1.8 55kW AAM (LPG) - dziwna praca na banzynie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

1.8 55kW AAM (LPG) - dziwna praca na banzynie

Postprzez sanitarium » 24 gru 2013, o 15:46

Jako, iż to mój pierwszy post witam wszystkich.
Postanowiłem dołączyć do grona użytkowników forum i nabyć jak najwięcej wiedzy na temat mk3, mam nadzieję iż przy odrobienie szczęścia sam okażę się pomocny.

Jednak do rzeczy, posiadam chyba już trochę wysłużonego mk3 z lpg 2gen. Silnik 1.8 55kW (rok 93').
Sprawa, która mnie martwi to jego praca na benzynie. Silnik odpala praktycznie na dotyk, ale na jałowym jak stoi to strasznie ciężko pracuje, jakby się męczył (powolne terkotanie - jak zwał tak zwał). Po przejściu na LPG pracuje znacznie równiej, ciszej - tak jak powinien. Mam też wrażenie, że na LPG ma więcej mocy.

Postanowiłem się poradzić, samochodem jeżdżę od sierpnia (wcześniej miał go ojciec ale teraz ja nim jeżdżę). Zastanawiam się w ogóle czy warto w samochód inwestować co jakiś czas i go trzymać, czy nie lepiej pozbyć się go i sprawić sobie nowszego mk3. Ostatnio wymieniłem w nim filtry paliwa, cały układ wydechowy został nowy zamocowany bo stary przegnił. Rok temu zawieszenie, hamulce i sprzęgło było robione. Poza tym na chwilę obecną podłoga jest w opłakanym stanie (:.

Ogólnie samochodem jeżdżę ok 200km na tydzień, niewiele więc nie mam ogromnych wymagań (no może troszkę mało mocy na trasie - swoją drogą ile powinien tak na spokojnie ten silnik wyciągać?). Pewnie jakbym szukał po zimie innego mk3 to do przeznaczenia miałbym 5-6tyś i tutaj bym chciał też LPG bądź Diesla (nie wiem czy jest sens), jakby się udało to z klimą albo chociaż el. szyby (: .

Z góry dzięki i pozdrawiam.
sanitarium
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:35
Lokalizacja: Piekary Śląskie

1.8 55kW AAM (LPG) - dziwna praca na banzynie

 

Postprzez prezesik » 25 gru 2013, o 11:21

Jak powymieniałeś tyle elementów w tym aucie to lepiej zrób tą podłogę i ciesz się bezawaryjną jazdą. Te silniki może nie mają dużego potencjału mocy, ale są bardzo żywotne.
Teraz aby trafić zadbany egzeplaż trzeba się naszukać. A nawet jak już go kupisz to prędzej, czy później będziesz w nim musiał coś wymienić.
Jak masz ten samochód po tacie i wymieniane było sporo elementów, to przynajmniej o te elementy jesteś spokojny.
Ja swojego golfa posiadam już 7 lat i nie sprzedam go, bo jestem pewny, że jeszcze długo pojeździ, wymieniałem w nim na bieżąco sporo elementów, które po przeszło 20 latach skorodowały lub się zniszczyły (np. wszystkie przewody hamulcowe).
Także trzymaj autko i dbaj jak najwięcej a Cię nigdy nie zawiedzie.

[ Dodano: 2013-12-25, 10:28 ]
Diesla bardzo ciężko znaleźć w bdb stanie (na krótkie odcinki się nie nadaje), a jak zacznie się psuć to wydasz sporo $$. Benzyna w utrzymaniu tańsza.
Odnośnie siknika to ten AAM 75KM spokojnie możesz zmienić na 1.8 ABS 90KM lub 2.0 2E, 2.0 AGG 115KM, 2.0 16v ABF 130KM bez wymiany skrzyni.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez sanitarium » 25 gru 2013, o 12:56

Dzięki za odpowiedź. No tyle co napisałem było zrobione - do ideału mu daleko bo przydałoby się co nieco porobić przy nim ale na szczęście to nie są kosmiczne wydatki. Martwi mnie ta niepewna praca na benzynie, może coś z termostatem/czujnikiem temp jest powiązane? Bo od 2-3tyg. nie wskazuje mi temperatury.
Ale już od dłuższego czasu miał tak iż na LPG chodził równiej/sprawniej.

Co do zmiany silnika to ciekawa opcja - przypuszczam iż już 1.8 ABS by mnie zadowoliło ale jeśli można ten 2.0 115KM to też ciekawa opcja. Rozumiem iż instalacji LPG zmieniać nic bym nie musiał i innych elementów poza owym silnikiem? Wiecie może ile mechanik za taką zmianę kasuje $?
sanitarium
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:35
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez łukasz1983 » 25 gru 2013, o 13:00

sanitarium, Co do benzyny to zrób mu reset ECU.
Odłącz klemy (Ja jak robiłem reset to odłączałem na całą noc,ale wystarczy 20 minut) i odpal zimny silnik,bez dotykania gazu,do momentu,aż włączy się wentylator.

[ Dodano: 2013-12-25, 12:03 ]
sanitarium napisał(a):Rozumiem iż instalacji LPG zmieniać nic bym nie musiał i innych elementów poza owym silnikiem?
Masz 2 generację,a jakbyś zmienił silnik na pełnym wtrysku,to musiał byś zmienić mikser na listwę wtryskową i sterownik lpg
Ostatnio edytowano 25 gru 2013, o 13:21 przez łukasz1983, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sanitarium » 25 gru 2013, o 13:06

Ok spróbuję tego resetu i zdam relacje (: jak chcecie mogę spróbować nagrać nawet jego pracę.

PS. Nawet przy zmianie na 1.8 ABS lub 2.0 8v te zmiany w LPG byłyby konieczne? No to już może być kosztowna zmiana silnika jeśli dojdą elementy tego LPG. :/
sanitarium
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:35
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez łukasz1983 » 25 gru 2013, o 13:17

sanitarium, Tak jak pisałem masz 2 generację gazu na mikserku a 1.8 ABS i 2.0 to są silniki na wielopunktowym wtrysku,więc trzeba listwę wtryskową i zmiana sterownika lpg,reszta elementów może zostać.
sanitarium napisał(a):Bo od 2-3tyg. nie wskazuje mi temperatury.
Takie rzeczy pisz od razu,bo jak masz uwalony czujnik,to nie masz ssania.
Ściągnij wtyczkę z czujnika temp. i go odpal na zimnym,jak będzie chodził równo,to czujnik do wymiany.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sanitarium » 28 gru 2013, o 13:40

Hej,
Odpiąłem wtyczkę z czujnika temp. i chodził jakby równiej. Takie odniosłem wrażenie.
Fakt iż po przełączeniu ręcznym na gaz jakby trochę zasłabł ale to pewnie przez to że był jeszcze zimny, a po ponownym przełączeniu na benzynę już pracował gorzej (jakby bez ssania ale to może normalne). Szczególnie dławi się w momencie przełączenia z LPG na bene, ale to może też za sprawą zimnego silnika.

Czyli do wymiany czujnik temp. ? A więc zakup : http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... C%3DS&se=T . Pytanie - czy będę w stanie sam go wymienić ? (: z pomocą waszą bądź googli.
sanitarium
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:35
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez łukasz1983 » 28 gru 2013, o 14:07

Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 29 gru 2013, o 12:51

łukasz1983 napisał(a):1.8 ABS i 2.0 to są silniki na wielopunktowym wtrysku,

2.0 tak, 1.8 nie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez sanitarium » 31 gru 2013, o 00:53

Poza tym czujnikiem temp. niepokoi mnie jedna sprawa. Bo dziś dokładnie miałem okazje to zaobserwować. Jechałem taką małą trase 80km. Po przejechaniu 60km postanowiłem przełączyć na benzynę, żeby sobie na niej samochód popracował i przy okazji zobaczyć jak będzie się zachowywał. Co mnie zaniepokoiło to jego praca, dużo słabszy był samochód na benzynie, z wyraźnym opóźnieniem reagował na pedał gazu.

Nie wiem co może być tego przyczyną a na pewno nie był to brak paliwa którego było/jest pół baku.
Chciałbym się tym zająć bo ogólnie chcę w tego mk3 trochę włożyć i przywrócić mu życie (wolę włożyć w niego pare tyś. niż kupować inną używkę za niewiele więcej (a i tak idealna nie będzie).

Nie wiem czy to mogło negatywnie wpłynąć, ale niestety ojciec jak nim jeździł to głównie na gazie, rzadko kiedy auto widziało benzynę (szczególnie w lecie kiedy to odpalał bez problemu na gazie).

Fakt nie robiłem jeszcze resetu EDU (ale z miesiąc temu wyciągałem akumulator bo ładowałem go i nie to nie zmieniło a problem był już wcześniej więc wątpię by reset pomógł).
Ostatnio edytowano 2 sty 2014, o 21:35 przez sanitarium, łącznie edytowano 1 raz
sanitarium
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:35
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez pablomed » 1 sty 2014, o 22:04

sanitarium, czujnik sprawdzisz omomierzem za parę złotych opis jest na forum niejeden a reset zrób, bo jeśli po zmianie aku zaraz jechałeś albo przełączyłeś na LPG to prawidłowy reset się nie dokonał. Niema co biadolić skoro na LPG chodzi dobrze to mechaniczne części silnika są sprawne a wszystko poza tym w używkach jest tanie , np sprawny zespół wtryskowy to maks 150 złotych
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez sanitarium » 4 sty 2014, o 15:03

Powracam z tematem, mam nadzieje, że nikt nie ma mi tego za złe. Miałem trochę czasu to zrobiłem ten reset ECU i fakt po resecie na benzynie odpalił ładnie potem jakby trochę falował (jakby trochę obroty), ale ogólnie rzecz biorąc mimo wszystko to ciężej pracuje niż na LPG, mniej płynnie ciut głośniej może (albo to złudzenie bo po prostu mniej równo).

Na dodatek po przełączeniu (na jałowym) na LPG było OK, a po przełączeniu ponownym na benzynę zgasł (jakby mu zabrakło mocy). Wydaje mi się (podkreślam wydaje), iż może to być kwestia regulacji LPG i gazownik mógłby pomóc. Ale oczywiście wysłucham sugestii.

Czujnika temp nie sprawdziłem ale brak np. ssania wątpie by przy +7'C na zewnątrz miał jakieś większe znaczenie. Mogę się mylić, nie mam też pod ręką miernika ale zaopatrzę się w niego (wystarczy taki naprostrzy/tańszy?)
sanitarium
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:35
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości