1.6 ABU - Czujnik TPS i jego dziwne wartości

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

1.6 ABU - Czujnik TPS i jego dziwne wartości

Postprzez Faciu3 » 19 lut 2014, o 14:25

Witam serdecznie

Golf 1994, 1.6L ABU Ben+LPG

Czujnik TPS

Miernik pod piny 1 i 2 - początkowo 1,2V (krokowiec otwarty - nie chciało mi się go zamykać na te próbę) i kręcąc przepustnicą rośnie napięcie aż do około 4,8V. Dokładny pomiar mogę zrobić bez krokowca.
Miernik pod piny 4 i 5 - SZOK ! :-o

Początkowo 4,8V i otwierając przepustnicę wartość maleje - czytałem, że tutaj również wartość powinna być rosnąca - co jest nie tak ?



Proszę o pomoc - auto ogólnie chodzi dobrze, w instalacji LPG w ustawieniach mam "Brak TPS", przez co pewnie trochę więcej pali - 11/12L

Czy może to ja coś źle przeczytałem i TPS działa dobrze ? Wartość narasta płynnie, nie zacina się, nie przeskakuje. Jednak w sterowniku LPG podczas jazdy wykres TPS nie zachowuje się poprawnie - włączona funkcja Cut-Off powoduje, że ciągle odcina gaz bo wg TPSa jest napięcie poniżej progu działania Cut-Off przez co auto szarpie i nie jedzie wcale.
Ostatnio edytowano 19 lut 2014, o 16:40 przez Faciu3, łącznie edytowano 1 raz
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

1.6 ABU - Czujnik TPS i jego dziwne wartości

 

Postprzez k-m-r1 » 19 lut 2014, o 15:54

bingo M ???


podepnij pod czujnik pierwszy wartościowa narastać

druga ścieżka jest symetryczna i jest OK ma malec

lambda działa? u mnie ostatnio przestała i spalanie mam ponad 10L


nie wiem o co tyle krzyku bo piszesz żę wartosc ma też maleć jak otwierasz przepustnice i maleje wienc w czym problem?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Faciu3 » 19 lut 2014, o 16:40

UWAGA: W pierwszym poście popełniłem duży błąd - pisałem na szybko.
czytałem, że tutaj również wartość powinna być malejąca - co jest nie tak ?

Powinno być, że tutaj też wartość powinna ROSNĄCA


//Edytowałem już pierwszy post


tak, Bingo M

O to tyle krzyku, że piszą, że na pinach 1 i 2 oraz 4 i 5 napięcie ma rosnąć. U mnie na pierwszy pinach rośnie a na drugich maleje. Co jest sprzeczne z tym co piszą o TPSie.
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez k-m-r1 » 20 lut 2014, o 21:32

Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Faciu3 » 3 mar 2014, o 17:28

k-m-r1 napisał(a):http://www.golf3.pl/topics9/czujnik-temp-i-ustawienie-tps-potrzebna-pomoc-vt21326.htm


A co mi niby to da ? ...

Piszę wyraźnie chyba już trzeci raz:

Na pierwszej ścieżce wartość rośnie - jest rozregulowana troszkę, ale wartość rośnie i jest OK - wystarczy podregulować.
Ale na drugiej ścieżce wartość napięcia MALEJE ! A w instrukcji pisze, że ma ROSNĄĆ.
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez k-m-r1 » 3 mar 2014, o 18:21

Faciu3 napisał(a):
k-m-r1 napisał(a):http://www.golf3.pl/topics9/czujnik-temp-i-ustawienie-tps-potrzebna-pomoc-vt21326.htm


A co mi niby to da ? ...

Piszę wyraźnie chyba już trzeci raz:

Na pierwszej ścieżce wartość rośnie - jest rozregulowana troszkę, ale wartość rośnie i jest OK - wystarczy podregulować.
Ale na drugiej ścieżce wartość napięcia MALEJE ! A w instrukcji pisze, że ma ROSNĄĆ.



chyba sie nie rozumiemy i nie naprawisz tego
TPS ma rosnąć
jeśli czegoś nie ogarniasz to do mechanika i niech robi ktoś rozumy :wstyd:


ps jak wartość jest rozregulowana to ścieżka do mycia IPA lub coś do styków czy inny alkochol jeśli dalej to samo i nie jest liniowo to do wymiany całość
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Mariusz164 » 5 mar 2014, o 05:41

podepnę się pod temat jeśłi już o tym mowa bo też walczę wyczyszczone ustawione i działa tylko jest problem z odpaleniem na ciepłym silniku trzeba długo kręcić. tylko że umnie to było tak że w golfie miałem silnik abs krokowy był na 6 pinów przełożyłem silnik do seata był tam abu na 4 piny teraz mam błądtylko nie pamietam jak to było napisane ale coś z tym czujnikiem w krokowym. czy to będzie dlatego że podmieniłem krokowe?
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez k-m-r1 » 5 mar 2014, o 15:35

jaki bład?

4 pinowy były w 1.4 mono-monotronic
6 pinowe miały od 1.6 mono-monotronic
TPS 1.4 czy 1.6 jest taki sam
odpalanie i problemy z tym związane to czujnik temperatury płynu
wypiąć i odpalic na zimnym / ciepłym
czujnik temp byłwałkowany i tematór jest do wyczerpania
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości