2.0 8v i LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

2.0 8v i LPG

Postprzez dero686 » 23 lut 2013, o 16:19

Zakupiłem golfa z 2.0 8v , niewiem jakie oznaczenie silnika gdzie to sprawdzić ? na pokrywie rozrządu jest zmazane w bagażniku niema wlepy..
W golfie jest instalacja LPG nie wiadomo jaka , kumpel powiedział że to 3generacja bo ma elektroniczne zawory , komputerek , i emulator sondy . Założyłem filtr stożkowy ( objętość dolotu jest mniej więcej taka sama , tylko że teraz trochę dłużej trzeba kręcić zanim odpali zimny..
właściciel odk którego kupiłem zadużo niewiedział o lpg bo mniał krótko ten samochód . byłęm na stacji diagnostycznej i miałem właczone tak że jest niby lpg na guziku (odpalam przygazuję i właczy lpg wtedy na stacji sprawdzili i w spalinach nie było lpg (sprawdziłęm i niema odcięcia zapłonu więc silnik chodzi na gazie , przełaczyłem na benzynę (bylo odciecie na wysokich obrotach) a w spalinach wtedy pokazało że jest lpg , więc już nic nie wiadomo , przełącznik ma 3 położenia , niewiem teraz co i jak sprawdzić ?

Czy jak zamontowałem stożek to trzeba na kompie wyregulować lpg ?
Jak wytnę katalizator dam rurę i przed ostatniu tłumik też wywalę to znowu trzeba wyregulować LPG ? Napiszcie czy w tym silniku można wyciąć katalizator i prezd ostatni wydech zostawiajac tylko ostatni tłumik (jest nowy seryjny) ?
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

2.0 8v i LPG

 

Postprzez Opik » 23 lut 2013, o 16:33

To tak. Pierwsza sprawa daj zdjęcie tego co pod maską.
Co do kata, było o tym jakieś 73 miliony razy. W skrócie: Po takim czasie kat i tak nie spełnia swojej funkcji, bo albo jest zapchany (objawy do wygooglowania), albo utleniony, albo już dawno się wykruszył i wyleciał przez wydech.
Co do wydechu: zamiast kata możesz wstawić kawałek rury, ew strumienicę (nieco fajniejszy dźwięk, nic poza tym), wstawianie zamiast środkowego wydechu rury to masakra... Buczenie nie do wytrzymania przy dłuższych dystansach, bo to środkowy wydech robi dźwięk tak naprawdę.

Po zmianie na stożek trzeba oczywiście przeprowadzić jeszcze raz regulację LPG, oraz podstawowa sprawa - porządnie odizolować stożek od ciepła silnika i zapewnić mu jakiś dopływ chłodnego powietrza. Wejdź w mój temat, mam ten sam silnik i zrobiony to bardzo porządnie, także możesz czerpać inspirację ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 23 lut 2013, o 16:36

dero686 napisał(a):Czy jak zamontowałem stożek to trzeba na kompie wyregulować lpg ?


Tak bo zmienia się skład mieszanki i należy to wyregulować.

dero686 napisał(a):Jak wytnę katalizator dam rurę i przed ostatniu tłumik też wywalę to znowu trzeba wyregulować LPG ?


Nie.

dero686 napisał(a):Napiszcie czy w tym silniku można wyciąć katalizator i prezd ostatni wydech zostawiajac tylko ostatni tłumik (jest nowy seryjny) ?


Można.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez dero686 » 23 lut 2013, o 22:18

ok , dzieki jutro wstawie zdjęcia i powiecie co to za LPG . A gdzie mogę sprawdzić oznaczenie mojego silnika ? na osłonie rozrządu niewidać i w bagażniku niemam wlepy...
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez palio » 23 lut 2013, o 22:22

Na bloku silnika.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 23 lut 2013, o 23:05

jak dasz zdjecie to Ci powiemy jaki silnik
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 24 lut 2013, o 12:42

najlepiej po focie dość. Najważniejsze to dość czy to 2E czy ADY/AGG.
co do instalacji to też nie ma problemu, otwierasz maskę i już wiesz czy to zwykły gaz czy sekwencja - na pokrywie zaworów lub w jej okolicach będziesz miał listwę wtryskową w sekwencji. jak masz sekwencję to masz ADY/AGG i do tych silników raczej tylko sekwencja. 2E ma niesekwencyjny wtrysk benzyny dlatego sekwencja LPG w nim też nie będzie działać tak jak powinna

na szybko - na foto masz ADY/AGG, nie sposób odróżnić te silniki na oko. na zielono masz listwę wtryskową go gazu - czyli na pewno sekwencja. na czerwono - przepływkę i nastawnik przepustnicy, na pierwszy rzut oka zauważysz różnicę jeżeli masz 2E bo przepływka jest tak jakby wciśnięta w puchę filtra a zamiast nastawnika przepustnicy w 2E masz regulator wolnych obrotów który "leży" przed kolektorem
Obrazek
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 24 lut 2013, o 13:27

to tu masz 2E żeby od razu różnice ogarnąć

Przepływka jest inna (klapkowa, większa, ustawiona prosto a nie po skosie), za nią jest w tym wypadku Blos od gazu, jak go nie ma to jest normalnie kawałek węża z harmonijką. Nad pokrywą zaworów jest nastawnik biegu jałowego, widać też nieco dłuższy kolektor niż w AGG

Obrazek
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dero686 » 24 lut 2013, o 17:30

1.Wiec mam zdjęcia napiszcie jaki to silnik i czy jest dobry ? czymś się różnią silniki oprócz wyglądem kolektora i przepływką ? moc ta sama więc chyba obojetnie jaki silnik co ?

2. LPG jest 3gen ? napiszcie co jest czym w czerwonym kółku z numerkiem 1-5 .
i na jednym zdjeciu jest włacznik , na I jest beznyna i świcą się dwie czerwone diody , a na II jest lpg świeci zielona , jak mało gazu to chyba zielona z czerwoną chyba że jakis ład i temu czerwona też sie pali bo wcześniej sie nie paliła.

3.Stożek narazie bez osłony (zrobie wiosną bo za zimno w garażu żeby siedzieć).tylko niewiem z kąd wziaść dolot zimnego powietrza , narazie mam seryjny kawałek rury z nadkola .

4.powiedzcie jak mocno napiąć pasek rozrządu , bo stary był bardzo luźny , wstawiłem nowy pasek bosch , i napinacz SKF i napiałem pasek tak że idzie go (na najdłuższym odcinku prztrzać od przodu) wykręcić trochę ponad 90stopni , jest ok ?
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez czepi » 24 lut 2013, o 17:40

Jak dla mnie to:
-nie jest to 2e
-instalka najprawdopodobniej II generacji z mieszalnikiem
-1,2 - jakieś elektrozworki od LPG
-3-pewnie sterownik od LPG
-4-tzw. attuator czyli krokowiec od LPG już w fazie lotnej
-5-pewnie emulator lambdy
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez trollu » 24 lut 2013, o 17:52

jest to ADY lub AGG i tak jak napisał czepi, jakaś II gen.
3 - nie pamiętam jak to się nazywa, dochodzą do tego podciśnienia.

na wskaźnik LPG nie patrz, czerwona dioda to rezerwa, u mnie wogóle się nie włącza bo i ciężko ją wyregulować.
gaz jak działa poprawnie to jest ok, chociaż do tego silnika lepiej sekwencję
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 24 lut 2013, o 18:55

Powiem Ci że straszny bajzel pod tą maską jest. Silnik to tak jak trollu napisał, ADY albo AGG,
1 - elektrozawór na parowniku
2 - elektrozawór + filterek LPG
3/5 - któreś z nich jest centralką LPG, czyli komputerem który steruje całą instalacją, drugie to emulator sondy. Patrząc po napisach, to komputerem raczej jest nr 3 (STAG)
4 - silniczek krokowy / attuator

małe kółko bez nr - jakiś wtryskiwacz (?), mikserek (w dziwnym miejscu trochę jeśli to mikserek).

duże kółko bez nr - przepływomierz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości