2.0 8v i LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez Opik » 25 lut 2013, o 22:19

Ogarnąłem Ci z tym rozrządem co i jak (VW Golf III Sam naprawiam)
"Pasek zębaty jest prawidłowo napięty, jeśli po uchwyceniu kciukiem i palcem wskazującym w miejscu pokazanym na rysunku daje się obrócić o około 90st."
A miejsce to jest w połowie wysokości pomiędzy górnym a dolnym kołem patrząc na silnik od przodu. Czyli masz w normie raczej, ew trochę mocniej napiąć jeżeli przechodzi sporo ponad 90st.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez dero686 » 26 lut 2013, o 20:06

http://www.spojler.com.pl/produkt/2257/ ... ja--tuning znalazłem ładny wlocik zimnego powietrza w zderzak do mk3 , może ma ktoś coś podobnego i idzie kupić trochę taniej ?

Jak poznać czy przepływomierz działą prawidłowo czy sie popsuł ? jak odłacze go to silnik normalnie pracuje .

I co z tymi silnikami 2e jest lepsze od agg czy ady ? czy niema różnicy ? bo moc ta sama więc niewiem czemu mają mniejsze kolektory i inną przepływkę ? więc napiszcie który lepszy i dlaczego ?
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez trollu » 27 lut 2013, o 18:03

2E lepszy? ciężko powiedziec który lepszy. ADY/AGG są nowsze i mają nowsze sterowanie, tyle. ktoś może powiedzieć że ADY/AGG mają czujnik położenia wału który czasami psuje krew, w 2e częściej chyba widać na forach jakieś problemu z regulatorem wolnych obrotów. ja wole ADY bo sekwencja hula jak powinna, w 2E nie bardzo i tyle.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 27 lut 2013, o 18:22

Ciężko powiedzieć który lepszy. Z jednej strony 2E ma sporo droższą i większą przepływkę niż ADY/AGG, ale z drugiej strony jest ona mniej wrażliwa na chemię (środek do stożka, do czyszczenia silnika itp). W 2E masz nastawnik wolnych obrotów który czasem świruje, w ADY/AGG z kolei rolę wkurbiacza stanowi czujnik położenia wału. I tak źle, i tak niedobrze ;) Już chyba większe znaczenie ma stan silnika i przebieg niż konkretny model w tym wypadku
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 27 lut 2013, o 23:45

ADY/AGG jest lepszy na tyle że przeciętny użytkownik tego nie zauważy. Ma nowocześniejsze sterowanie wtryskiem - jest to wtrysk sekwencyjny czyli lepiej się nadaje pod LPG sekwencyjne.
W konstrukcji samego silnika różnica jest głównie w głowicy, ma ona zawory lżejsze z cieńszymi trzonkami które są chłodzone sodem wewnątrz i dzięki temu jest po jednej sprężynie zaworowej na każdy zawór zamiast dwóch jak w 2E. Oba typy sa nie do zajeżdżenia jeśli o sam silnik chodzi. Co do osprzętu - gdyby nie przepływomierz klapkowy z 2E czasem psujący się od strzałów gazu, to wydaje się że 2E byłby trwalszy - z powodu awaryjnego zespołu TPS nastawnik w ADY
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 27 lut 2013, o 23:56

pablomed, gdzieś kiedyś przypadkiem trafiłem na Magiczne Internetowe Historie i był akurat odcinek o wsadzeniu do 2E tej nowszej przepływki + zmiana czegoś jeszcze żeby to normalnie funkcjonowało w społeczeństwie i nie niszczyło infrastruktury. Więc powstałoby 2.0 8v idealne :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dero686 » 28 lut 2013, o 23:29

wkurza mnie spalanie 19l/100km , więc zacząłęm szukać w necie i znalazłem że źle ustawiony TPS powoduje spalanie większe , więc mam takie coś : http://obrazki.elektroda.net/79_1236104194.jpg każdy gazownik da radę ustawić umnie tego TPS-a i porządnie wyregulować wszystko od LPG ?
czy t jest główny jakiś komputerek od lpg ?

i mam jeszcze takie coś : http://allegro.pl/pd-10a-emulator-sondy ... 14164.html ale po podpięciu pod vaga itak pokazuje bład sondy lambda...

[ Dodano: 2013-03-01, 22:41 ]
byłem u gazownika więc tak : instalację którą mam to najwyklejsze badziewie co jest "śruba" całą elektryka jest dla picu bo są przepisy ze jest elektronika w silniku to do lpg też musi byc ijest ona zamontowana tylko dlatego a pzatym nie działa w niej nic , gazownik podłaczył analizator i śrubą wyregulował i koniec , teraz tylko sprawdzić spalanie .

Jak macie LPG to po podpięciu vag-a macie błąd sondy lambda ? u ten bład jest , po skasowaniu pojawia się na nowo , więc to niby coś czarne emulator... wgl. nie spełnia funkji . co robicie z sondą na lpg żeby dobrze działała bez błędów ?
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez pablomed » 2 mar 2013, o 23:54

dero686, błąd lambdy jest praktycznie w każdej instalacji II generacji, tyle że obecność zgłaszanego błędu nie musi oznaczać że cokolwiek pracuje źle. Taki emulator jak masz instaluje się właśnie wtedy jak masz I generację na "śrubę". II generacja ma już elmulator w sterowniku do silniczka krokowego i dodatkowy emulator nie jest potrzebny
Stag 2L to jeden z najprostszych i nie najlepszy sterownik, ale skoro masz na śrubę to on i tak nic nie robi tylko jest dla oczu diagnosty.
Podsumowując podejmij jakąś decyzję, albo zostawiasz jak jest z tą śrubą albo naprawiasz II gnerację czyli montujesz silniczek krokowy na wężu albo jeszcze coś lepszego czyli sekwencja. Przemyśl sprawę jeśli kondycja silnika jest dobra i masz zamiar dłużej tym autem pojeździć.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 3 mar 2013, o 00:13

Ja proponowałbym najtańsze i najskuteczniejsze rozwiązanie, które ten silnik wybitnie lubi, mianowicie blos ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez murgen » 3 mar 2013, o 00:22

Opik, a nie lepiej sekwencje zalozyc, pol roku temu dalem 1900zl za nowa, jak policzyc koszt zwyklej instalacji i blosa to bedzie jakas roznica znaczaca na korzysc blosa ?? Chyba ze bawic sie w uzywana instalacje itp,
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez Opik » 3 mar 2013, o 00:24

Ale co instalacja? Parownik ma, elektrozawór z filtrem ma, całe "orurowanie" jest, kwestia podstawowej centralki BRC Just albo Just junior, przycisku i Blosa. Więc wyjdzie bez porównania taniej niż sekwencja
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dero686 » 10 mar 2013, o 14:35

gazownik stwierdził ze nie opłaca się wstawiać blosa , już lepiej sekwencje używaną 400zł i tylko zestaw naprawczy listwy wtryskowej i reduktora i masz jak nową sekwencję za ok 700zl .
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości