1.6 gaśnie na gazie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

1.6 gaśnie na gazie

Postprzez chudy138 » 12 sty 2014, o 18:53

Witam! Mam taki problem że silnik jest w miarę nagrzany, chodzi dobrze ale jadę w trasie na około 3 tyś obrotów, wyrzucam bieg i gaśnie. Co to może być? Dodam że wymieniłem świece, przewody, kopułkę i palec. Także czyściłem cały gaźnik. Jest także nowy filtr powietrza.

Samochód dość długo się nagrzewa i szybko stygnie, czy to może być wina termostatu?
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

1.6 gaśnie na gazie

 

Postprzez łukasz1983 » 12 sty 2014, o 19:53

chudy138, Jedź na regulację i powinno być ok.
chudy138 napisał(a):Samochód dość długo się nagrzewa i szybko stygnie, czy to może być wina termostatu?
Może,ale opisz to dokładnie,do ilu dobija temp.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chudy138 » 12 sty 2014, o 20:08

przeważnie do około 70 stopni. Strasznie szybko stygnie. Ostatnio zajechał w trakcie jazdy na cpn, zatankowałem, wyjeżdżałem to silnik strasznie szybko ostygł, praktycznie wskazówka do końca opadła.
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

Postprzez łukasz1983 » 12 sty 2014, o 20:26

chudy138, To pewnie termostat.
Zrób prosty test odpal auto i zobacz,czy oba węże do chłodnicy nagrzewają się mniej więcej tak samo,jak tak to termostat nie domyka,wymiana na nowy i po problemie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chudy138 » 13 sty 2014, o 08:19

Czyli może być wina taka, że gaśnie na gazie bo niedogrzany silnik?

[ Dodano: 2014-01-13, 12:32 ]
Mam jeszcze taki problem że długo go muszę kręcić.. Czasami od strzała ładnie pięknie a nieraz z minute non stop! Co z nim jest nie tak? Jak chodzi to chodzi pięknie, czasami tak lekko poszarpuje w trakcie jazdy, gdy trzymam go na równych obrotach.

[ Dodano: 2014-01-13, 20:47 ]
Ehh jeszcze jedno! Byłem dziś wyregulować gaz. Oczywiście się nie dało! Do wymiany cały reduktor, ale widziałem że można kupić zestaw naprawczy, jak myślicie można to bez problemu zrobić samemu? I co myślicie o tych zestawach naprawczych, nie ma z nimi żadnych problemów?
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

Postprzez pietrasiak2 » 14 sty 2014, o 10:51

Co do regulacji LPG , to zasada jest taka że musisz doprowadzić PB do porządku. Tu przyjrzałbym się czujnikowi cieczy,silniczkowi krokowemu i cewce zapłonowej. Drugie to może emulacja się nakładać i na PB będą się cuda działy .Ja bym zrobił tak zdjął wtyczkę z czujnika cieczy , zrobił reset i sprawdził jak się na PB zachowuje . Powinien lepiej odpalić. Co do regeneracji parownika to sam musisz ocenić czy dasz radę go zregenerować :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez chudy138 » 14 sty 2014, o 14:18

Odkąd kupiłem ten samochód cały czas jakieś problemy. Jak teraz mrozy przyszły nie idzie go za nic odpalić.. Kręcę aż akumulator pada, znaczy odpali nieraz od strzała, pochodzi ledwo na benzynie i gaśnie a jak zgaśnie to koniec... Do tego wszystkiego Centralny się zepsuł. Wyciągnąłem akumulator żeby naładować go w domu, potem zamontowałem a centralnego nie ma.. Co tam mogło pójść? Bezpiecznik OK. W ogóle nie słychać nic centralnego, tak jak bym nadal miał odłączony akumulator. Mogę otworzyć jedynie drzwi od pasażera i od kierowcy kluczykiem reszty nie da rady... :( może mieliście kiedyś taki problem?


* Słowa! Paweu.
Ostatnio edytowano 14 sty 2014, o 14:35 przez chudy138, łącznie edytowano 1 raz
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

Postprzez pietrasiak2 » 14 sty 2014, o 14:51

Co do odpalania to zobacz jak odpali bez czujnika jak napisałem , a centralny to może być sterownik lub pompka jak jej nie słychać :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez chudy138 » 14 sty 2014, o 21:02

Gazownik mi powiedział, że mam zepsuty reduktor gazu, który może przepuszczać i zalewać świece.. Sprawdzę z tym czujnikiem, a co do Centralnego to gdzie znajduje się pompka, a jak sprawdzić czy to sterownik? Ewentualnie jak naprawić?
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

Postprzez pietrasiak2 » 15 sty 2014, o 16:06

Zmień tego gazownika na bardziej ogarniętego. Nie powinien gdybać co do parownika łatwo to sprawdzić , jak i stan filterka. Poza tym w instalacjach II generacji jest między parownikiem a mixerem silniczek krokowy LPG (chyba , że masz śrubę. Ustrojstwo to odpowiedzialne jest za obroty . Po pewnym czsie potrafi kończyć żywot tak jak silniczek krokowy PB i po zdjęciu nogi z bazu obroty potrafią spadać a potem wzrastać łącznie z gaśnięciem silnika.Tego nie wzioł pod uwagę.
CENTRALNY - kompresor jest w bagażniku po stronie pasażera w takiej piance.Nie napisałeś czy masz alarm czy tylko sam sterownik centralnego. Tak czy tak to przekręcając kluczyk w którychś z drzwi powinno być słychać jego pracę . Jak nie to powodów może być wiele i najłatwiej jest sprawdzić czy do wtyczki kompresora dochodzi zasilanie , lub jak jest możliwość podmienić od kogoś działającą.
Podsumowując zasada jest taka że jak auto nie odpala dobrze na PB to daremna Twoja robota.
Można "awaryjnie " auto odpalić na LPG ale pamiętaj że to trochę szkodzi żywotności silnika :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez chudy138 » 15 sty 2014, o 16:39

Witam! Dzisiaj odpaliłem bez czujnika cieczy, bez czujnika miał niskie obroty około 500. Podpiołem czujnik, zaczął pracować normalnie, ale zauważyłem że się nagrzewa tylko do 70 stopni, termostat nie przepuszcza, ale wiatrak się włącza.. Gdy silnik się nagrzał nie chciał chodzić na benzynie spadał w ogóle z obrotów na gazie jako tako około 500 obrotów. Czy to wina czujnika cieczy? Termostat chyba sprawny, ale dziwi mnie fakt tego wiatraka że się włączył przy 70 stopniach..
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

Postprzez pietrasiak2 » 15 sty 2014, o 16:58

Co do temperatury na blacie to zdało by się sprawdzić temperaturę fizyczną innym termometrem , lub Wagiem. Często czujniki lub wskaźnik w liczniku przekłamuje i tak może być skoro wiatrak włączyło.
Obroty - Sprawdź czy po włączeniu zapłonu wysuwa się trzpień z silniczka krokowego. W/g Twojego opisu sądzę że chodzi tylko masz źle wyregulowany zespół przepustnicy. Mniej więcej tak powinno to być (zakładając że trzpień silniczka wysuwa się po włączeniu zapłonu i wsuwa po wyłączeni)
W stanie spoczynku trzpień silniczka krokowego powinien być w odległości 0,5 mm od dźwigni przepustnicy i rezystancja między stykami 3/4 na niedotykającym powinna być 1-2 ohm na pełnym wysunięciu 99999.
Optycznie to powinien popchnąć dość znacznie dźwignię stąd masz takie niskie obroty na zimnym i gaśnie na ciepłym :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości