!.6 ABU + LPG po remoncie bierze płyn

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

!.6 ABU + LPG po remoncie bierze płyn

Postprzez Seba1992 » 21 lut 2013, o 14:07

Witam wszystkich, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny problemu, no więc, golf kopcił na niebiesko, więc postanowiłem przeprowadzić mu mały remont silnika wymieniłem pierścienie, panewki, głowica została splanowana wymienione uszczelniacze i prowadnice, dotarte gniazda i zawory, rozrząd i kilka mniej istotnych rzeczy. Jestem domorosłym mechanikiem więc remont przeprowadziłem sam (głowice robił mi znajomy fachowiec). Wszystko było lala aż do teraz czyli około 1000km od remontu. golf kopci na biało początkowo myślałem że wypala resztę wody która została w wydechu z przed remontu, (ale ile można) do tego zaczęło coraz bardziej ubywać płynu chłodzącego. Żadnych zewnętrznych wycieków nie widać. Mam kilka podejrzeń co do przyczyny. 1. pęknięta głowica 2. krzywy lub pęknięty blok 3. z racji posiadania instalacji LPG może pęknięty parownik i płyn przedostaje się do gazu? co do tego ostatniego nie jestem pewny bo na instalacjach gazowych za bardzo się nie znam
Seba1992
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21 lut 2013, o 13:46
Lokalizacja: Zawiercie

!.6 ABU + LPG po remoncie bierze płyn

 

Postprzez trollu » 21 lut 2013, o 17:20

pkt 3 nie wiem ale dość prawdopodobne
pkt 1 i 2 - jak rozebrałeś silnik nic się nie rzucało w oczy? kolega po planowaniu nic nie mówił że głowica wyprężona czy coś? jaka uszczelka pod głowicą? śruby głowicy? dokręciłeś odpowiednim momentem?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez K@mil » 21 lut 2013, o 17:36

Jesli mozesz napisz ile ubywa Ci tego płynu :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez krzysiek1992 » 21 lut 2013, o 19:21

wszystko wychodzina na blok krzywy lub peknieta glowica lub lipna uszczelka z jakiej firmy kupiles uszczelke
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

Postprzez Pawełgolfgreen » 21 lut 2013, o 19:31

tez robiłem remont, na początku brał olej, a teraz ani grama... :roll: dość dziwne w kwestii planowania głowicy, fachowiec powinien sprawdzić szczelnośc głowicy.... :lol: on pewni robił w sobote o 23, tez jestem ciekaw ile ci ubywa tego płynu
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Seba1992 » 21 lut 2013, o 19:42

średnio litr na 500km uszczelka była założona glasera praktycznie to samo co victor reinz bo obie robi ta sama firma, więc nie najgorsza no niestety fachowiec głowicy na szczelność nie sprawdził bo nie ma takich przyrządów najbliższy warsztat w mojej okolicy który sprawdza szczelność jest w Gliwicach więc troszkę daleko (jakieś 70km) co do dokręcania głowicy, to znajomy mówił że jeszcze z niej coś będzie bo robił; gorsze i śmigały, śruby dokręcane według instrukcji dołączonej do uszczelki. wszystko jak należy kluczem dynamometrycznym z kątomierzem itd...
Seba1992
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21 lut 2013, o 13:46
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez Raffo » 21 lut 2013, o 19:47

a oleju Ci nie przybywa? masełko na bagnecie się nie odkłada?. Na pograniczu Sosnowca i Mysłowic jest zakład który remontuje głowice. Robią to bardzo dobrze cenowo nie najgorzej.
Avatar użytkownika
Raffo
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 08:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Seba1992 » 21 lut 2013, o 19:51

dobrze wiedzieć o takim warsztacie dzięki :-) co do masełka to jedynie pod korkiem na bagnecie nie ma. Z tego co wiem to pod korkiem masełko robi się tez w skutek niedogrzania silnika. oleju nie przybywa, nie ubywa
Seba1992
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21 lut 2013, o 13:46
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez Raffo » 21 lut 2013, o 19:59

przejrzyj dokładnie przewody może gdzieś masz pęknięty lub za słabo dokręconą obejmę i kapie sobie gdzieś. Sprawdzaj dokładnie olej bo robić to samo 2 razy to lipa i za dużo kasy idzie.

Ja teraz zbieram na kompleksowy remont silnika i głowicy a to troszkę mnie skrobnie po kieszeni. ale to tak na marginesie.
Avatar użytkownika
Raffo
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 08:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Seba1992 » 21 lut 2013, o 20:06

jeszcze raz posprawdzam chociaż przy okazji remontu wymieniłem sporą część układu, główną rurę wodną, która idzie od pompy wody, termostat, górny waż chłodnicy. co do generalnego remontu no to troszkę wyjdzie zwłaszcza jak chcesz na jakiś lepszych częściach. Mnie wszystko wyszło około 1000zł bo robiłem wszystko sam a za robotę przy głowicy zapłaciłem śmieszne pieniądze bo razem z prowadnicami i uszczelniaczami zapłaciłem 100 :-)
Seba1992
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21 lut 2013, o 13:46
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez Raffo » 21 lut 2013, o 20:11

Seba a zadam ci jeszcze jedno drobne pytanie. Jak zalałeś układ chłodzenia płynem to czy nie zapomniałeś sobie o tym aby go odpowietrzyć ? ile już dolałeś płynu do układu?
Avatar użytkownika
Raffo
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 08:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Seba1992 » 21 lut 2013, o 20:14

nie no wiadomo że odpowietrzyłem, bez przesady :-) to chyba było oczywiste.

[ Dodano: 2013-02-21, 19:16 ]
dolałem już koło 2 litrów od remontu zrobiłem koło 1000km
Seba1992
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21 lut 2013, o 13:46
Lokalizacja: Zawiercie

Następna strona

- - - Domy mobilne to nowoczesne rozwiązanie XXI wieku! - udrażnianie kanalizacji Katowice



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości