1.6 aea, czujnik temperatury i lpg

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

1.6 aea, czujnik temperatury i lpg

Postprzez tomek3815 » 22 paź 2013, o 14:09

Prawdopodobnie mam do wymiany czujnik temperatury cieczy bo podczas zapalania zimnego silnika obroty wahają sie w granicach 800-900/ min a gdy odepnę wtyczkę do lecą na jakieś 1200. Do tego mierzyłem oporność między pinami 3 i 1 przy temperaturze pracy i wynosi około 120ohm czyli chyba mało trochę, w raz ze spadkiem temperatury spada też opór czujnika. zasilanie dochodzi prawie 5v na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie na jeden z tych dwóch pinów, nie pamiętam który, czyli wszystko chyba ok a więc wina czujnika. Teraz jest tylko problem z gazem. Na gorącym silniku nie raz nie chce trzymać wolnych obrotów a przy ruszaniu często przerywa. Na zimnym silniku gaz pracuje dobrze pomijając fakt że nie wzbogaca mieszanki przez czujnik. Myślicie że wymiana czujnika pomoże na to lpg?
tomek3815
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 25 sie 2013, o 15:21
Lokalizacja: Kraków

1.6 aea, czujnik temperatury i lpg

 

Postprzez prezesik » 22 paź 2013, o 22:07

tomek3815 napisał(a):temperaturze pracy i wynosi około 120ohm czyli chyba mało trochę
jest OK
tomek3815 napisał(a):w raz ze spadkiem temperatury spada też opór czujnika
odwrotnie - wraz ze spadkiem temperatury opór rośnie
tomek3815 napisał(a):Na gorącym silniku nie raz nie chce trzymać wolnych obrotów a przy ruszaniu często przerywa
a ile parownik ma przelatane, może czas na regenerację?
tomek3815 napisał(a):Myślicie że wymiana czujnika pomoże na to lpg?
nie, j.w.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 22 paź 2013, o 23:23

tomek3815 napisał(a): między pinami 3 i 1 przy temperaturze pracy i wynosi około 120ohm
niestety to nie jest ok, czujnik do wymiany, ok 220-240 omów powinno być, zmierz jeszcze na zimnym, ma być kilka kiloomów dokładna tabela jest na forum, z tym że akurat poprawny czujnik nie będzie miał raczej wpływu na poprawę pracy na LPG - nie podniesie znacząco wyżej obrotów, winy szukaj w regulacji LPG lub starym parowniku
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tomek3815 » 10 lis 2013, o 17:57

Nie wymieniłem czujnika a ostatnimi dniami zauważyłem poprawę. Pali zimny bez zawahania i trzyma obroty rzędu 1200-1400, jak się zagrzeje to około 900.
Z ciekawości zmierzyłem oporność czujnika na całkowicie zimnym silniku i pokazało około 2,3 kOhm. Samonaprawialny??? :zdziwko:
tomek3815
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 25 sie 2013, o 15:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 11 lis 2013, o 00:23

tomek3815, ma być odpowiednia wartość również na rozgrzanym, ok 240 omów, zmierz i sam osądzisz czy się "samonaprawił"
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tomek3815 » 18 lis 2013, o 13:50

NA gorącym silniku jest 280 ohm
tomek3815
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 25 sie 2013, o 15:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 19 lis 2013, o 10:30

to jest w zakresie tolerncji błędu , która wynosi wg serwisówki 20 procent może być.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tomek3815 » 19 lis 2013, o 19:59

No to ciekawe rzeczy
tomek3815
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 25 sie 2013, o 15:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 21 lis 2013, o 00:33

ale wracając do LPG - czujnik nie wzbogaca mieszanki LPG/powietrze, więc jeśli problemy są tylko na LPG to zostaw go w spokoju winna jest regulacja instalacji gazowej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości