi 2012, o 08:30

kolega kiedys mi doradziła ze ma sobie wymienic nie wiem jak to sie nazywa ale jest zaraz przy reduktorze i odpowiada ze dawke gazu jest to podłaczone pod sade i jezeli mamy walnieta sade to sada bedzie dawała do tego czyjnika złe odczyty czy cos takiego i ten czyjnik wtedy daje nie tyle gazu co powinien kumpel mi doradził abym wymienił to na reczny legurator dawki gazu co prawda jeszcze tego nie zrobiłem ale dzis mam wolne to pojade to kupic co nam to da no to ze jak sobie wyregulujemy ten gaz to on nam ni chu** wiecej nie spali bo nie dostanie wiekszej dawki niz mu ustawimy ja wiem jak jest u mnie teraz na tym elektrycznym jakis gazownik ustawił go na tryb powiecmy ekonomiczny i na gazie rozpedze sie do 160 i wiecej nie pojdzie na recznym ustawimy sobie zeby ciagnoł do 200 ale bedzie oalił 20litrow albo skrecimy pojedzie 140 a spali 8litrow to cos kosztuje niby 5zł u gazownika u mnie w wlkp koszt nie duzy a warto sprawdzic. mozliwe tez ze masz kolego to oczym ja mowie ale jak koledzy wspominali zle wyregulowane
pozdrawiam
Gofer by Cinula
Cinula
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 23 paź 2011, o 19:18
Lokalizacja: Sieraków Wlkp PMI

Postprzez gawior » 13 kwi 2012, o 17:15

To o czym mówisz to atuator ( krokowy od gazu ).
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Myst » 14 kwi 2012, o 20:54

Kolego sprawdź sonde lambda to ona odoowiada za dawkę zarówno benzyny jak i gazu . Częsty objaw ,że po załozeniu intalacji sonde trafia .Temperatura spalania LPG jest wyzsza niż benzyny, dlatego jak sonda jest juz stara może tego nie wytrzymać. Najlepiej podpiąć się pod komputer i zobaczysz co Ci pokaże
P.S Jeśli to nowa instalacja może warto jechać na diagnozę gwarancyjną oni sprawdzą sonde, ja tak robiłem:)
Avatar użytkownika
Myst
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 12 gru 2011, o 20:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pablomed » 14 kwi 2012, o 21:05

Myst, odpowiadasz w temacie nie czytając pytania autora. Ma pierwszą generację i używaną instalację a ty jesteś kolejną osobą o sondzie piszącą.
Sebter, są dwie śruby do regulacji na wężu jedna na reduktorze druga, spalanie wskazuj że tą na węzu trzeba trochę wkręcić, póki nie odczujesz pogorszenia mocy. Pozostaje sprawdzić czy mikser jest odpowiedni do tego silnika i właściwie tyle w temacie. Z tym że golf III zasługuje na II generację. Dodatkowy koszt wyniesie cię od 200 do 500 zeta zależy co potrafisz zrobić sam, i musi być sonda sprawna do II generacji jeśli masz uszkodzoną dodatkowe 2 stóweczki
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości