Jeżeli to I gen. to co ma sonda. O ile to I gen. bo nazwa "instalacja 1 punktowa" mało mówi. Chyb że instalacja pod jednopunt, to raczej II gen, ale I gen tez można założyć
Co do opon. To zimówki mają sporo większe opory toczenia, niż letnie i centymetr szersze letnie nie powinny nic więcej palić. No chyba, że się jeździ na niedopompowanych, albo kiepskie opony to są.
Także jakoś nie wieżę, ze 1L więcej na 195 lato w porównaniu do 175 zima.
W innym aucie mam podobna różnice i nie zauważyłem różnicy w spalaniu.
Wracając do tematu. Czy tankowałeś go do pełna i zjechałeś do zera ( LPG ) ?
Czy tylko tankowałeś ileś tam litrów ( np. po 10L ), bo to znaczna różnica.
Żeby określić spalanie LPG, trzeba do pełna tankować 2-3 razy i wyjeździć do zera. Wtedy mamy średnia. Bo inaczej nie ma sensu przeliczać.
Licząc że to II gen. winna może być sonda wisząca w jakimś punkcie, parownik źle wyregulowany. Może być to wina zawieszającego się atuatora ( krokowy od gazu ). Zawiesza sie w jakimś punkcie otwartym i puszcza sporo gazu ( sam tak miałem i Peugeocie ).
Może jedź na regulację gdzieś indziej. Niech gazownik zwróci uwagę na pracę sondy. Najlepiej jak by miał jeszcze analizator spalin.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz