16l lpg na 100, wymienione prawie wszystko a spalanie mega

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

16l lpg na 100, wymienione prawie wszystko a spalanie mega

Postprzez kazior » 1 mar 2012, o 23:57

Witam! walcze ze spalaniem w mojim golfie 1.8 aam, jezdze po miescie, srednie trasy, na zbiorniku robie zaledwie 170-180km unikajac korkow i miasta, TAK ZE SPALANIE KOSMICZNE! pali mi tyle od kiedy go mam i niestety nie wiem co z nim zorbic,

MAM INSTALACJE 2GO TYPU, PAROWNIK TOMASETTO, mam tez kontroler sondy stag cos tam, mam krokowca do gazu i srube tuz za nim do skrecania, kontroler sondy jest podpiety do sondy lambda na kolektorze wydechowym, niby wszystko wporzadku,

WYMIENIŁEM SWIECE, BYŁEM NA REGULACJI LPG 2X, zmienialem membranki w parowniku, mam inny aparat zaplonowy z kopułka, filtr gazu i powietrza nowy, gaz skrecony na srubie tak ze gdy deptam na pedal gazu to az go muli, bo tyle diabel zjada gazu, dodam ze na benzynie jak na jazde po miescie to w miare ok spalanie choc moze tez duze, choc w cale mu nie deptam, nie liczylem ile pali na PB

moze zmienie sonde lambda?

dodam ze po podpieciu pod vaga nie ma zadnych bledow,

wyskakuje zmasowanie sondy lambda ale to ponoc norma przy gazie podpietym pod ten kontroler sondy

pytanie co moge jescze sprawdzic? czy moja instacje mozna podpiac pod komputer? bo zaden z gazownikow tego nei robil
kazior
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:43
Lokalizacja: Kraków

16l lpg na 100, wymienione prawie wszystko a spalanie mega

 

Re: 16l lpg na 100, wymienione prawie wszystko a spalanie me

Postprzez PabloSBT » 2 mar 2012, o 19:46

kazior napisał(a):Witam! walcze ze spalaniem w mojim golfie 1.8 aam, jezdze po miescie, srednie trasy, na zbiorniku robie zaledwie 170-180km unikajac korkow i miasta, TAK ZE SPALANIE KOSMICZNE! pali mi tyle od kiedy go mam i niestety nie wiem co z nim zorbic,

MAM INSTALACJE 2GO TYPU, PAROWNIK TOMASETTO, mam tez kontroler sondy stag cos tam, mam krokowca do gazu i srube tuz za nim do skrecania, kontroler sondy jest podpiety do sondy lambda na kolektorze wydechowym, niby wszystko wporzadku,

WYMIENIŁEM SWIECE, BYŁEM NA REGULACJI LPG 2X, zmienialem membranki w parowniku, mam inny aparat zaplonowy z kopułka, filtr gazu i powietrza nowy, gaz skrecony na srubie tak ze gdy deptam na pedal gazu to az go muli, bo tyle diabel zjada gazu, dodam ze na benzynie jak na jazde po miescie to w miare ok spalanie choc moze tez duze, choc w cale mu nie deptam, nie liczylem ile pali na PB

moze zmienie sonde lambda?

dodam ze po podpieciu pod vaga nie ma zadnych bledow,

wyskakuje zmasowanie sondy lambda ale to ponoc norma przy gazie podpietym pod ten kontroler sondy

pytanie co moge jescze sprawdzic? czy moja instacje mozna podpiac pod komputer? bo zaden z gazownikow tego nei robil

nie wiem jaki masz model tego staga ale skoro masz podłączoną instalację pod sondę lambda to powinno się dać podłączyć pod komputer :) wydaje mi się że ci sonda siadła i daje stałe napięcie 0.45V albo jest na bogatej i zmień gazowników bo po regulacji jeśli tyle samo pali to powinni szukać przyczyny gdzieś indziej a nie regulować drugi raz...
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablomed » 2 mar 2012, o 23:16

kazior, po pierwsze błędem jest skręcanie śróby przy krokowcu tak żeby aż był za słaby, to paradoksalnie zwiększa spalanie bo deptasz żeby jakoś jechać. Ma być ustawione optymalnie.
Odczytaj sobie dokładnie typ kotrolera jeśli to Stag 2W to nie używa się interfejsu tylko małego przyrządziku w instrukcji jest to opisane łatwej do znalezienia w necie. I można sobie dać radę be tego przyrządziku to z koli znajdziesz na forum elektrody. Z tym że istotne sa takie rzeczy jak średnica miksera nie może być za mała 38 mm niechby był, oraz jednak oceń spalanie na benzynie to pomoże się zorientować czy silnik jest ogólnie sprawny.
Takie sterowniki w których obok krokowca jest dodatkowo śruba na wężu są bardzo proste, mają mało możliwości regulacji ustawień - niemniej sa wystarczające, tylko speca ciężko znaleźć, teraz już każdy tylko sekwencja , komputer na kręcenie śrubami są za mądrzy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 3 mar 2012, o 11:30

od kiedy krokowy i śruba za nim?????
nic dziwnego że takie spalanie wywal śrube bo krokowiec otwiera sie leci wiecej lpg a auto i tak muł ....
nie wiem co za paparuch robił tą instalacje ale umó sie z gazownikiem kimś leszym w okolicy i niech zrobi tobie tą z ustawieniem zapłącisz z 20-40 zł ale zwruci sie po pierszym tankowaniu butli
nie kombinuj sam bo po sobie wiem że troche nerwówó trzeba na instalacje by dobrze chodziła
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 4 mar 2012, o 09:37

k-m-r1 napisał(a):od kiedy krokowy i śruba za nim?????
wpisz w google Lecho Mini albo Stag 2 i zobaczysz, one mają krokowiec łącznie ze śrubą, śruba służy do zasadniczej regulacji, krokowiec wprowadź nieznaczne korekty składu mieszanki. Oryginlni do tych systemów dodawana były krokowce ze śrubą jako jedna część. http://allegro.pl/silniczek-krokowy-do- ... 27830.html nppierwszy w prawym dolnym rogu z tej aukcji.
I chciałby zauważyć że ludzie zadający tu pytania w większości już doświadczyli jak pracuje wielu naszych speców od LPG. Znacznie mniej nerwów się traci jeśli odrobinę ogarnie się temat samodzielnie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 4 mar 2012, o 10:24

to czy nie lepiej zmienic sterownik?
bingo m ?
bo ustawienie tego lpg jest proste
sruba jest od wysokich obrotów a krokowy decyduje o ilosci lpg
wienc jak sruba jest zkrecona to silnik ma za mało lpg i otwiera krokowego i leci mu lpg


ja nauczyłem sie bingo m i dobrą sprawą jest choćby ustawienie zmniejszonej dawki lpg od jakichś tam obrotów
przykładowo na 5 biegu prm 3000 to predkosc 95-97 km/hmoje 1.4
ja ustawiłem że dawka jest od obrotów 3100 zmniejsza ilosc lpg o 20%
dzięki temu przy 110 mam takie identyczne zpalanie jak przy 95
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez kazior » 4 mar 2012, o 14:06

dzieki za odpowiedzi!

kontroler sondy mam stag 2l wisi od niego taka mala wpaska wtyczka na pare pinow, jeden z gazwonikow jak ustawial to podpoil miernik pod czarny przewod z tej wlasnie wtyczki i ustawial na to napiecie co niby sonda pokazuje. ale dalej klapa.

co do śruby to raz ja odkrecilem, prawei tak ze szarpalo silnikiem, zmiejszylem bo go zalewalo, gdy jechalme to kopa mial, fajnie chodzilo, tylko spalanie bylo jeszcze wieksze!

zastanawiam sie nad zmiana tego sterownika, tylko czy jak kupie jakis inny to nie bedze problemu z jego podpieciem? trzeba go usstawiac?

chodzil mi po glowie jeszcze zmiana reduktora, bo moze on jest przyczyna, choc go zregenerowalem moze byc zle dobrany?
kazior
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:43
Lokalizacja: Kraków

Postprzez trojeczkaGT » 4 mar 2012, o 14:27

mi palil tez ok 14 L bo sobie rozregulowalem instalacje :D (wolalem sam sie nauczyc krecic srubami) i po ilus tam km ustawilem. mam elpigaz.

znaczenie ma sruba na parowniku jak i sruba na wezu co do wtrysku idzie. krokowy mam przerobiony ufam tylko swojej rece tak jak ustawie tak ma chodzic. Pali mi teraz ok 10 L na 100 i to jest dla mnie optymalne :D

takze nie polecam jezdzic do gazownikow bo jak nie masz juz gwarancji to kreca kreca bys jak najczesciej przyjezdzal i kasuja. lepiej jezdzic i krecic srubami ktore masz. oczywiscie krec troszke po pol obrotu nawet mniej one sa bardzo czule jezeli chodzi o to krecenie. troche potrwa ale uda sie. jak chcesz to opisze Ci jak mam instalacje przerobiona na PW.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Basior1997 » 4 mar 2012, o 15:07

k-m-r1 napisał(a):ja nauczyłem sie bingo m i dobrą sprawą jest choćby ustawienie zmniejszonej dawki lpg od jakichś tam obrotów
przykładowo na 5 biegu prm 3000 to predkosc 95-97 km/hmoje 1.4
ja ustawiłem że dawka jest od obrotów 3100 zmniejsza ilosc lpg o 20%
dzięki temu przy 110 mam takie identyczne zpalanie jak przy 95
rozpisz sie na ten temat ;-) ciekawa sprawa
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez PabloSBT » 4 mar 2012, o 22:54

Basior1997 napisał(a):
k-m-r1 napisał(a):ja nauczyłem sie bingo m i dobrą sprawą jest choćby ustawienie zmniejszonej dawki lpg od jakichś tam obrotów
przykładowo na 5 biegu prm 3000 to predkosc 95-97 km/hmoje 1.4
ja ustawiłem że dawka jest od obrotów 3100 zmniejsza ilosc lpg o 20%
dzięki temu przy 110 mam takie identyczne zpalanie jak przy 95
rozpisz sie na ten temat ;-) ciekawa sprawa

koledze pewnie chodzi o cut off tzn jak się puści gaz to zuboży mieszankę lepsze hamowanie silnikiem i jest jakaś tam oszczędność ja u siebie to wyłączyłem bo mi po zmianie biegu zamulał przez chwile :)z tym bingo to jest ciekawa sprawa bo jak jechałem 110-140 to samochód mi mniej palił niż jak jechałem równo 90KM/h :P

a co do stag 2l to się dowiedziałem że nie da rady w nim nic ustawiać w kompie tylko da siędo interfejsu diagnostycznego podłączyć żeby widzieć odczyty z sondy :) opłacało ci się regenerować reduktor :P? nowe od 140 kupisz i masz gwarancje 2 lata,nie skręcaj żadnej śruby samochód ci będzie więcej palił jak gaz jest mocno skręcony sam na sobie tego doświadczyłem jeździłem do gazowników i skręcali cały czas instalacje i coraz więcej mi palił :P 12 litrów w trasie i 14 w mieście to była norma aż kupiłem sobie interfejs do bingo M i sam ustawiłem rozkręciłem go i nie muszę już go piłować żeby jechał:) i spalanie najniższe jakie mi sie udało w trasie uzyskać przy stałej prędkości 110KM/h to 7.4 L :) a największe w mieście to 10.3L :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 5 mar 2012, o 16:35

PabloSBT napisał(a):koledze pewnie chodzi o cut off tzn jak się puści gaz to zuboży mieszankę lepsze hamowanie silnikiem i jest jakaś tam oszczędność ja u siebie to wyłączyłem bo mi po zmianie biegu zamulał przez chwile z tym bingo to jest ciekawa sprawa bo jak jechałem 110-140 to samochód mi mniej palił niż jak jechałem równo 90KM/h

to działa tak ustawiasz zuborzenie od obrotów i powyrzej dawka lpg jest mniejsza
można ustawic 40-50 % i od 2000-2200 ale po co?
ja w trasie smigam czesto wienc po co mulic auto na niższych obrotach jak 3000
dokłądnie u mnie jest 3100 i to czuć najlepiej na 2 biegu jak wkreca sie i nagle nie idzie
przydatne w trasie wg mnie dlatego mam od 3100 we wrocławiu czasem trzeba depnąc bym tramwaj wziąc dla mnie jest optymalnie
20% zubożenie odroty od 3100
niby działa to też przy hamowaniu ale 1.4 to zamałe by czuć hamowale silnikiem
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez PabloSBT » 5 mar 2012, o 20:23

k-m-r1 napisał(a):
PabloSBT napisał(a):koledze pewnie chodzi o cut off tzn jak się puści gaz to zuboży mieszankę lepsze hamowanie silnikiem i jest jakaś tam oszczędność ja u siebie to wyłączyłem bo mi po zmianie biegu zamulał przez chwile z tym bingo to jest ciekawa sprawa bo jak jechałem 110-140 to samochód mi mniej palił niż jak jechałem równo 90KM/h

to działa tak ustawiasz zuborzenie od obrotów i powyrzej dawka lpg jest mniejsza
można ustawic 40-50 % i od 2000-2200 ale po co?
ja w trasie smigam czesto wienc po co mulic auto na niższych obrotach jak 3000
dokłądnie u mnie jest 3100 i to czuć najlepiej na 2 biegu jak wkreca sie i nagle nie idzie
przydatne w trasie wg mnie dlatego mam od 3100 we wrocławiu czasem trzeba depnąc bym tramwaj wziąc dla mnie jest optymalnie
20% zubożenie odroty od 3100
niby działa to też przy hamowaniu ale 1.4 to zamałe by czuć hamowale silnikiem

sprawdź sobie podłącz interfejs przełącz na lpg i dodaj gazu na 4000 obr i puść gaz :P funkcja cut off się zaświeci i włączy to jest do zubażania mieszanki wtedy jak puścisz gaz :P a oto wypowiedź pewnego gazownika
"funkcja cut-off w BINGO M nie działa w VW na 1 punktowym wtrysku. Ponieważ ponieważ TPS jest MONO-BOSCH a w OPLACH jest 0-5 V. Funkcja cut-ff jest to inaczej hamowanie silnikiem czyli gwałtowne zuborzenie mieszanki po puszczeniu pedału gazu. Więc wyłącz tą funkcje cut-off i ustaw RODZAJ TPS na MONO-BOSCH "

tobie to działa w drugą stronę :P na dłuższą metę jak będziesz tak jeździł na ubogiej mieszance to ci się silnik pójdzie paść :P
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości

cron