2 bledy serwisowe + dlugie odpalanie + trzepie na zimnym

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

2 bledy serwisowe + dlugie odpalanie + trzepie na zimnym

Postprzez obieq » 20 cze 2010, o 18:19

Witam skanowalem ostatnio komputer u znajomego.

Wyszly 2 bledy.
533 Regulacja obrotów biegu jałowego
537 Regulacja z sondą Lambda

i bodajze wyskakiwal po odpaleniu jeszcze dodatkowo
561 Regulacja składu mieszanki

1 bledu nie bylo wczesniej.

Z autem sa nastepujace poblemy.
Dlugo trzeba krecic zeby zapalil jak jest zimny. Pozniej odpala od kopa, postoi z 5-6 h i znowu trzeba go krecic z 5 sekund. Czego to wina moze byc ? Znajomy mowil ze moze byc woda w baku/ukladzie paliwowym. A moze to wina starych kabli ?
Do tego auto po odpaleniu dosyc trzesie i skacza lekko obroty poki sie nie nagrzeje lub przelaczy na gaz. (odpala sie na benz).

Ostatnio wlalem to "super" paliwo i gaz bodajze bp ultimate oraz dolalem srodka STP LPG od razu zauwazylem roznice ze po odpaleniu auto chodzi rowniej, ale ciagle dlugo odpala i to jeszcze nie jest to.

Co do sondy slyszalem ze ten blad bedzie sie pojawial z powodu tego ze jest instalacja gazowa i jest jakis sterownik EMU? ktory emuluje sonde lambda dla instalacji LPG.
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

2 bledy serwisowe + dlugie odpalanie + trzepie na zimnym

 

Postprzez pablomed » 20 cze 2010, o 22:19

Oznaczenie literowe silnika?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez obieq » 21 cze 2010, o 13:56

nie jestem na 100% pewny ale AEX (1.4 44kw / 60 km 1996 rok / bez abs).
Bo ABD byl produkowany tylko do 95 roku tak ?
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 22 cze 2010, o 23:38

AEX to wielopunkt. Zdaje mi się że trochę niekompletne sa błędy które napisałeś, przydałaby sie chyba dokładniejszy opis. Warto się upewnić najpierw co do stanu kabli świec kopułki palca, wiem że to wydatek ale cała diagnoza weźmie w łeb jak porządnej iskry nie będzie. A następnie jeśli tylko takie blędy wyjdą to one niewle mowią, jest zły skład mieszanki, to może ozanczać uszkodzenie sondy, uszkodzenie czujnika MAP (ciśnienia powietrza w dolocie) i wielu innych rzeczy. Mozna by od razu omomierzem sprawdzić czujnik temperatury wody (pin 1 i 3) opór koło 2 komy na zimnym, 220-250 omów na rozgrzanym
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez obieq » 8 lip 2010, o 00:16

Dzieki za odpowiedz.

Myslalem nad kablami itp (swiece zmienone w tamtym roku). Bo cos mi sie wydaje ze wiekszosc czesci w tym aucie za jego zycia nie byla wymieniana albo wymieniana raz. (tzn poki sie nie zepsuje to zostaje, tak jak przewody hamulcowe czy tlumik itp).

Hmm co do iskry to to powinno rozwiac czesc diagnozy.

Otoz ostatnio zauwazylem ze po tym jak zatankowalem a skonczyl mi sie gaz i jezdzilem tylko na benzynie i zgasilem auto to po nocy zapalilo "od kopa" to samo bylo gdy wyszedlem po pracy rowniez zapalilo "od kopa". A gdy wrocilem juz na gazie pod dom i przyszlo mi po paru h odpalic auto znowu to trzeba bylo go krecic te 5 sek.

Zgaszony na gazie = Dlugo pali
Zgaszony na benzynie = Odpala od razu.

Dodam tylko ze auto jest odpalane zawsze na benzynie a instalacja LPG aktywuje sie dopiero gdy silnik osiagnie temp bodajze 35*C.
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości