1.8 ABS + LPG Dziwny przypadek :(

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

1.8 ABS + LPG Dziwny przypadek :(

Postprzez wuja18 » 3 lis 2013, o 17:07

Witam. Mam duże problemy z moim Golfem :(
Jak go kupiłem w MAju to wszytko grało jak należy, lecz jakoś w sierpniu podczas dojeżdżania do skrzyżowania silnik zgasł i od tego zaczęły się problemy :
-cięzko odpala
-dużo pali benzyny i gazu 8 litrów to przejechanie max 65 km (kiedyś 8 l to 90km)
-po odpaleni zimnego silnika obroty to max 200/300 + szarpanie całym autem
-czarny dym z tłumika
-zapach nieprzepalonej benzyny
-brak mocy na benzynie : gaz OK
-I NAJDZIWNIEJSZE : SAM DODAJE OBROTY (odpaliłem dziś go i czekając żeby się troszkę rozgrzał aby przełączyc na gaz poszedłem do domu i nagle słyszę ,że moje autko samo zwiększa i zmniejsza obroty.. tak ok 900 do 1500 obrotów)
-ciągłe zalewanie silnika benzyną.. trzeba bardzio delikatnie dodawać gazu..

Jak zdjąłem pokrywę monowtrysku to na zwykłych wolnych obrotach leciał strumień beznyny...

Ratujcie.. Co mam zrobić ? Bo już nie mam siły do tego :(
Avatar użytkownika
wuja18
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 13:34
Lokalizacja: Bielkówko

1.8 ABS + LPG Dziwny przypadek :(

 

Postprzez k-m-r1 » 3 lis 2013, o 22:29

na początek czujnik temperatury odłacz
i odpal auto zobacz co się stanie

jeśli będzie tak jak było
odłacz klemy aku i idz na pizze
po 15 minutach lub wiecej odpal auto czujnik temperatury podłączony

odpal i czekamy na info co sie dzieje

jeśli będzie jak było to pozostaje wymiana wtryskiwacza ( całą góra) tak będzie najszybciej) przez jazde na LPG mugłuszkodzic sie wtrskiwacz zostałzapieczony czy cokolwiek innego dlatego "leje paliwo"

to tyle z Twojego opisu

aha czesc objawów to wynik awari
dodawanie obrotów to nieregularna mieszanka paliwo / powietrze
problem z odpaleniem czesto prze czujnik temperatury
czarny dy niewłasciwa proporcja powietrze / paliwo

wieksze spalanie LPG może byc instalacja do regulacji bądz uszkodzona sonda lambda
to z niej korzysta LPG do dawkowania paliwa podobnie jest z PB
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez mariusz35303 » 5 lis 2013, o 20:24

witam mam ten sam problem z :
-po odpaleni zimnego silnika obroty to max 200/300 + szarpanie całym autem
-czarny dym z tłumika
-zapach nieprzepalonej benzyny . gaz ok

ten sam silnik
mariusz35303
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 paź 2013, o 19:25
Lokalizacja: Ropczyce

Postprzez wuja18 » 5 lis 2013, o 22:28

k-m-r1 napisał(a):
1jeśli będzie tak jak było
odłacz klemy aku i idz na pizze
po 15 minutach lub wiecej odpal auto czujnik temperatury podłączony

odpal i czekamy na info co sie dzieje

2problem z odpaleniem czesto prze czujnik temperatury


ad.1 Odłączony na całą noc problem zniknął na jedno odpalenie
ad.2 Powiem jeszcze takie coś : na liczniku nie pojawia się temperatura (wskazówka leży) już drugi licznik. A chłodzenie silnika załącza.

Problem w dalszym ciągu :(
Avatar użytkownika
wuja18
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 13:34
Lokalizacja: Bielkówko

Postprzez Emiczka » 6 lis 2013, o 15:59

Moj golf też dodawał sobie sam gazu i przyczyną był czujnik położenia przepustnicy
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez wuja18 » 21 lis 2013, o 22:10

Witam. Dzisiaj byłem na kompie i oto błędy, które wykazało... :

Obrazek

Obrazek

Po zresetowaniu dalej to samo... zniknęły błędy o powietrzu i temperaturze.. ten podświetlony został.. Co to ? CO wymieniać ?
Avatar użytkownika
wuja18
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 13:34
Lokalizacja: Bielkówko

Postprzez pablomed » 22 lis 2013, o 14:45

O powietrzu nic tam niema.

Pierwszy o czujniku halla jest w tym silniku zawsze gdy silnik jest zgaszony - więc nic nie robić.

Pozostałe mówiły o czujniku temepratury cieczy: może byc winien sam czujnik albo jego okablowanie czyli wtyczka lub wiązka do obejrzenia, a czujnik do sprawdzenia omomierzem wg opisów na forum, ale błąd się też taki pojawi jak wyjmujesz czujnik dla oceny reakcji silnika w czasie jego pracy.

Więc pewnie reset coś wyjaśni albo jest dziura w podstawie wtrysku, poczytaj forum o podobnych problemach z silnikami na wtrysku jednopunktowym +LPG jest dużo razy pisane
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Szheyk » 27 lis 2013, o 23:10

Słuchajcie miałem takie same problemy w passacie z tym samym silnikiem i okazało się że przy wtyczce do wtrysku pod gumową osłoną były przerwane dwa przewody. Więc sprawdźcie najpierw czy z elektryką wszystko ok pod gumkami (osłonami na wtyczkach). jeżeli wszystko ok to szukać usterki dalej
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez wuja18 » 5 sty 2014, o 15:05

Który czujnik odpowiada za temperaturę pokazywaną na liczniku ? Bo z tego co wiem są dwa.. Jeden w chłodnicy 3 styki i ten wyżej w rurce 4 stykowy..

I jeszcze co zauważyłem : Gdy auto szarpie zaraz po odpaleniu , obroty 300-400 to światełko i podświetlenie zegarów przygasa..
Avatar użytkownika
wuja18
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 13:34
Lokalizacja: Bielkówko

Postprzez pietrasiak2 » 5 sty 2014, o 15:40

czujnik 4 pinowy przy glowicy, ten w chlodnicy odpowiada za wiatrak.
Przygasac bedzie bo obroty na altku male i prad pobiera z aku,lub masa na blacie slaba , ale to pierwsze bedzie :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez wuja18 » 12 sty 2014, o 14:12

pietrasiak2, Dziękuję za odpowiedź :) I jeszcze jedno pytanie : czy aby wymienić ten czujnik należy usunąć cały płyn chłodniczy ? I jak go się wymienia.. On jest wykręcany czy jak ?
Avatar użytkownika
wuja18
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 13:34
Lokalizacja: Bielkówko

Postprzez pietrasiak2 » 12 sty 2014, o 15:42

Nie trzeba spuszczać płynu . Czujnik zabezpieczony jest zawleczką wyciągasz ją wyjmujesz czujnik i oring , wkładasz nowy czujnik i oring i zabezpieczasz wsuwając zawleczkę i cała wymiana :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości