1.6 75km ubywa płynu chłodniczego i wariuje temperatura

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

1.6 75km ubywa płynu chłodniczego i wariuje temperatura

Postprzez qaz123 » 8 sty 2012, o 16:04

Witam, zarejestrowałem się na forum bo mam problem z moim golfem 1.6 75km z LPG I gen.

Objawy:
-ubywa płynu chłodniczego i to sporo
-auto dymi troche na biało (na zimnym silniku prawie nie dymi, tylko para wodna. Po jakimś nagrzaniu zaczyna sie gęstsza biała chmura, wnioskuje ze dym a nie para)
-olej normalny, brak podwójnego stanu na bagnecie, oleju nie przybywa, nie ma mazi pod korkiem
-auto nie straciło na mocy wg mnie. Łapie trochę muła z niskich obrotów i przy nagłym naciśnięciu gazu (jak zmieniam biegi i nie ujmuje gazu, to kolejny bieg ciągnie bez muła)
-węże od chłodnicy podczas pracy auta są normalnie miękkie i mogę je ręką ścisnąć, nie robi się żadne ciśnienie nietypowe
-temperatura wariuje, podczas jazdy trzyma ok 70*C czasem niecałe 80*C. Sprawdzałem termostat na postoju. I po ok 13 minutach przy ok 80*C dolny wąż zaczął się robić się ciepły i temperatura spadała, potem rosła i trzymał chwile wskazówke temperatury w pionie i załączał się wentylator. Po przejażdżce ok 1,5km temperatura 70*C.
-nagrzewnica grzeje raz słabo raz mocno, jak przedmucham zimnym powietrzem i nagle dam ciepłe, to wieje gorące. Ale jak dłużej jest ustawione na ciepłe powietrze, to zaczyna sie robić letnie. Do przedwczoraj nie było tego problemu. Przedwczoraj ubyło tyle płynu, że auto sie zagotowało.

LPG po regulacji niedawno. Płyn brał od zawsze czyli od ok miesiąca temu jak go kupiłem.

Stawiam na uszczelke pod głowicą (tylko dlaczego węże nie puchną i olej jest normalny???) oraz termostat. Jakieś jeszcze macie sugestie, bo staram się wykluczyć zbędne robienie uszczelki?

pozdrawiam :)
qaz123
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 sty 2012, o 15:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

1.6 75km ubywa płynu chłodniczego i wariuje temperatura

 

Postprzez Jogi83 » 8 sty 2012, o 16:24

Witam.
To raczej uszczelka, wskazuje na to dym.
Wymień ją zanim pojawi się czarny dym, bo będzie już po silniku.
Sprawdź termostat i czujnik temperatury, jest nad nim.
Zobacz także czy płyn ci nie ucieka jakimś łączeniem, między silnikiem a chłodnicą.
VW Golf III
Rok- 01.1993
Silnik- 1.6 ABU (b+g)
Model- 5-drzwiowy
Jogi83
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 mar 2010, o 10:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PALUCH » 8 sty 2012, o 16:33

Kolego ja stawiam na uszcelke pod głowicą.podane obiawy na to wskazują.Co do termostatu to możesz go wymienić bo to nie zaszkodzi a to nie jest wielki wydatek.pozdro
Avatar użytkownika
PALUCH
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 16 gru 2011, o 21:07
Lokalizacja: KATOWICE

Postprzez trojeczkaGT » 8 sty 2012, o 18:08

jak dla mnie spala plyn chlodzacy i dlatego tak dymi, zamula moze byc od tego (ma problemy ze spaleniem) ale spalic spali, wczesniej bral malo ale usterka sie powiekszyla i juz pije plyn.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez qaz123 » 8 sty 2012, o 20:35

trojeczkaGT napisał(a):jak dla mnie spala plyn chlodzacy i dlatego tak dymi, zamula moze byc od tego (ma problemy ze spaleniem) ale spalic spali, wczesniej bral malo ale usterka sie powiekszyla i juz pije plyn.

co masz na myśli pisząć "usterka"? Tak jak koledzy wyżej - uszczelka pod głowicą? Czy duże spalanie także może świadczyć o uszczelce? Ostatnio spalił niecałe 13L w trasie, przy max oszczędnej jeździe (200km trasa z predkością 85-90km/h + 50 km miasta).
qaz123
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 sty 2012, o 15:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez trojeczkaGT » 8 sty 2012, o 22:11

usterka czyli uszczelka byla juz troche zniszczona i przy dalszej jezdzie ubytek sie powiekszal i mozliwe ze teraz juz pije plyn. 13 L i silnik 1.6 ? to duzo moj 1.8 pali 12 L
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez snowfox » 16 sty 2014, o 10:43

podłącze sie cześciowo do tematu
sprawa wygląda tak: Od czerwca dolałem do zbiornika z płynem około 200ml płynu po około 100ml co 3 miesiące. Silnik nie kopci na biało, no chyba ze jest zimny i zaraz go odpale ale to tez nie biały kolor tylko taki mieszany. W cieplejsze dni widac tylko delikatny dymek, albo wcale. Silnik grzeje sie dobrze. Osiąga 90C w kilka minut jazdy i tak trzyma. Nie wiem co jest tego powodem, Dodam tylko ze robie sporo kilomertów. Już blisko 10tyś od czerwca 2013.
Z olejem tez coś sie dzieje bo musiałem raz dolać do zbiornika bo poziom doszedł mi do minimum na bagnecie. :-(
snowfox
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 09:28
Lokalizacja: Sosnowiec


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości