1,6 PB/LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

1,6 PB/LPG

Postprzez damian94 » 30 kwi 2013, o 15:36

Silnik 1,6 75KM kod silnika AEA
Instalacja założona 3 miesiące temu II generacji
Mam mały problem,zapalam samochód na benzynie gdy jest zimny silnik i w ciągu 1 minuty
przegazuję aby przełączyć na gaz,wtedy silnik gaśnie.
Byłem u gazownika stwierdził że dopiero mogę przełączyć na gaz gdy jest ciepły podgrzewacz.
Wcześniej były mroży i odrazu przełączałem na gaz i silnik pracował normalnie.
Jak jest u was,czy gazownik ma rację?

Pozdrawiam damian94
damian94
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 16:28
Lokalizacja: Elbląg

1,6 PB/LPG

 

Postprzez pablomed » 1 maja 2013, o 10:23

ma rację że silnik powinien trochę się rozgrzać, niemniej niemniej przy odpowiedniej regulacji gasnąć nawet zimny nie powinien. Napisz więcej, gaśnie ale możesz go uratować naciskając gaz? Czy na ciepłym jest dobrze?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez damian94 » 1 maja 2013, o 12:01

Po przełączeniu na benzynę i wciśnięciu pedału gazu da się uruchomić auto z małymi kłopotami tzn.trzeba trochę dłużej kręcić rozrusznikiem a jak zapali to dziwnie silnik pracuje przez chwilę tak jakby były świece zalane.
Dzisiaj po nocy czekałem około 2 minuty,przełączyłem na gaz a on zgasł.
Na ciepłym jest OK.

POZDR.
damian94
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 16:28
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez pablomed » 2 maja 2013, o 21:17

Trzeba doregulować instalację, nie wiadomo gdzie jest błąd. Napewno skład mieszanki na zimnym znacznie odbiega od zakresu w którym można silnik uruchomić. Samodzielnie bez sprzętu tyle możesz zrobić że licząc obroty pokręć trochę śrubą regulacyjną na reduktorze, powinieneś znaleźć lepsze ustawienie doświadczalnie, ale potem powinno sie to doregulować komputerowo za pośrednictwem interfejsu. Jeśli poprawa będzie po dokręceniu śruby znaczy mieszanka była za bogata, i na odwrót. W wyższych temperaturach zaczyna działać sonda lambda i kompensuje skład mieszanki, ale własnie sztuka polega na tym żeby wystarczający do pracy silnika skład zapewnić już zaraz po starcie zanim sonda zadziała. Chodzi tu o ustawienie interfejsem odpowiedniego otwarcia wyjściowego silniczka krokowego (PWA), oraz żeby właściwie ustawić reduktor w/wym śrubą. Podejrzewam że montażysta już ci nie pomoże bo mu się nie chce, możesz go jeszcze przycisnąć trochę
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez damian94 » 3 maja 2013, o 10:52

Dzięki za odpowiedź.
Wszystko było dobrze do pierwszego darmowego przeglądu i regulacji


Pozdr.
damian94
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 16:28
Lokalizacja: Elbląg


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron